معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی، در خصوص استفاده از کارت‌خوان در مطب ها و پرداخت مالیات جامعه پزشکی، توضیحاتی ارائه داد.

ماجرای فرار مالیاتی پزشکان و مطب های بدون کارتخوان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، علی سالاریان، با عنوان این موضوع که رئیس سازمان امور مالیاتی کشور چندی پیش در مصاحبه‌ای اعلام نمود که جامعه پزشکی از خوش حساب‌ترین مودیان مالیاتی هستند، گفت: متأسفانه برخی از مسئولان سازمان امور مالیاتی مدعی شدند که ۵۰ درصد از پزشکان کارتخوان ندارند، در حالی که این ادعا قطعاً کذب است.

وی با بیان اینکه شواهد نشان می‌دهد به علت فقدان پول نقد هرگونه فعالیت اقتصادی بدون کارتخوان ممکن نیست، افزود: به دلیل مسئولیت تضامنی سازمان نظام پزشکی با سازمان امور مالیاتی، اخیراً بیش از ۲۰۰ نامه به نظام پزشکی شهرستان‌ها ارسال و اسامی همکارانی که توسط سازمان امور مالیاتی به عنوان افرادی که پرونده مالیاتی و کارتخوان ندارند، پیگیری شد.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ادامه داد: در گزارش ارسالی شهرستان‌ها مشخص شد یا مطب این همکاران تعطیل شده و یا این ادعا خلاف و کذب بوده است. طبق مستندات ارائه شده همکاران یاد شده دارای پرونده مالیاتی و کارتخوان فعال بودند.

سالاریان با بیان اینکه سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت به عنوان متولیان سلامت هنوز از تعداد حتی تقریبی پزشکان شاغل در کشور، پزشکانی که مهاجرت نموده و پزشکانی که طبابت نمی‌کنند، بی خبرند، گفت: چگونه مسئولان سازمان امور مالیاتی با قاطعیت از نداشتن ۵۰ درصدی کارتخوان ارائه دهندگان خدمات سلامت خبر می‌دهند.

به گفته وی، با تورم موجود، جامعه پزشکی هر سال سرمایه پنهان زیادی را از دست می‌دهد که باید در اخذ مالیات این واقعیت‌ها در نظر گرفته شود.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با تاکید بر اینکه بیان چنین اظهاراتی نمک بر زخم همکاران است، خاطرنشان کرد: سازمان نظام پزشکی مدعی این نیست که تمامی اعضای جامعه پزشکی به طور مرتب و منظم مالیات پرداخت کرده و هیچ تخلفی در این صنف وجود ندارد امادر کشوری که مالیات واقعی از خیلی افراد و سازمان‌ها اخذ نمی‌شود و درصد بالایی از افراد و نهادهایی که صاحبان اصلی سرمایه در کشور هستند شامل عطوفت مالیاتی می‌شوند؛ لبه تیز انتقادات و نظارت شامل افراد و صنفی است که بیشترین، ارزنده ترین و حیاتی ترین خدمات را به جامعه ارائه می‌دهند.

وی با اظهار تأسف از اینکه اخلاقی و منطقی نیست با جامعه پزشکی این گونه برخورد شود، اذعان کرد: در حالی که شاهد مالیات گریزی در اصناف مختلف هستیم چرا سازمان امورمالیاتی مرتباً و عادتاً جامعه پزشکی را مورد عنایت قرار می‌دهد.

سالاریان در پایان خطاب به جامعه پزشکی اظهار کرد: به همه همکاران فرهیخته و خدوم توصیه می‌شود با حفظ شئون و رعایت اخلاق حرفه‌ای و همچنین ارائه خدمات بهینه به بیماران، زمینه سوءاستفاده افراد مغرض را فراهم نکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha