یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

بارش برف و باران در برخی استان‌ها/ ماندگاری هوای سرد تا جمعه

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از میزان، کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز شرقی رگبار برف و برای گیلان و غرب مازندران بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه امروز در استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب، جنوب مرکز و نوار شرقی کشور، ابرناکی، بارش باران و برف همراه با وزش باد و کاهش نسبی دما رخ می‌دهد، ادامه داد: در مناطق سردسیر و مرتفع بارش به‌صورت برف و در نوار جنوبی کشور رعدوبرق را شاهد هستیم و در شمال شرق خوزستان، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس و غرب کرمان بارش انتظار می‌رود.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: فردا بارش در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و غرب مازندران ادامه دارد و در نیمه‌جنوبی کشور کاهش می‌یابد و فقط برای برخی نقاط شرق تهران، غرب سمنان، قم، مرکزی، اصفهان، غرب، یزد، کرمان، هرمزگان و برای نوار شرقی کشور رگبار پراکنده همراه با وزش باد و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی با بیان اینکه پنج‌شنبه تا شنبه در سواحل غربی دریای خزر شاهد بارش هستیم، اظهار کرد: طی روز پنجشنبه در نوار شرقی وزش باد و کاهش نسبی دما پدیده غالب است و ماندگاری هوای سرد تا روز جمعه در بیشتر مناطق کشور ادامه دارد و هموطنان باید در مصرف گاز و برق صرفه جویی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه آب‌های دریای خزر تا روز پنج‌شنبه مواج ست و با افزایش ارتفاع موج مواجه هستیم، توضیح داد: امروز شرق خلیج فارس و از امروز تا پنجشنبه خلیج فارس متلاطم است و صیادان و فعالان دریایی باید به این نکته توجه داشته باشند.

این کارشناس سازمان هواشناسی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران عنوان کرد: آسمان تهران امروز نیمه ابری و ابری است و در برخی نقاط به ویژه مناطق شمالی بارش برف و باران رخ می‌دهد. بیشینه دمای پایتخت امروز به ۶ درجه و کمینه دمای فردای آن مثل امروز به صفر می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha