تحقیقات جدید ارتباط بین یک سندرم قلبی کمتر شناخته شده و عفونت کووید و ارتباط بسیار کمتر بین این بیماری و واکسیناسیون کووید را نشان می دهد.

احتمال بروز تپش قلب با کووید بیشتر از دریافت واکسن کرونا است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر از به گزارش مدیسن نت، «سندرم تاکی کاردی ارتواستاتیک وضعیتی» (POTS) یک بیماری مرتبط با سیستم عصبی است که باعث افزایش سریع ضربان قلب بیش از ۳۰ ضربه در دقیقه یا ضربان قلب بیش از ۱۲۰ ضربه در دقیقه در عرض ۱۰ دقیقه پس از ایستادن می‌شود. برخی از افراد غش، سرگیجه، خستگی، میگرن، افزایش ادرار، عرق کردن اندام‌ها، اضطراب و لرزش را تجربه می‌کنند.

تحقیقات جدید ارتباط بین یک سندرم قلبی کمتر شناخته شده و عفونت کووید و ارتباط بسیار کمتر بین این بیماری و واکسیناسیون کووید را نشان می دهد.در حالی که واکسیناسیون تا حدودی این خطر را به همراه داشته است، اما افرادی که مبتلا به کووید ۱۹ تشخیص داده شدند، پنج برابر بیشتر با احتمال ابتلاء به POTS در مقایسه با زمان دریافت واکسن روبرو بودند.

دکتر «آلن کوان»، نویسنده اول این مطالعه از مرکز پزشکی سدارس لس آنجلس، می‌گوید: «پیام اصلی مطالعه این است که در حالی که ما یک ارتباط بالقوه بین واکسیناسیون کووید ۱۹ و POTS یافتیم، پیشگیری از کووید از طریق واکسیناسیون هنوز بهترین راه برای کاهش خطر ابتلاء به POTS است.»

کوان می‌گوید: «از این تجزیه و تحلیل، ما دریافتیم که احتمال ایجاد POTS ، ۹۰ روز پس از قرار گرفتن در معرض واکسن بیشتر از ۹۰ روز قبل از قرار گرفتن در معرض واکسن است.»

وی در ادامه افزود: «این مطالعه یک ارتباط احتمالی، در عین حال هنوز نسبتاً کم، بین واکسیناسیون کووید ۱۹ و POTS را شناسایی کرده است.»

تیم تحقیق از داده‌های بیش از ۲۸۴۰۰۰ بیمار واکسینه شده به همراه بیش از ۱۲۰۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ استفاده کردند.

POTS معمولاً زنان جوان در سنین باروری را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha