سلامت نیوز : هم اکنون میانگین کیفیت هوا با میانگین ۶۵ در ۱۶ ایستگاه شرایط قابل قبول است و تنها دو ایستگاه در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارند. این خبر را امروز، "شرکت کنترل کیفیت هوای تهران" اعلام کرد. همچنین به گزارش این شرکت، مانند 8 روز گذشته همچنان اطلاعاتی از ایستگاه‌های متعلق به "سازمان حفاظت محیط زیست" جز یک ایستگاه منتشر نشده است.

۱۶ ایستگاه سنجش کیفیت هوای تهران در وضعیت "مطلوب"/ 8 روز بدون ثبت اطلاعات در ایستگاه‌های"سازمان حفاظت محیط زیست"

به گزارش سلامت نیوز بنا بر اعلام "شرکت کنترل کیفیت هوای تهران"، امروز (۱۷ بهمن) کیفیت هوا تنها در ایستگاه‌های پارک قائم (منطقه ۱۸) و شهرداری منطقه ۱۹ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد و مانند 8 روز گذشته همچنان اطلاعاتی از ایستگاه‌های متعلق به "سازمان حفاظت محیط زیست" جز یک ایستگاه منتشر نشده است.

این گزارش می افزاید:« کیفیت هوا در ایستگاه‌های اقدسیه در منطقه ۱، پونک و دانشگاه شریف در منطقه ۲، شهرداری منطقه ۲، شهرداری منطقه ۴، تربیت‌مدرس در منطقه ۶، ستاد بحران در منطقه ۷، شهرداری منطقه ۱۰، شهرداری منطقه ۱۱،شهرداری مرکز منطقه ۱۲، پیروزی در منطقه ۱۳، مسعودیه در منطقه ۱۵، شادآباد در منطقه ۱۸، شهرری در منطقه ۲۰، شهرداری منطقه ۲۱ و شهرداری منطقه ۲۲ در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

آلوده‌ترین ایستگاه‌ سنجش کیفیت هوای تهران است.

همچنین بر اساس این گزارش پارک قائم در منطقه ۱۸ با شاخص ۱۳۳ آلوده‌ترین ایستگاه‌ سنجش کیفیت هوای تهران است.

در ادامه گزارش "شرکت کنترل کیفیت هوای تهران" آمده است که در ایستگاه‌های گلبرگ در منطقه ۸، میدان فتح در منطقه۹، اتوبان محلاتی در منطقه ۱۴ و شهرداری منطقه ۱۶ ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون که آلاینده شاخص این روزهای هوای پایتخت است، به عنوان آلاینده شاخص هوای پایتخت ثبت نشده است.

ایستگاه های بدون ثبت اطلاعات

در این گزارش درباره ایستگاه‌های سوهانک، دانشگاه شهیدبهشتی، پاسداران ، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه تهران ، ژئوفیزیک ، پارک رازی ، میدان امام خمینی ، پارک شکوفه ، شهرداری منطقه ۱۵، پارک سلامت ، فرمانداری شهرری ، شهرک چشمه هیچ اطلاعاتی به ثبت نرسیده است و از ۱۴ ایستگاه سنجش کیفیت هوای تهران متعلق به سازمان حفاظت محیط زیست تنها اطلاعات ایستگاه پارک قائم در منطقه ۱۸ منتشر شده است.

شاخص کیفیت هوا AQI به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا "پاک"، از ۵۱ تا ۱۰۰ "قابل قبول(سالم) یا متوسط"، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا "ناسالم برای گروه‌های حساس"، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا "ناسالم برای همه گروه‌ها"، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا "بسیار ناسالم" و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا "خطرناک" است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha