آیا خواب دیده اید که در آن با شخص دیگری به شریک زندگی خود خیانت کرده اید؟

چرا خواب میبینم که خیانت میکنم و چکار کنم؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وری ول مایند،‌ حتی اگر رابطه شما با شریک فعلی تان محکم است و فکر خیانت هرگز به ذهنتان خطور نکرده است، دیدن رویای خیانت به او می تواند احساسی کاملاً متزلزل در شما ایجاد کند. دکتر گانل می‌گوید: ممکن است احساس سردرگمی، آشفتگی یا حتی گناه کنید.

این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازد که خواب‌های مربوط به خیانت چه معنایی می‌توانند داشته باشند، برخی از اقداماتی که می‌توانید برای کشف معنای خواب خود بردارید و اینکه آیا باید آن را با شریک فعلی خود در میان بگذارید یا نه.

درک رویاپردازی

همه در خواب خواب می بینند، صرف نظر از اینکه می توانند رویاهای خود را به خاطر بسپارند یا نه. ما معمولاً هر شب حدود دو ساعت را به رویا دیدن می گذرانیم. رویاها می توانند بسیار واقعی به نظر برسند زیرا می توانند شامل احساساتی مانند لامسه، طعم، بو، صدا و احساسات باشند.

در حالی که نظریه های مختلفی در مورد اینکه چرا خواب می بینیم وجود دارد، دلایل دقیق این پدیده هنوز ناشناخته است. با این حال، اعتقاد بر این است که رویا دیدن به ما کمک می کند تا احساسات خود را پردازش کنیم، خاطرات خود را تثبیت کنیم و بینش شخصی بیشتری را توسعه دهیم.

معمولاً اتفاقات و افرادی از زندگی روزمره ما در رویاهای ما ظاهر می شوند. موقعیت‌های استرس‌زا یا آسیب‌زا که باعث اضطراب می‌شوند یا احساس رفاه ما را تهدید می‌کنند، می‌توانند باعث دیدن خواب‌های بد شوند. رویاهای بد، مانند رویاهایی در مورد خیانت، می توانند واکنش عاطفی قوی و ناخوشایندی را برانگیزند.

معانی رویاها در مورد خیانت

دکتر گانل می گوید، رویاها به ندرت درباره آنچه در ظاهر به نظر می رسند، یا حتی در مورد افرادی که در خواب با آنها برخورد کرده اید، می گویند. رویاها سرنخ هایی از ضمیر ناخودآگاه ما هستند. با این حال، آنها بیشتر به عنوان استعاره مفید هستند تا به عنوان شاخص های اصلی.

در واقع، دکتر گاندل توضیح می دهد که دیدن رویاهایی در مورد خیانت لزوماً نشان دهنده موارد زیر نیست:

  • شما در رابطه فعلی خود ناراضی هستید
  • شما می خواهید به شریک فعلی خود خیانت کنید
  • شما تمایل دارید که با شخصی که رویای او را دیدید، باشید

به گفته دکتر گاندل، رویاهای مربوط به خیانت در واقع می تواند در مورد چیزهای زیادی باشد، از جمله:

  • رازی در زندگی شما، خانواده، محل کار یا حلقه دوستانتان
  • حقیقتی که از آن اجتناب می کنید یا سعی می کنیدآن را پنهان کنید
  • واقعیتی که باید کشف شود
  • آرزوی چیزی که در زندگی شما گم شده است، مانند صمیمیت یا ماجراجویی

دکتر گانل می‌گوید، وقتی رویاها را در جلسات درمانی تجزیه و تحلیل می‌کنیم، جزئیات دقیق رویا کمتر از احساسی که فرد را برمی‌انگیزد و بحث‌های ما را به کجا می‌برد، اهمیت دارد.

به عنوان مثال، اگر خواب دیدید که به شریک زندگی خود خیانت کردید، در عمل گرفتار شدید و توانستید وضعیت را با او حل کنید، بررسی احساس خود در مورد آن می تواند مفید باشد. اگر احساس آرامش کردید، می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که در مورد چیزی احساس گناه می‌کنید و می‌خواهید با حل کردن آن موقعیت، وجدان خود را پاک کنید. این وضعیت ممکن است لزوماً به شریک زندگی شما مربوط نباشد.

از سوی دیگر، اگر در خواب دیدید که با کسی خیانت کردید زیرا جذب موذد خاصی از او شده اید، می تواند نشان دهنده این باشد که ای کاش شما، شریک زندگی یا فردی در زندگی تان نیز این ویژگی را داشتید.

اگر رویای خیانت دارید چه کاری باید انجام دهید

اگر رویاهایی در مورد خیانت می بینید، این چند قدم را می توانید بردارید:

رویای خود را حفظ کنید

این می تواند مفید باشد که یک دفترچه یادداشت در کنار تخت خود داشته باشید و رویاهای خود را به محض بیدار شدن یادداشت کنید، زیرا ممکن است رویاهای شما با گذشت زمان محو شوند. باید سعی کنید تمام جزئیاتی را که می توانید در مورد رویاهای خود به خاطر بیاورید، از جمله شخصیت ها، رویدادها، احساسات و احساساتی که تجربه کرده اید، یادداشت کنید.

حفظ یک دفتر خاطرات رویاها نه تنها به یادآوری کمک می کند، بلکه می تواند به شما در ردیابی الگوهای رویاها و شناسایی عناصر، مضامین و احساسات تکرار شونده کمک کند. به‌علاوه، می‌تواند به شما فرصتی بدهد تا در حالت بیداری رویاهای خود را بازتاب دهید، بنابراین می‌توانید احساس خود را در مورد آنها بررسی کنید.

تصمیم بگیرید که به شریک زندگی خود بگویید یا خیر

اگر در یک رابطه متعهد هستید، ممکن است تعجب کنید که آیا باید رویای خود را به همسرتان بگویید یا نه.

ممکن است احساس گناه کنید، حتی اگر فکر خیانت واقعاً به ذهن شما خطور نکرده باشد. ممکن است نگران واکنش شریکتان باشید، زیرا ممکن است آن‌ها آن را به این معنا بدانند که شما در مورد شخص دیگری خیال‌پردازی می‌کنید یا به فکر خیانت به او هستید و از دست شما ناراحت یا عصبانی می‌شود.

دکتر گاندل پیشنهاد می کند که بر اساس ماهیت رابطه خود تصمیم بگیرید، زیرا ممکن است برخی از شرکا با این مواد رویایی احساس خطر کنند. برای شما مهمتر است که بفهمید خواب برای شما چه معنایی دارد تا اینکه آن را برای شریک زندگی خود فاش کنید.

اگر آن شخص فردی باشد که شما می شناسید، می تواند حتی پیچیده تر باشد، زیرا نه تنها می تواند پویایی بین شما و او را تغییر دهد، بلکه می تواند بر روابط شریک زندگی شما با آنها نیز تأثیر بگذارد. شریک زندگی شما ممکن است از جانب آنها احساس خطر کند یا با آنها دشمنی کند. با این حال، دکتر گاندل توضیح می دهد که خواب دیدن شخصی که می شناسید لزوماً به این معنی نیست که شما جذب او شده اید یا می خواهید با او رابطه داشته باشید.

ما اغلب از افرادی استفاده می‌کنیم که چهره‌های بسیار امنی در زندگی‌مان دارند (به‌عنوان نگه‌دارنده در رویاها). بنابراین، به جای صحبت از آرزوی خیانت به شریک زندگی خود با آن شخص، خواب دیدن در مورد او ممکن است نشان دهد که این رابطه چقدر امن است.

به دنبال درمان باشید

اگر خوابتان شما را آشفته کرده است و برای پردازش احساساتی که برانگیخته است به کمک نیاز دارید، یا اگر علائم شما عود می کند و می خواهید بفهمید که چه چیزی باعث آن شده است، جستجوی درمان می تواند مفید باشد.

دکتر گانل می گوید که درمان، ابزار مفیدی برای استخراج بینش از رویاهای شما و کشف احساسات است. همچنین می تواند به شما کمک کند تا از تعارضاتی که ضمیر ناخودآگاه شما با آن دست و پنجه نرم می کند آگاه تر شوید و شما را با مهارت های مقابله ای مجهز کند تا به طور موثرتر آنها را هدایت کنید.

خواب دیدن خیانت به همسرتان می تواند ناراحت کننده باشد و احساسات زیادی از جمله سردرگمی، احساس گناه و ناراحتی را برانگیزد. با این حال، لزوماً به این معنی نیست که شما جذب شخص دیگری شده اید یا می خواهید به شریک زندگی خود خیانت کنید.

رویاها اغلب ماهیت استعاری دارند، بنابراین فکر کردن به احساسی که رویاها در شما ایجاد می‌کنند می‌تواند مفید باشد تا بفهمید چه چیزی می‌خواهند به شما بگویند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha