چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
کد خبر: 353134

​​​​​​​سال‌های بسیار زیادی است که ما سعی داریم با استفاده از راه‌های مختلف در زمینه‌های گوناگون از پیرشدن جلوگیری کنیم. یکی از این زمینه‌ها، پیری در پوستمان است که به صورت ناخواسته در یک‌زمان نامشخص برای همه ما ایجاد می‌شود و ما نمی‌توانیم از آن به صورت کامل تا سال‌ها جلوگیری کنیم. اما می‌توانیم کاری کنیم که این پیری در صورت بروز، رفع شود، مخصوصاً در پوست.

فواید بوتاکس صورت چیست؟

برای انجام این کار، راه‌های زیادی در تاریخ ساخته و انجام شده، ولی امروزه یکی از پیشرفته‌ترین و بهینه‌ترین این راه‌ها که طرف‌داران و متخصصان زیادی هم دارد، بوتاکس نام دارد. بوتاکس روی نواحی مختلف پوست صورت انجام می‌شود و باعث برگشت تراوت، زیبایی و در آخر جوانی پوست می‌شود.
اما ما به عنوان شخصی که به دنبال آن هستیم، باید بدانیم که بوتاکس چیست، یا کاربردها و فوایدش چیست؟ برای آشنایی کامل با بوتاکس و به پاسخ این سؤالات، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

بالا رفتن سن باعث ایجاد چین ‌و ‌چروک در صورت شده و زیبایی پوست را از بین می‌برد؛ به همین دلیل بیشتر افراد برای از بین بردن چروک به دنبال یک روش کم خطر آن هم در بهترین کلینیک هستند. تزریق بوتاکس یک روش کم خطر بوده که اگر در بهترین کلینیک بوتاکس و توسط پزشکی باسابقه و مجرب انجام شود تاثیرات درمانی خوبی به همراه دارد. پس انتخاب کلینیک نقش مهمی در ماندگاری بوتاکس در همچنین کیفیت کار دارد

بوتاکس چیست؟

بوتاکس، موادی است که وارد عضلات زیرپوست می‌شوند و سپس با فلج کردن نواحی موردنظرشان، چین و چروک‌های پوستی را از بین می‌برند.

شاید با شنیدن کلمه فلج کردن، از این روش بترسید، اما این‌طور نیست. ماده بوتاکس نوعی سم به نام بوتولینوم است که از باکتری کلستریدیوم گرفته می‌شود. این ماده فقط در صورتی می‌تواند خطرآفرین باشد که پزشک انجام‌دهنده فرایند بوتاکس شما، ناوارد باشد. در غیر این صورت، بوتاکس روشی بسیار کم‌خطر یا درواقع بی‌خطر است.

شاید اگر دلیل ایجاد چین و چروک‌های صورت را بدانیم، بتوانیم بهتر با بوتاکس کنار بیاییم. وقتی که عضلات زیرپوست ما، منقبض می‌شوند یا حرکت می‌کنند، پوست ما دچار چروک می‌شود. اما اگر ما بتوانیم از این حرکت‌ها و انقباض عضلات زیرپوست جلوگیری کنیم، یا آن را از بین ببریم، می‌توانیم این چروک‌ها را نیز از بین ببریم. بوتاکس دقیقاً این کار را انجام می‌دهد.

کاربردهای بوتاکس

در بالا با نام سم بوتولینوم آشنا شدیم. این سم از زمانی که کشف شد در زمینه‌های مختلف زیبایی مورداستفاده قرار گرفت. وقتی که در روشی درمانی با تزریق این سم، بیماری را درمان می‌کنند، می‌توان گفت که با روش بوتاکس آن بیماری را درمان کرده‌اند. با این موضوع، می‌توان گفت که با استفاده از بوتاکس، می‌توان بیماری‌های مختلفی را درمان کرد، در ادامه برخی از این موارد را نام می‌بریم.

درمان سردردهای مزمن میگرنی، قرینه کردن دو طرف صورت، درمان افتادگی پلک، درمان اسپاسم عضلات صورت و گردن، درمان پریدن پلک، درمان انحراف چشم، از بین بردن اسکارهای دردناک، درمان و کاهش تعریق بیش از حد نواحی مختلف بدن مانند کف دست‌ها یا زیربغل، کمک به درمان مثانه بیش‌فعال، از بین بردن خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم، بالابردن ابروها، درمان افتادگی گوشه‌های لب و نوک بینی، کاهش خطوط ایجاد شده در گردن، حذف چین‌وچروک چانه، از بین بردن خط اخم یا درمان خط خنده که می‌توانیم با استفاده از بوتاکس انجام دهیم.

البته با استفاده از سم بوتولینوم، مواردی دیگر درمان می‌شود، برای مثال ترشح بیش از حد بزاق دهان، مشکلات و سختی بلع مواد غذایی در مری، انقباض فک و دهان، انقباض تارهای صوتی حنجره یا شقاق مقعد.

کاربرد های بوتاکس چیست؟

فواید بوتاکس چیست؟

بوتاکس فواید مختلف و زیادی دارد، اما بعضی از این فواید در بین کسانی که دنبال انجام این عمل هستند، بیش‌تر موردنظر است. در ادامه به بررسی فواید بوتاکس می‌پردازیم.

  • روشی بدون خطر، بر خلاف روش‌هایی مثل کشیدن پوست که امروزه برای جوان‌سازی پوست مورداستفاده قرار می‌گیرد، بوتاکس صورت یک روش بسیار کم‌خطر یا به‌اصطلاح روشی غیرتهاجمی است. این امر سبب شده که بوتاکس، بدون هیچ خطر و استرسی انجام شود و بهترین نتایج را به همراه داشته باشد.
  • روشی کم‌دردسر، از آنجایی که بوتاکس درد آن‌چنانی ندارد، نیازی به بیهوشی نیز ندارد. به همین سبب ما می‌توانیم پس از انجام این راه درمان بدون وقفه و هدردادن وقت خود برای فرایند بیهوشی، به کارهای خود رسیدگی کنیم.
  • درد کمتر، همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، بوتاکس روشی است که نسبت به بقیه روش‌ها از جمله کشیدن پوست، درد بسیار کمتری دارد.
  • هزینه کمتر، نسبت به بقیه روش‌های جوان‌سازی پوست، بوتاکس راهی کم‌هزینه‌تر اما در عین حال بهینه‌تر است.
  • سادگی در مراقبت پس از بوتاکس، برخلاف دیگر روش‌های موجود که پس از انجامشان دردسرهای مختلفی وجود دارد، بوتاکس راهی است که ما می‌توانیم به‌تنهایی مراقبت‌های لازم پس از آن را انجام دهیم.
  • تأثیرگذاری سریع، ما بلافاصله از انجام بوتاکس می‌توانیم نتایج آن را به خوبی مشاهده کنیم.
  • ماندگاری زیاد، بوتاکس، روشی است که ما می‌توانیم تأثیرش را به خوبی تا زمانی طولانی مشاهده کنیم.

چه کسانی برای بوتاکس مناسب هستند؟

چند مورد در این باره وجود دارد که باید به آن بپردازیم و بعد از بررسی‌های لازم پی ببریم که چه افرادی گزینه‌های مناسبی برای بوتاکس هستند.

زن و مرد بودن متقاضی، به تصور برخی از مردم، بوتاکس فقط برای زنان است و مردان نمی‌توانند آن را انجام بدهند. اما این مورد اشتباه است. همان‌طور که زنان هنگام نیاز می‌توانند بوتاکس انجام دهند، مردها نیز می‌توانند این کار را انجام دهند.

سن افراد، شاید به این باور باشید که فقط باید هنگام میان‌سالی یا پیری به سراغ بوتاکس برویم، اما این باور اشتباه است. شما اگر در سن جوانی هم هستید، اما چین و چروک‌های زیاد یا حتی کمی دارید، می‌توانید از این روش استفاده کنید و پوستتان را جوان نگهدارید.

اما در مورد سن انجام بوتاکس، موردی وجود دارد که باید به جوانان تبریک بگوییم. طبق تحقیقات انجام شده، افرادی که در سن پیری بوتاکس انجام می‌دهند، تأثیر کمتری نسبت به کسانی خواهند دید که در سن میان‌سالی و جوانی بوتاکس انجام می‌دهند. این موضوع به این دلیل است که چروک پوست صورت در سن پیری عمیق‌تر از چروک در سن جوانی است.

چه کسانی برای تزریق بوتاکس صورت مناسب هستند؟

بهترین کلینیک تزریق بوتاکس را در پزشکبان پیدا کنید

در این محتوای آموزشی سعی شد تا در رابطه با فواید تزریق بوتاکس صورت و اینکه اصلا بوتاکس چی هست و برای چه کسانی مناسب هست و برای چه کسانی نیست صحبت بشه! حالا با توجه به توضیحات بالا، اگر شما هم قصد انجام بوتاکس رو دارین ولی نمیتونین یک کلینیک مورد اعتماد پیدا کنین، وبسایت هایی از جمله پزشکا، پزشک 24، پزشکبان و ویکی درمان هستند که برای شما لیست بهترین دکتر بوتاکس رو تهیه کرده اند تا براحتی و بدون مشکل بهترین و نزدیکترین دکتر بوتاکس به خودتون رو پیدا کنین.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha