وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مشاوران امور زنان استان‌های وزارت آموزش و پرورش که در باشگاه فرهنگیان گفت: سن تجرد زنان در کشور ما وحشتناک شده است. تشکیل خانواده و فرزنددار شدن سیر طبیعی زندگی و تکامل است. تلاش شد تا زن را از محور مولد خانواده دور کنند.

سن تجرد زنان در کشور وحشتناک شده است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، «یوسف نوری» ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، ادامه داد: سرانه فضای آموزشی قبل از انقلاب به ازای هر دانش آموز یک و نیم متر مربع بود. ۴۳ سال از انقلاب گذشته و در ظالمانه‌ترین تحریم‌ها قرار گرفته‌ایم، با این حال، سرانه امروز به ۵.۲ متر مربع رسیده است. نرخ باسوادی قبل از انقلاب ۴۷ درصد بوده که امروز به ۹۷ درصد رسیده و فاصله باسوادی زنان و مردان بسیار کاهش یافته است.

او با تاکید به اینکه اکنون ۵۴ درصد معلمان ما، از بانوان هستند، یادآور شد: بر اساس نظریه‌های مدیریتی، زنان در مدیریت به خصوص مدیریت محیط‌های آموزشی موفق‌تر هستند.

نوری ضمن اشاره به اینکه سن تجرد زنان در کشور ما وحشتناک شده است، افزود: تشکیل خانواده و فرزنددار شدن سیر طبیعی زندگی و تکامل است. تلاش شد تا زن را از محور مولد خانواده دور کنند. سیاست‌هایی نیز برای جلوگیری از آن مطرح و دنبال شد که بعد مادی داشت اما در آموزش و پرورش باید روی بعد فرهنگی اقدام شود.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به مشاوران زنان استان‌های آموزش و پرورش ادامه داد: تربیت در ساحت‌های مختلف بسیار مهم است و خود شما هم باید به آن مجهز شوید. به عنوان مثال هنری بیاموزید، فعالیت ورزشی داشته باشید و… مشاوران امور زنان نیز باید شبکه‌سازی را بلد باشند و مردم را پای کار بیاورند. باید نظام مسائل بخش‌های مختلف را احصاء کرده و برای حل آن‌ها شبکه‌سازی کنید تا بتوانید مشکلات را حل کنید.

نوری ضمن تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مردمی در تعلیم و تربیت گفت: باید بتوانید با مردمی‌سازی کارتان را پیش ببرید. لازم است تا جایی که می‌توانید بچه‌ها را از کلاس درس بیرون بیاورید و در جایی که مناسب با حال و هوای درس است آموزش دهید که خیلی هم کار سختی است. فضای کالبدی آموزش بسیار مهم است و ما مدارس زیادی که متناسب با معماری ایرانی اسلامی خودمان ساخته شده باشند، نداریم.

وزیر آموزش و پرورش به افزایش فشارهای دشمن و نظام سلطه و هدف گرفتن گروه‌هایی چون زنان تاکید کرد و گفت: ما باید عرصه را با فعالیت‌هایی که ریشه در فرهنگ تمدنی ما دارد تغییر دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    0 0
    یکی از برکات شما مدیران بزرگوار در حوزه اجتماعی بود . آمار طلاق ، ازدواج و خودکشی و..