حوادث چهارشنبه‌سوری امسال هم مثل سال‌های گذشته با مصدومیت صدها نفر همراه شد تا تلخی را مهمان سفره هفت‌سین خانواده‌های زیادی در کشور کند.

کاهش عملیات در چهارشنبه‌سوری

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری، این حوادث از ابتدای اسفندماه جان16 نفر را در سراسر کشور گرفت. براساس آمار اعلام شده از سوی رئیس سازمان اورژانس کشور، شمار مصدومان حوادث چهارشنبه‌سوری تا ساعت 19:45دیشب ۷۱۴ نفر است که از این تعداد ۸۰ نفر قطع عضو و ۲۰۸مورد آسیب‌دیدگان از ناحیه چشم هستند. بیشترین مصدومان مربوط به حوادث چهارشنبه‌سوری به‌ترتیب تهران با ۱۷۸نفر، آذربایجان‌شرقی با ۷۹نفر و آذربایجان‌غربی هم با ۶۸نفر بوده و به 2دستگاه آمبولانس هم خسارت وارد شده است.


1800تماس با آتش‌نشانی


قدرت‌الله محمدی، مدیرعامل آتش‌نشانی تهران با اشاره به اینکه از ساعت 17تا 20سه‌شنبه هزارو۸۰۰ تماس با آتش‌نشانی گرفته شد، گفت:، ۸۱مورد از این تماس‌ها منجر به عملیات آتش‌نشانان شد که البته این تماس‌ها نسبت به سال گذشته کاهشی بوده است.به‌گفته محمدی، سال گذشته از ساعت ۱۷تا۲۰ سه‌شنبه آخر سال حدود 3هزارو۵۰۰ تماس با سامانه آتش‌نشانی تهران برقرار شد. ضمن اینکه دیشب 3هزارو۵۰۰ آتش‌نشان در ۸۰۰ نقطه پایتخت مشغول امدادرسانی به شهروندان بودند.


از حدود ساعت 17دیروز در تهران تماس‌ها با آتش‌نشانی برقرار شد تا حوادث مختلفی که در گوشه و کنار پایتخت رخ داده بود، به آتش‌نشانان مخابره شود؛ تا جایی که ظرف کمتر از 2ساعت ۲۰۰تماس با آتش‌نشانی برقرار شد که البته نسبت به سال گذشته ۸۰درصد کاهش را نشان می‌داد. در این میان4مورد آتش‌سوزی به آتش‌نشانی گزارش شد که یکی از آنها در ساختمانی اداری، ۲ حادثه نیز در فضای سبز و یک حادثه در یک ساختمان مسکونی رخ داده بود.


طبق آمار ارائه‌شده از سوی اورژانس کشور، تا حدود ساعت 8دیشب، بیشترین مصدومان حوادث به‌ترتیب به استان‌های تهران، آذربایجان‌شرقی و آذربایجان‌غربی تعلق داشت؛ این درحالی بود که برخی مصدومان به‌دلیل وخامت حالشان در آی‌سی‌یو بستری شدند؛ ۱۸۶نفر از آنها دچار سوختگی شده بودند و بقیه مصدومیت‌ها ناشی از انفجار ترقه‌های خطرناک بود. براساس این آمار تا شب گذشته تعداد قربانیان حوادث مربوط به چهارشنبه‌سوری به 16نفر رسید که در این میان 5نفر در تهران، 7نفر در تبریز، 2نفر در همدان، یک نفر در ارومیه و یک نفر در قزوین جانشان را از دست دادند.



آتش‌سوزی یک خودرو


پلیس پایتخت نیز از آتش‌سوزی یک دستگاه خودرو در منطقه عبدل‌آباد تهران که بدون‌سرنشین پارک شده بود، خبر داد. این حادثه ساعت 19:14و به‌دلیل پرتاب نارنجک‌دستی به سمت این خودرو رخ داد که خوشبختانه تلفات جانی نداشت. محل حادثه در نزدیکی کلانتری152 خانی‌آباد بود.


هیچ فردی در ارتباط با حوادث چهارشنبه‌سوری دستگیر نشده


سرهنگ بابک نمک‌شناس، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس با اشاره به اینکه رویکرد پلیس در چهارشنبه پایان سال رویکردی اجتماعی است،گفت: تا ساعت19 سه‌شنبه هیچ فردی در ارتباط با حوادث چهارشنبه‌سوری و مخاطرات آن دستگیر نشده است.این در حالی است که تا شامگاه دیروز 1210تماس با مرکز فوریت‌های پلیس در ارتباط با حوادث چهارشنبه‌سوری ثبت شد که نسبت به‌مدت مشابه سال قبل با کاهش 12درصدی همراه بود. به‌گفته وی، بیشتر تماس‌ها مربوط به سر کلانتری‌های 10،7،4و6 تهران بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha