چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
کد خبر: 351166

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: با مصرف پیتزا؛ نیتریت، چربی اشباع و ترانس، سدیم و کالری زیادی وارد بدن می‌شود.

محبوب‌ترین فست فود دنیا چه بلایی سرتان می‌آورد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور، گلبن سهراب با اشاره به این که یکی از مواد تشکیل دهنده پیتزا، گوشت‌های فراوری شده مثل سوسیس و کالباس است، گفت: برای تهیه سوسیس و کالباس به گوشت قرمز نیتریت سدیم اضافه می‌شود که رنگ قرمز گوشت تثبیت، طعم آن بهتر و فعالیت باکتری‌ها کاهش یابد.

وی افزود: نیتریت در بدن به نیتروزآمین‎‌ها تبدیل می‌شود که در تحقیقات، سرطان‌زا بودن این ماده ثابت شده است.

او با اشاره به این‌که به گوشت‌هایی که برای تهیه سوسیس و کالباس استفاده می‌شود، چربی بیشتری هم اضافه می‌شود، هشدار داد: چربی‌های اشباع باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود و چربی‌های ترانس نیز خطر بروز انواع سرطان‌ها را بالا خواهد برد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان این که سدیم موجود در گوشت‌های فراوری شده خطر فشار خون و سرطان معده را نیز افزایش می‌دهد، تصریح کرد: البته این مشکلات و مضرات به کالباس ختم نمی‌شود بلکه بحث پنیر پیتزا که یک چهارم وزن آن را چربی اشباع تشکیل می‌دهد نیز مطرح است.

وی هشدار داد: با مصرف پیتزا؛ نیتریت، چربی اشباع و ترانس، سدیم و کالری زیادی وارد بدن می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به این که هر برش پیتزا بسته به سایز بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ کیلوکالری انرژی دارد، اضافه کرد: عمدتا پیتزا به تنهایی مصرف نمی‌شود و معمولا افراد پیتزا را با نوشابه میل می‌کنند که هر قوطی ۳۰۰ ملی لیتری ۱۴۰ کیلوکالری دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha