با توجه به اینکه رسانه های اجتماعی، دوستان، خانواده و حتی غریبه ها سعی می کنند به ما بگویند چگونه کارهایمان را انجام دهیم و چگونه مادری کنیم ، فهمیدن اینکه چگونه یک مادر خوب باشیم می تواند گیج کننده و خسته کننده باشد. در این مقاله دلایلی می آوریم که نشان میدهند شما بهتر از آنچه تصور میکنید مادری میکنید.

10 علامت که نشان می دهد تو مامان خوبی هستی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مادر هود اند می هم ،حقیقت این است که هر مادری متفاوت است و همه ما به روش های خود شگفت انگیز هستیم.شما ممکن است به کودکتان غذاهای ارگانیک بدهید، در حالی که من گاهی اوقات پاپ کورن را به عنوان یک انتخاب مناسب برای صبحانه مجاز می کنم.شاید بچه‌های شما از کودکی در تخت‌های خودشان می‌خوابند، در حالی که مال من هنوز 90٪ مواقع مرا کنار خودش میخوباند.

ما مادران خوبی هستیم که فرزندانمان را عمیقا دوست داریم. در حالی که ممکن است احساس کنید در این مسئله مادری شکست می خورید، من اینجا هستم تا به شما یادآوری کنم که شما اینطور نیستید.

اما، اگر این به اندازه لازم برای شما کافی نیست، در اینجا 10 دلیل دیگر وجود دارد!

1. شما فریاد می زنید، اما از فریاد زدن احساس بدی دارید

بچه ها به طور هدفمند برنامه ریزی شده اند که گوش ندهند زیرا بخش بزرگی از رشد شخصیت آنها بر اساس تست کردن و یادگیری مرزها و استقلال است. این بدان معنا نیست که از ما مادران به عنوان یک انسان انتظار می رود که بنشینیم و این را بپذیریم. ما در کمک به آنها در مسیرشان همراه هستیم.

10 علامت که نشان می دهد تو مامان خوبی هستی
مادران خوب به دلایل درست فریاد می زنند

من هیچ وقت سر دخترم وقتی اشتباه می کند فریاد نمی زنم. بیشتر اوقات، زمانی که او شروع به سرزنش من برای چیزهایی می کند که در کنترل من نیست، صدایم را بلند می کنم یا وقتی 745 بار از او خواسته ام کاری انجام دهد و با من بحث می کند.

با این حال، مهم نیست دلیل فریاد زدنم چیست، بعد از آن همیشه احساس بدی دارم. اما این چیزی است که در مورد فرزندپروری وجود دارد - ما باید کارهای سختی را انجام دهیم که گاهی اوقات دوست نداریم انجام دهیم.مادران خوب به دلایل درست فریاد می زنند – و بلافاصله احساس بدی می کنند.

2. مهارت های مادری خود را زیر سوال می برید

اگر تعجب می کنید که آیا این کار را درست انجام می دهید، به این معنی است که به مادر خوبی بودن اهمیت می دهید.

آیا شما آن را درست انجام می دهید؟ آیا راه درستی برای مادر خوب شدن وجود دارد؟

در حالی که شما هرگز نباید خود را به خاطر نحوه پدر و مادری خود مورد شماتت قرار دهید، اما هر از چند گاهی خود را زیر سوال ببرید، صرفاً یادآور این است که شما در تلاش هستید تا مادر خوبی باشید.این به خودی خود به این معنی است که شما خوب هستید.

10 علامت که نشان می دهد تو مامان خوبی هستی
آیا راه درستی برای مادر خوب شدن وجود دارد؟

من دوست ندارم اینجا بنشینم و تعریف کنم که یک مادر "بد" چیست، اما در ذهن من، این مادری است که به سادگی اهمیتی نمی دهد:که احساسات فرزندش را قبول نمی کند. یا نیازها در نظر گرفته نمیشود.

بنابراین، اگر از خود می‌پرسید که آیا مهارت‌های مادری شما به اندازه کافی خوب است یا خیر، شما در مسیر مادر خوبی بودن قرار دارید.

3. می خواهید مادر بهتری باشید

یک مادر خوب کمبودهای خود را تشخیص می دهد و سعی می کند بهتر عمل کند.بنابراین وقتی متوجه می‌شوید که مهارت‌های فوق‌الذکر را زیر سؤال می‌برید، احتمالاً به دنبال راه‌هایی برای بهبود آنها هستید.

برای مثال، دخترم خیلی زیاد یوتیوب تماشا می‌کند.این تنها چیزی است که همیشه سوال می کنم: آیا به دخترم اجازه می دهم خیلی زیاد YouTube تماشا کند؟

حقیقت این است که من به دخترم اجازه دادم خیلی زیاد YouTube تماشا کند . به جای اینکه در این موضوع غوطه ور شوم و خودم را به خاطر اینکه مادر خوبی نیستم سرزنش کنم، سعی می کنم راه هایی برای حل این مشکل پیدا کنم.

10 علامت که نشان می دهد تو مامان خوبی هستی
فقط اینکه می خواهید مادر بهتری باشید نشان میدهد مادر خوبی هستید.

تصمیم گرفتم به ویدیوها ارزش اضافه کنم . در حالی که من به طور کامل زمان او را برای تماشای ویدیوها نمی بندم (که فکر می کنم بهینه باشد)، اما او را مجبور می کنم مسئولیت آنها را بپذیرد.

او آن را تا بزرگسالی ادامه خواهد داد . درست است؟پس فقط اینکه می خواهید مادر بهتری باشید نشان میدهد مادر خوبی هستید.

4. خانه شما به هم ریخته است

نه مانند "فاجعه پس از آخرالزمان" درهم و برهم، بلکه مانند "زندگی در" آشفتگی می ماند.

وقتی به اطراف خانه‌ام نگاه می‌کنم و اسباب‌بازی‌های دخترم را می‌بینم که در اطراف خوابیده‌اند، اولین واکنش من این است که قفسه سینه‌ام را بچسبانم و نفسم را در یک کیسه کاغذی بکشم. خانه من باید بی نقص و مرتب باشد، درست است؟

سپس باید به خودم یادآوری کنم که این اسباب بازی های پراکنده نشان دهنده این است که فرزندم سرگرم است.

در حالی که از او انتظار می رود خودش اتاق را تمیز کند، من مطمئن می شوم که زمان بازی او را برایش ناراحت کننده نکنم. من نمی‌خواهم او از اسباب‌بازی‌ها دوری کند (و به سمت تلویزیون جذب شود) فقط به این دلیل که زمان بازی به معنای زمان نهایی تمیز کردن است.

این یک چیز کوچک است، اجازه دادن به اینکه خانه شما کمی به هم ریخته باشد، اما بسیار نشان دهنده درک عمیق تر و مراقبت از فرزندتان است. این بدان معناست که شما سرگرمی کودک خود را بر نیاز به داشتن خانه ای بی عیب و نقص اولویت می دهید.

10 علامت که نشان می دهد تو مامان خوبی هستی
خانه من باید بی نقص و مرتب باشد؟

5. فرزندان شما برای آسایش نزد شما می آیند

وقتی دخترم پس از تعطیلی مدارس در ماه مارس به دلیل COVID-19 به مدرسه بازگشت، انتظار یک دوره سازگاری را داشتم.

در عرض یک ساعت پس از حضور در خانه، او به حالت بحرانی کامل رفت. او در مورد هر چیز کوچکی که می توانست به ذهنش برسد خسته، دردناک و بی حال بود.

بعد از صحبت کردن با او و آرام کردنش، به بغل من خزیده و خوابش برد. او هفت ساله است و آخرین باری که این کار را کرده است را به خاطر ندارم. کودکان در جایی که احساس امنیت می کنند به دنبال راحتی هستند. اگر با آنها رابطه ای توأم با اعتماد و مراقبت ایجاد کرده اید ، بدون توجه به سنشان به سراغ شما می آیند تا به دنبال آرامش باشند.

آنها قصد ندارند آن را از یک هیولای خشمگین بی عشق و هار ببینید. اگر زمانی که درد یا ناراحتی دارند به سراغ شما می آیند، چه در لحظه یا چند ساعت بعد، پس شما مادر خوبی هستید.

6. همه چیز را به فرزندتان می دهید

شما هر چیزی را که ممکن است به فرزندتان بدهید: زمان، انرژی، زندگی شاد و سلامتی.حتی اگر این به معنای فدا کردن نیازهای شما باشد (در این صورت، پیشنهاد می‌کنم به شماره 9 این لیست توجه زیادی داشته باشید ).

این یک واکنش طبیعی به مادر شدن است. در اینجا انسان های کوچکی هستند که ما خلق کردیم، حمل کردیم و بیرون راندیم – چرا نباید همه چیز را به آنها بدهیم؟

انجام این کار برای شما عالی نیست، اما این کاری است که مادران خوب انجام می دهند البته آنها همیشه نباید این کار را انجام دهند.

7. شما سعی می کنید هر روز را عالی بسازید

مادران خوب می دانند که هر روز یک هدیه است.این به معنای جشن گرفتن و گرامی داشتن هر لحظه نیست زیرا "آنها خیلی سریع بزرگ می شوند". این به سادگی به معنای تلاش برای ایجاد مثبت در هر روز است،

مثلا ما در رختخواب دراز کشیدیم و برای هم داستان تعریف کردیم. نکته این است که عظمت را می توان در کوچکترین لحظات یافت. مادران خوب این اتفاقات را بدون نگرانی در مورد این که یک رابطه بزرگ است انجام می دهند. اینها خاطراتی هستند که کوچولوهای شما دوست خواهند داشت.

10 علامت که نشان می دهد تو مامان خوبی هستی
عنوان

8. روزهای بدی دارید

مادران خوب آنقدر درگیر "مادر کامل" بودن نیستند که تمام ناراحتی های خود را سرکوب کنند و لبخندی بر لبان خود بچسبانند تا روز را سپری کنند.

نه، مادرهای خوب روزهای بدی هم دارند چون انسان هستند .

مادران خوب به فرزندان خود می آموزند که بد نیست عصبانی و ناامید باشند و روز بدی داشته باشند. تصور کنید که این کنترل عاطفی به احساسات کودکان اعتبار می بخشد.

با این حال، مهم است که برای فرزندان خود نیز الگوبرداری کنید که چگونه روزهای بد را تحمل کنند. نشان دادن نحوه آرامش داشتن و آرامش دادن به کودک بسیار مفیدتر از این است که به او اجازه دهید شاهد یک جنجال خشمگین باشد.

در نهایت، ما می‌خواهیم به بچه‌هایمان بیاموزیم که احساسات خوب هستند - این نحوه برخورد شما با آنها است که تفاوت را ایجاد می‌کند.و با اجازه دادن به خود برای داشتن روزهای بد، هوش هیجانی آنها را تقویت می کنید .

9. برای خودتان وقت می گذارید

بله، شاید مهمترین نکته کل این مقاله - مراقبت از خود است که خودخواهانه نیست. مراقبت از خود در ایجاد تعادل در زندگی و پرورش خود واقعی شما بسیار مهم است.شما نمی توانید بهترین مادری باشید که می توانید باشید . شما باید به همان اندازه که از خانواده خود مراقبت می کنید مراقب خود باشید.

مادران خوب زمانی را برای مراقبت از خود و پرورش وجود کلی خود پیدا می کنند. آنها می دانند که برای آنها هم لذت بردن از یک حمام خوب، فیلم گذاشتن اشکالی ندارد. آن‌ها می‌دانند که اشکالی ندارد که برای استراحت کردن و رفع فشار، زمان تنهایی بخواهید.

ما ممکن است به خودمان برچسب «مادر» بزنیم، اما معنای آن صرفاً بر اساس اینکه چه کسی هستیم تعریف می‌شود. پرورش فردیت ما به معنای مراقبت از خودمان است.

10 علامت که نشان می دهد تو مامان خوبی هستی
مادران خوب خود و فرزندان خود را عمیقا دوست دارند

10. شما نمی توانید به اندازه کافی "دوستت دارم" بگویید

گاهی به دخترم می گویم: "حدس بزن چی؟"و او پاسخ خواهد داد، "می دانم، تو مرا دوست داری."دلیلش این است که من همیشه آن را به او می گویم (احتمالاً بیشتر از آنچه واقعاً نیاز دارم).

مادران خوب فرزندان خود را عمیقا دوست دارند و می خواهند همیشه آن را بگویند. نه به این دلیل که احساس می کنند مجبورند، بلکه به این دلیل که احساس می کنند مجبور هستند.لازم نیست روزی 40 میلیون بار به فرزندتان بگویید که دوستش دارید.شما می دانید و آنها هم می دانند.

تو مامان خوبی هستی، مامان!

اگر تصمیم گرفتید این لیست را بخوانید تا مطمئن شوید که مادر خوبی هستید، بگذارید این را به شما بگویم: شما مادر خوبی هستید!

اما گاهی اوقات مادرها، نیاز به یادآوری کوچکی دارند که (علیرغم ظاهر) ما در بزرگ کردن بچه هایمان کار فوق العاده ای انجام می دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha