رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران، با اشاره به عبور از دوران سخت پاندمی کرونا، از کمبود فوق تخصص مراقبت های ویژه در کشور خبر داد.

کمبود ۱۲ هزار تخت ICU در کشور

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، علی امیرسوادکوهی، صبح چهارشنبه ۲۱ دی ماه ۱۴۰۲ در هشتمین کنگره بین المللی مراقبت‌های ویژه ایران در مرکز همایش‌های بین المللی رازی تهران، گفت: بعد از دو سال سخت کرونایی، لازم بود که بار دیگر همکاران مراقبت‌های ویژه دورهم جمع شوند تا آخرین اطلاعات و دستاوردهای رشته مراقبت‌های ویژه در دنیا، مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

رئیس هشتمین کنگره بین المللی مراقبت‌های ویژه ایران، افزود: در طول سه روز برگزاری کنگره، تمامی اطلاعات این رشته برای همکاران ارائه خواهد شد.

وی از بخش مراقبت‌های ویژه به عنوان قلب مرکز درمانی یاد کرد و گفت: همکاران ما در شرایط سخت کرونایی، توانستند جان بسیاری از هموطنان را نجات دهند و این جای تقدیر و تجلیل دارد.

سوادکوهی تاکید کرد: امیدواریم جامعه قدردان زحمات و تلاش‌های جامعه پزشکی کشور باشد.

رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران، به رشته ICU در کشور اشاره کرد و گفت: رشته مراقبت‌های ویژه در کشور، رشته نوپا و جوانی است؛ اما به لحاظ علمی، از جایگاه خوبی در منطقه برخوردار است.

سوادکوهی ادامه داد: یکی از معضلات و چالش‌های بخش مراقبت‌های ویژه در کشور، کمبود تخت ICU است، به طوری که حداقل ۱۲ هزار تخت مراقبت‌های ویژه کمبود داریم.

رئیس کنگره بین المللی مراقبت‌های ویژه ایران افزود: سهم تخت‌های ICU از تخت‌های بیمارستانی باید ۱۰ درصد باشد که در حال حاضر اینگونه نیست. یعنی از ۲۰۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور، باید ۲۰ هزار تخت متعلق به مراقبت‌های ویژه باشد که اینگونه نیست و حداکثر ۸ هزار تخت ICU داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha