فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ۱۲۴ نفر از مرتبطین ورود مواد محترقه قاچاق و مواد محترقه پرخطر خبر داد و گفت: در عملیات شناسایی انبارهای توزیع و تولید مواد محترقه و پرخطر، در مجموع ۴ میلیون قطعه ماده محترقه به ارزش بیش از ۱۵ میلیارد تومان کشف شده است.

 کشف ۴ میلیون قطعه ماده محترقه به ارزش ۱۵ میلیارد تومان در تهران

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، سردار عباس علی محمدیان در نشست خبری صبح امروز که در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد، با اشاره به نقش رسانه‌ها در پیشگیری از شایعات، انعکاس عملکرد و توانمندی‌های پلیس و آموزش شهروندان در جهت جلوگیری از قربانی جرایم شدن، گفت: دیدگاه پلیس نسبت به چهارشنبه آخر سال اجتماعی است و موضوعی است که در طول زمان بر اساس اعتقادات و رسوم در این شب اقداماتی انجام می‌شده، اما در طول سال‌های اخیر این موضوع تبدیل به اقداماتی شده است که برای شهروندان ایجاد خطر می‌کند که آن هم استفاده از مواد محترقه و منفجره است.

وی افزود: بر اساس همین دیدگاه از اواسط بهمن‌ماه اقدامات خود را در راستای شناسایی کسانی که با امنیت شهروندان بازی می‌کنند و همچنین شناسایی محل‌های تولید و توزیع مواد محترقه ‌و مواد اولیه تولید مواد محترقه و پرخطر آغاز کردیم.

محمدیان با اشاره به شناسایی انبارهای مواد اولیه مواد محترقه و پرخطر گفت حدود ۸۰ تن از این مواد را در انبارهای مربوطه شناسایی و نسبت به تنظیم صورت‌جلسه و توقیف آن‌ها و فروش تحت نظر پلیس اقدام کردیم که این مواد را به دست مصرف‌کنندگان واقعی آنها در حوزه صنعت برسانیم. همچنین ۹ تن از دیگر مواد محترقه و پرخطر نیز توسط پلیس تهران بزرگ شناسایی شده‌اند.

رئیس پلیس پایتخت با بیان این که متخلفان قصد داشتند با مترو و اتوبوس مواد محترقه را توزیع کنند، عنوان کرد: برخی از مواد آن‌قدر خطرناک بودند که به محض توقیف، در همان محل آنها را از کار انداختیم. وزن این مواد محترقه پرخطر بیش از ۷۰۰ کیلوگرم بود که دو یا سه مورد از این‌ها کافی بود که حادثه‌ای خطرناک ایجاد کند.

وی در ادامه گفت: توصیه ما به جوانان این است که از مواد محترقه پرخطر استفاده نکنند و صرفا از مواد محترقه کم‌خطر به‌صورت محله‌محور استفاده کنند.

فرمانده انتظامی تهران ادامه داد: حضور پلیس در چهارشنبه آخر سال برای جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای شهروندان، جلوگیری از خسارت به اموال عمومی و خصوصی مردم، جلوگیری از انسداد معابر و حفظ سلامت شهروندان است و از ساعت ۱۵ روز چهارشنبه آخر سال اقدامات خود را به صورت محسوس آغاز خواهیم کرد.

محمدیان افزود: تا کنون ۱۲۴ نفر از مرتبطین ورود مواد محترقه قاچاق و مواد محترقه پرخطر دستگیر شدند و ۱۷ انبار پلمب شده و مجموع ۴ میلیون قطعه ماده محترقه کشف شده که ارزش ریالی آنها بیش از ۱۵ میلیارد تومان بوده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تاکید کرد: کسانی که در چهارشنبه آخر سال برای سایرین ایجاد خطر کنند، اگر وسایل نقلیه آن‌ها توقیف شود، تا پایان تعطیلات نوروز این وسایل نقلیه توقیف خواهد بود. افرادی که هم که در این روز برای شهروندان ایجاد مزاحمت کنند، تا پایان تعطیلات نوروز با هماهنگی قضایی بازداشت می‌شوند.

محمدیان درباره مهمترین برنامه پلیس تهران بزرگ در سال ۱۴۰۲ نیز گفت: برای سال جدید مهمترین ماموریت‌های پلیس افزایش حس امنیت شهروندان، کاهش زمان وقوع تا کشف‌ جرایم و همچنین رضایتمندی آنها از عملکرد پلیس است.

وی در پایان تصریح کرد: در سال آینده از ظرفیت نیروهای مردمی، معتمدین محلی و مساجد برای تامین امنیت شهروندان در سطح محلات استفاده خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha