معاون وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت آماده گسترش طرح پزشک خانواده است و این طرح از سال آینده در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت اجرا می‌شود.

معاون وزیر بهداشت: برای گسترش طرح پزشک خانواده آماده هستیم

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، حسین فرشیدی در نشست طرح پزشک خانواده استان هرمزگان افزود: طرح پزشک خانواده دستاوردهای مثبتی برای بهبود شاخص های سلامت دارد و با بیماریابی به موقع، می‌توان هزینه‌های سرسام‌آور درمان را کاهش داد.

وی ادامه داد: اجرای موفق این طرح به پوشش و همکاری گسترده سازمان‌های بیمه‌گر نیاز دارد.

معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: برنامه پزشک خانواده در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر در سطح یک و بخش بهداشت اجرایی شده و باید به سطوح ۲ و سه و بخش درمان متصل شود و معاونان درمان دانشگاه‌ها نیز باید با هماهنگی معاونت‌های توسعه و دفاتر آی تی این وظیفه مهم را پیگیری کنند.

به گفته فرشیدی، طرح پزشک خانواده طرحی سلامت محور و مبتنی بر پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها است که آموزش و پیشگیری برای کاهش هزینه های درمان اولویت اصلی آن است.

غلامعلی جاودان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در این نشست خاطرنشان کرد: در طرح پزشک خانواده مناطق محروم و کم برخوردار باید در اولویت دریافت خدمات باشند و لازم است بیماران بی بضاعت و کم بضاعت شناسایی شده و روند درمان آنان تا بهبودی پیگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha