عضو انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی، مهم ترین شاخص در تأمین تجهیزات پزشکی را، نوسان نرخ ارز دانست.

آثار نوسانات ارزی بر بازار تجهیزات پزشکی/ ترس شرکتها از فروش کالا

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،امید کوثر، گفت: در شرایط کنونی، بیشترین مشکل در حوزه تجهیزات پزشکی، تغییر نرخ ارز و ثابت ماندن قیمت تجهیزات پزشکی است.

وی با عنوان این مطلب که اداره کل تجهیزات پزشکی به دنبال رفع و رجوع مشکلات است، افزود: متأسفانه کمبود نیروی کارشناسی و حجم بالای پرونده‌ها و درخواست‌ها در اداره کل تجهیزات پزشکی، باعث شده پیگیری امور اولویت دار به تأخیر بیافتد.

کوثر، بر ضرورت تشکیل جلسه مشترک برای بررسی وضعیت قیمت گذاری کالاهای پزشکی تاکید کرد و گفت: این قبیل تصمیم گیری ها باید فوریتی و ظرف حداکثر یک هفته صورت بگیرد.

نماینده کارگروه ارتوپدی در انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی، ادامه داد: باید فاصله بین قیمت گذاری کالاها از بین برود. زیرا، طولانی شدن تصمیم گیری ها، مشکلات زیادی برای شرکت‌های تجهیزات پزشکی ایجاد می‌کند.

کوثر افزود: تغییر نرخ ارز که شاخص مهمی در قیمت گذاری کالاهای پزشکی است، باعث شده تا شرکت‌های تجهیزات پزشکی، با ترس و لرز کالاهای خود را به بیمارستان‌ها بفروشند. زیرا، وقتی قرار است یک سال بعد پول خود را دریافت کنند که با این شرایط تغییر نرخ ارز، نه تنها سود نمی‌کنند که متضرر هم خواهند شد.

وی در خصوص کمبود تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها نیز گفت: در حوزه ملزومات پزشکی مصرفی ستون فقرات و فک و صورت، کمبودی گزارش نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha