اقتصاد جهانی در حال حاضر در یک تقاطع متلاطم قرار دارد، نقطه‌ای که به نظر می‌رسد حتی مشهورترین صاحب نظران اقتصادی و صاحب نظران مالی نیز نمی‌توانند به درستی از آن عبور کنند.

سرمایه گذاری در بخش بهداشت و درمان کند می شود

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فوربس، صنعت بهداشت و درمان به هیچ وجه از این فشارهای اقتصادی مصون نیست. در واقع، مراقبت‌های بهداشتی سال‌ها چالش‌های مالی منحصربه‌فرد خود را داشته است،چالش‌هایی که به‌طور منحصربه‌فردی توسط همه‌گیری کووید-۱۹ تشدید شدند.

صرف‌نظر از این، در دهه گذشته، سرمایه‌گذاری خطرپذیر (VC) و سرمایه‌گذاری در مراقبت‌های بهداشتی بسیار قوی بوده است، زیرا سرمایه‌گذاران مشتاق سرمایه‌گذاری در فناوری‌های پیشرفته و نسل بعدی ارائه مراقبت بودند. با این حال، اکنون، همین منابع مالی از ترس آشفتگی اقتصادی شروع به کند شدن کرده اند که نشان می دهد نوآوری سریع در مراقبت های بهداشتی ممکن است واقعاً متوقف شود.

گزارش اخیر راک هلث نشان می‌دهد که کاهش قابل توجهی در بودجه مراقبت‌های بهداشتی، به‌ویژه در حوزه‌های سلامت دیجیتال وجود داشته است. نویسندگان این گزارش توضیح می‌دهند: «برای بخش سلامت دیجیتال، سال 2022 یک سفر سراشیبی بود ،سالی که فکر می‌کنیم نشان‌دهنده پایان چرخه سرمایه‌گذاری کلان است که حول محور رونق سرمایه‌گذاری در دوران کووید-19 متمرکز است؛ مجموع بودجه سال 2022 در میان ایالات متحده- استارت‌آپ‌های مبتنی بر سلامت دیجیتال در 572 معامله بالغ بر 15.3 میلیارد دلار بودند که میانگین حجم معاملات آن 27 میلیون دلار است.

نه تنها مجموع بودجه سالانه سال 2022 به بیش از نیمی از 29.3 میلیارد دلار در سال 2021 رسید، بلکه به تازگی از مجموع 14.7 میلیارد دلاری سال 2020 نیز گذشت. قابل ذکر است، مجموع 2.7 میلیارد دلاری سه ماهه چهارم سال 2022 کمتر از نیمی از افزایش سه ماهه چهارم سال گذشته (7.4 میلیارد دلار) بوده است.

بیشتر بخوانید : فردابانک ، نئوبانک هوشمند

همانطور که گزارش اشاره می کند، صنعت سلامت دیجیتال در دهه گذشته شاهد رونق باورنکردنی بوده است. سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) سلامت دیجیتال را به طور گسترده به عنوان هر چیزی که «شامل مقوله‌هایی مانند سلامت موبایل (mHealth)، فناوری اطلاعات سلامت (IT)، دستگاه‌های پوشیدنی، بهداشت از راه دور و پزشکی از راه دور و پزشکی شخصی‌ شده، می شود تعریف می‌کند.

با توجه به دامنه نسبتاً گسترده آن، ابزارهای سلامت دیجیتال تأثیر فوق‌العاده‌ای بر انواع صنایع فرعی مراقبت‌های بهداشتی، از تشخیص و ارائه مراقبت، تا بینش‌های مراقبت‌های بهداشتی تقویت‌شده و ابزارهایی برای تصمیم‌گیری مبتنی بر داده داشته‌اند.

یکی از قابل توجه ترین زمینه ها رونق خدمات بهداشت از راه دور و سلامت مجازی بوده است که به ویژه با ماندن در خانه و محدودیت های فاصله گذاری اجتماعی در طول همه گیری کووید-19 تقویت شد. نام های قابل توجه در این فضا که توجه زیادی را به خود جلب کرده اند Teladoc و Amwell هستند. این شرکت ها به نوآوری در فضای مراقبت مجازی ادامه می دهند.

از نظر "فناوری بزرگ"، شرکت هایی مانند آمازون، والمارت، گوگل و حتی اوراکل به سرمایه گذاری های خود در حوزه سلامت دیجیتال و فناوری مراقبت های بهداشتی ادامه داده اند. به عنوان مثال، خرید جسورانه آمازون از One Medical بدون شک به غول تجارت الکترونیک جهش قابل توجهی در ارائه مراقبت های بهداشتی خواهد داد. این سرمایه‌گذاری آمازون با استفاده از پلت‌فرم فناوری باورنکردنی، میلیون‌ها بینش در مورد الگوهای خرده‌فروشی مصرف‌کننده و شبکه تدارکات ، قطعاً یک عامل مهم تغییر دهنده بازی خواهد بود.

با این حال، حتی "تکنولوژی بزرگ" نیز از فشارهای اقتصادی در امان نمانده است. سال گذشته، گوگل اعلام کرد که بسیاری از کارمندان خود را از بخش بهداشت خود به سمت‌های دیگر در اطراف شرکت منتقل می‌کند که نشان‌دهنده «تغییر» وضعیت سلامت آن است.

به طور مشابه، آمازون خود کسب و کار "مراقبت" خود را تعطیل کرد و به این استناد کرد که Amazon Care احتمالاً بهترین راه برای ارائه تأثیر ارزشمند به مشتریان یا بیماران خود نیست. این حرکت ها به وضوح نشان می دهد که حتی موفق ترین شرکت ها باید تصمیمات چالش برانگیز را برای حفظ مسئولیت مالی اجرا کنند.

مطمئناً شرایط اقتصادی یک شبه بهبود نخواهد یافت و احساس عدم اطمینان احتمالاً در ماه‌های آینده، اگر نه برای سال‌ها، ادامه خواهد داشت. سیستم مراقبت های بهداشتی به عنوان یک کل در حال حاضر گویا روی یخی نازک اسکیت می زند، حاشیه های نازک را متعادل می کند و در عین حال با مسائل کلان اقتصادی مانند افزایش هزینه ها، کمبود قابل توجه نیروی کار و تغییر ترجیحات مصرف کننده نیز سروکار دارد.

با توجه به این شرایط، سرمایه گذاری در نوآوری و فناوری مراقبت های بهداشتی نیز احتمالاً در آینده نزدیک کاهش خواهد یافت. با این حال، همانطور که تاریخ نشان داده است، صنعت مراقبت های بهداشتی انعطاف پذیر و بی وقفه است. بدون شک، هم اقتصاد و هم مصرف‌کنندگان در زمان مناسب راهی برای تقویت مجدد آن پیدا خواهند کرد و نوآوری مجدداً پربار خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha