سالمندان افراد با ارزش در زندگی ما هستند که ممکن است به دلیل تغییرات جسمی و روحی توانایی های شان را از دست داده و عملکردشان دچار اختلال شود. سالمندان به دلیل ابتلا به بیماری های حاد و مزمن نیاز به مراقبت و نگهداری پیدا می کنند، در این مطلب 10 نکته طلایی برای استخدام مراقب سالمند در منزل را معرفی خواهیم کرد.

 10 نکته طلایی برای استخدام مراقب سالمند در منزل

نگهداری از سالمند در منزل

سالمندی یکی از دوره های زندگی است که ممکن است فرد سالمند در این دوره قادر به انجام برخی از امور شخصی اش نباشد و به کمک نیاز داشته باشد، مراقبت و نگهداری از سالمندان در منزل را می توانید به پرستار سالمند بسپارید.

استخدام مراقب سالمند در منزل

امروزه مؤسسات خدمات پرستاری معتبری به ارائه خدمات دائمی مراقبت از سالمندان در منازل می پردازند، مراقب سالمند فردی متخصص و آموزش دیده است که در زمینه نگهداری از سالمند تجربه کافی داشته و با توجه به شرایط سالمند به انجام امور مراقبتی می پردازد.

علت نیاز سالمندان به مراقب

سالمندان مانند سایر افراد دارای نیازهای متفاوتی هستند، ممکن است آن ها نتوانند در این دوران از زندگی شان نیازهای شان را برطرف کنند و برای رفع آن ها به کمک نیاز داشته باشند، از این جهت می توانید برای شان پرستار استخدام کنید.

استخدام پرستار با توجه به شرایط سالمند می تواند در سه حالت ساعتی، روزانه و شبانه روزی انجام شود.

نگهداری از سالمند در منزل یا خانه سالمندان

بسیاری از افراد سالمند زندگی در منزل شخصی شان که در آن خاطره های فروانی دارند را به زندگی در خانه سالمندان ترجیح می دهند، آن ها تصور می کنند با زندگی در منزل خودشان استقلال شان حفظ شده و عزت نفس شان بالا می رود.

استخدام مراقب سالمند در تهران

سپید گستر یکی از معتبر ترین مراکز خدمات پرستاری در تهران است که به ارائه خدمات تخصصی در زمینه مراقبت و نگهداری از سالمند می پردازد، در صورت نیاز به مراقب از این مجموعه می توانید با شماره های درج شده در صفحه تماس حاصل فرمایید.

 10 نکته طلایی برای استخدام مراقب سالمند در منزل

10 نکته طلایی برای در استخدام مراقب سالمند

با توجه به این موضوع که پرستار سالمند برای مراقبت و نگهداری از سالمندتان در منزل سالمند مستقر می شود باید فردی مورد اعتماد باشد، جهت استخدام مراقب سالمند در منزل به نکات زیر توجه بفرمایید.

  1. انتخاب مراقب سالمند از مراکز خدمات پرستاری معتبر

پرستار سالمند را از مراکز مجاز و معتبری که دارای مجوزهای رسمی از وزارت بهداشت هستند استخدام کنید، اعتبار شرکتی که پرستار را از آنجا استخدام می کنید نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید، مرکز و پرستاران باید دارای گواهی های معتبر باشند.

  1. به تخصص و درجه علمی پرستار توجه کنید

تخصص پرستار سالمند و تجربه کاری او از مهم ترین فاکتورهایی است که باید در زمان استخدام پرستار به آن توجه کنید، پرستار سالمند باید در این حیطه تخصص و تجربه کافی داشته باشد.

  1. به وظایف خود در منزل به بهترین شکل عمل کند.

پرستار سالمند در منزل دارای وظایف مشخصی است که لازم است به بهترین شکل توسط پرستار برطرف شود.

 10 نکته طلایی برای استخدام مراقب سالمند در منزل

  1. خدمات ویژه ای را که پرستار ارائه می دهد را در نظر بگیرید

پرستار سالمند با توجه به شرایط سالمند موظف به ارائه خدمات تخصصی و ویژه ای همچون تزریقات، پانسمان و... است که باید به بهترین شکل انجام شود.

  1. به ویژگی های پرستار سالمند در منزل توجه کنید

مراقب سالمند باید فردی متخصص باشد که تجربه کافی داشته باشد، او باید فردی صبور و مهربان باشد که به وظایف خود آگاهی کامل داشته باشد، ضمن اینکه باید فردی منعطف باشد تا بتواند خود را با شرایط متفاوت سازگار کند.

  1. به ساعات حضور پرستار در منزل توجه کنید

پرستار را می توانید به صورت ساعتی، روزانه و شبانه روزی استخدام کنید، در صورتی که سالمند توانایی انجام امور روزمره خود را داشته باشد می توانید برای او مراقب ساعتی و روزانه استخدام کرده و در این صورت مراقب شبانه روزی استخدام کنید.

  1. پرستار در زمان تعطیلات در محل حاضر می شود یا خیر؟

هنگام استخدام پرستار و مراقب سالمند در رابطه با روزهایی که در منزل سالمند حضور پیدا می کند صحبت کنید، با استخدام پرستار سالمند از مؤسسات خدمات پرستاری معتبر در صورت غیاب مراقب، پرستاری جدید جایگزین خواهد شد.

  1. با مراقب سالمند در رابطه با حضور او در بیمارستان صحبت کنید

اگرچه پرستار سالمند به ارائه خدمات تخصصی در منزل می پردازد اما ممکن است به دلایلی نیاز به بستری در بیمارستان داشته باشد، از این جهت توصیه می شود هنگام استخدام پرستار با او در رابطه با حضورش به عنوان همراه بیمار در بیمارستان به توافقات برسید.

  1. هنگام استخدام مراقب سالمند به فاصله محل زندگی او توجه کنید

در صورتی که محل زندگی پرستار با بیمار فاصله زیادی داشته باشد و پرستار در منطقه ای خارج از شهر زندگی کند می توانید برای صرفه جویی در هزینه های هر دو طرف او را به صورت شبانه روزی استخدام کنید.

  1. در رابطه با هزینه مراقبت از سالمند به توافق برسید

پیش از استخدام پرستار سالمند در رابطه با دستمزد پرستار سالمند به توافق برسید، هزینه نگهداری از سالمند با توجه به شرایط و وضعیتی که دارد متغیر است.

نگران هزیه ها نباشید چرا که کلیه هزینه ها در این مجموعه تحت نظر وزارت بهداشت بوده و کاملاً منصفانه می باشد.

 10 نکته طلایی برای استخدام مراقب سالمند در منزل

مزایای استخدام مراقب سالمند در منزل

استخدام مراقب سالمند در منزل دارای مزایای بسیاری است که در ادامه به ذکر آن ها خواهیم پرداخت.

فرد سالمند با زندگی در منزل شخصی اش استقلال بیشتری را تجربه می کند.

با استخدام مراقب در منزل خیال تان از بابت امورات شخصی سالمند، تغذیه او، خرید و نظافت منزل او و... آسوده خواهد بود.

از دیگر مزایای استخدام مراقب این است که امکان حضور پرستار در منزل سالمند به صورت ساعتی، روزانه و 24 ساعته وجود دارد، می توانید با توجه به شرایط سالمند پرستار استخدام کنید.

هزینه نگهداری از سالمند در منزل شخصی اش از هزینه نگهداری سالمند در خانه سالمندان بیشتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha