فوق تخصص ریه هشدار دادمخلوط کردن مواد شوینده مانند جوهرنمک و مواد سفید کننده باعث انتشار گازهای بسیار بد و خطرناک و خفگی و سرفه‌های شدید و تنگی نفس خواهد شد.

خطر خفگی و تنگی نفس با ترکیب کردن مواد شوینده

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا عاطفه عابدینی فوق تخصص ریه و رئیس اورژانس بیمارستان مسیح دانشوری دریک برنامه رادیویی ضمن هشدار درمورد عوارض خطرناک مواد شوینده به افرادی که بیماری‌های مزمن ریوی دارند و یا تحت درمان با اسپری هستند توصیه کرد که از مواد شوینده استفاده نکنند.

وی افزود: استفاده از مواد شوینده در محیط بسته برای کسانی که سابقه بیماری آلرژی و یا آلرژی فصلی دارند نیز بسیار خطرناک است و موجب تشدید تنگی نفس و سرفه می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: مخلوط کردن مواد شوینده مانند جوهرنمک و مواد سفید کننده باعث انتشار گاز بسیار بد و خطرناک و خفگی و سرفه‌های شدید و تنگی نفس خواهد شد.

رئیس اورژانس بیمارستان مسیح دانشوری با اظهار اینکه نظافت و خانه تکانی در بیشتر مواقع نیازی به استفاده از مواد شوینده قوی ندارد اظهار کرد: افراد به ویژه درصورتیکه کودک خردسال و یا سالمند در منزل باشد، حتی الامکان از مواد پاک کننده ساده تر و ملایم تر استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha