رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: عملیات امدادرسانی و آواربرداری به زلزله‌زدگان توسط نیروها و ماشین‌آلات بنیاد مسکن در حال انجام است و زلزله‌زدگان به طور موقت در دانشگاه‌ها، مساجد و ساختمان‌های عمومی اسکان داده شدند.

اسکان موقت زلزله‌زدگان خوی در دانشگاه‌ها و مساجد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، اکبر نیکزاد اظهار کرد: ارزیابی‌های زمین‌لرزه خوی توسط نیروهای مستقر در مناطق زلزله‌زده در حال انجام است. هم‌اکنون برای سرعت دادن به عملیات آواربرداری و امدادرسانی به زلزله زدگان نیروهای بنیاد مسکن از استان‌های همجوار شامل آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان و زنجان به همراه ماشین‌آلات در منطقه حضور دارند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر تسریع در انجام عملیات‌آواربرداری در همکاری با مردم گفت: عملیات آواربرداری در مناطق مختلف زلزله‌زده اولویت بندی شده و پس از ارزیابی‌ها تا روز شنبه ۱۵ بهمن آمار نهایی تخریب و تعمیر به مسئولان ارشد برای اخذ تصمیم ارایه می‌شود.

نیکزاد با اشاره به اینکه عملیات آواربرداری کاری دشوار است و در همکاری با مردم انجام خواهد شد، افزود: همکاری مردم در عملیات آواربرداری مناسب است و با توجه به بسیج تمامی نیروها و امکانات پیش‌بینی می‌شود تا اسکان موقت و امدادرسانی تسریع شود.

وی درباره روند اسکان موقت زلزله‌زدگان خوی، توضیح داد: اسکان موقت زلزله‌زدگان از جمله وظایف اصلی جمعیت هلال‌احمر است که ما در جریان فعالیت ها هستیم. در حال حاضر هلال احمر و وزارت کشور در همکاری با بسیج، سپاه، ارتش، استانداری، فرمانداری و بنیاد مسکن و سایر نهادها در حال این کار هستند و با توجه به اینکه همه مسئولان پای کار هستند امیدواریم کار با سرعت مناسب‌تری پیش برود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: عموما برخی از ساختمان‌های عمومی و دولتی در مناطق زلزله‌زده از جمله مسجد، بیمارستان و سایر ساختمان‌ها که مقاومت بالاتری داشته‌اند محل اسکان برخی از زلزله‌زدگان شده است. همچنین کسب و کارها در خوی و اطراف مناطق زلزله زده به منظور خدمات رسانی کار را از سر گرفته‌اند. نانوایی‌ها، مراکز تولیدی، مراکز خدماتی از جمله این مراکز هستند که فعالیت را از سر گرفته اند و شهر در حال بازگشت به حالت عادی است.

نیکزاد تصریح کرد: وزیر کشور نیز مرتب پیگیر امدادرسانی، اسکان موقت و بازسازی هستند. استاندار آذربایجان شرقی نیز در مناطق زلزله زده خوی حضور یافت و اعلام کرد که هر کمکی لازم باشد برای استان‌ آذربایجان‌غربی و امدادرسانی به زلزله‌زدگان انجام خواهد داد.

بنابراین گزارش، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر در ساعت ۲۱ و ۴۴ دقیقه شنبه ۸ بهمن شهرستان خوی را برای چندمین بار در طول یک ماه گذشته لرزاند. این زلزله در عمق هفت کیلومتری از سطح زمین رخ داده و در مناطق مختلفی از استان‌های آذربایجان غربی و شرقی احساس شده است. تاکنون مرگ ۳ تن، مصدومیت صدها نفر و خساراتی به برخی ساختمان‌ها و منازل مسکونی گزارش شده است. شهرستان خوی در تاریخ ۲۸ دی ماه نیز زلزله‌ای ۵.۴ ریشتری را از سرگذرانده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha