مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت در پی بارش برف از روز ۲۳ بهمن‌ماه تاکنون امدادگران جمعیت هلال احمر استان به ۵۹۳۲ حادثه دیده امدادرسانی کردند.

انتقال هوایی بسته‌های غذایی و امدادی به مناطق محاصره در برف چهارمحال و بختیاری

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جمعیت هلال احمر، مسعود مثنوی اظهار داشت: از ابتدای بارش‌ها تا جمعه ۲۸ بهمن ماه، ۴۴ حادثه شامل ۲۵ حادثه برف و کولاک، ۴ حادثه جاده‌ای و ۱۰ حادثه ریزش آوار و ۱۱ مورد سیل و آب گرفتگی و یک مورد کوهستان توسط امدادگران این جمعیت امدادرسانی شد.

وی افزود: در ساعات اولیه بارش برف سنگین، کولاک و مه شدید، امکان امداد هوایی وجود نداشت و به صورت زمینی برای رهاسازی خودروها، امدادرسانی به مسافران در راه مانده و انتقال ۹ مادر باردار به مراکز درمانی اقدام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری از اعزام ۱۵۵ تیم عملیاتی با حضور ۵۵۸ امدادگر و نجاتگر به همراه ۵۱ دستگاه آمبولانس به مناطق برف‌گرفته خبر داد و گفت: در این مدت ۲۱۳ نفر اسکان اضطراری داده شدند و همچنین ۱۴ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

مثنوی خاطرنشان کرد: طی ۲ سورتی پرواز ۶۵۸ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۸۴۰ تخته پتو ، ۱۰۷ تخته موکت ، ۹۲۶ کیلو نایلون ، ۶۶۰ بسته مواد غذایی یک ماهه، ۱۰۰۰ قرص نان ، ۲۰۰ کیلو گرم خرما به مناطق تحت تاثیر بارش برف ارسال و توزیع شده است.

مثنوی ادامه داد: در طرح زمستانه جمعیت هلال احمر استان ۲۲ پایگاه امداد و نجات این جمعیت شامل پایگاه امداد و نجات جاده‌ای، کوهستان و پایگاه موقت با تمام تجهیزات از جمله خودرو، آمبولانس و تجهیزات امدادرسانی و حضور ۸۳۵ امدادگر و نجات‌گر شامل ۱۷۶ نفر خواهر، ۶۵۹ نفر برادر و ۱۸ نفر عضو تیم ایثار آماده خدمات رسانی به مردم و حادثه دیدگان استان هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha