معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بسیاری از مردم تزریق دز یادآور واکسن کرونا را فراموش کردند، با توجه به دو رقمی شدن مرگ و میر کرونایی تقاضا می‌شود کسانی که ۶ ماه از آخرین دریافت واکسن آنها گذشته است، سریعتر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

سالمندان بیشترین فوتی‌های کرونا

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،حسین فرشیدی افزود: این ایام مردم کمتر از ماسک استفاده می کنند و میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی بسیار کاهش یافته است، با توجه به آغاز سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ از کسانی که دارای علایم سرماخوردگی هستند، درخواست می شود اصول بهداشتی را رعایت کرده، در مکانهای بسته حتما ماسک بزنند و در جمع حاضر نشوند.

وی اظهار داشت: با توجه به دو رقمی شدن آمار مرگ و میر کرونایی، رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک در سفرها به خصوص در مکانهای شلوغ و سربسته ضرورت زیادی دارد، اکنون در مرحله شیب ملایم موج کرونا هستیم و در صورت بی توجهی به اصول بهداشتی ممکن است شاهد پیک نهم هم باشیم.

فرشیدی تصریح کرد: بیشترین آمار فوتی های روزانه کرونا را سالمندان و واکسن نزده ها تشیکل می دهند، در ایام نوروز مراکز منتخب واکسیناسیون نیز دایر بوده و بزودی در این زمینه اطلاع رسانی می شود.

لازم به ذکر است، دیروز ۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و با انجام اقدامات آزمایشی و تشخیصی نیز ۹۵۷ بیمار جدید در کشور شناسایی و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی از مجموع بیماران شماسایی شده، ۴۲۵ نفر در مراکز درمانی و بیمارستانی بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به هفت میلیون و ۵۷۴ هزار و ۹۷۱ نفر رسید و در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری، به ۱۴۴ هزار و ۹۸۱ رسید.

اکنون چهار شهرستان وضعیت قرمز، ۲۳ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۸۶ شهر در وضعیت زرد و ۲۳۵ شهر کشور نیز در وضعیت آبی قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha