پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 353148

شب چهارشنبه آخر سال 1401نیز مثل همیشه پرحادثه بود و با درنظر گرفتن حوادث مرتبط با این شب در روزهای گذشته، 19نفر جان خود را از دست دادند و 4368نفر نیز مصدوم شدند.

پایان شب پرحادثه

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری، این حوادث در شرایطی رقم خورد که به‌گفته رئیس اورژانس کشور، آسیب‌دیدگان این حوادث نسبت به سال گذشته 22درصد افزایش داشته است.


به گزارش همشهری، حوادث مربوط به شب چهارشنبه‌سوری که از اوایل اسفندماه در استان‌های مختلف با جان‌باختن و مصدومیت شماری از شهروندان آغاز شده بود، سرانجام در ساعات اولیه بامداد چهارشنبه با انفجار آخرین ترقه‌ها پایان یافت. صبح دیروز (چهارشنبه) جعفرمیعادفر، رئیس اورژانس کشور در نشست خبری خود با خبرنگاران به بیان آخرین آمار قربانیان این شب پرداخت و از افزایش ۲۲ درصدی آسیب‌دیدگان چهارشنبه‌سوری در کشور خبر داد.

او گفت: از ابتدای اسفندماه تا پایان مراسم‌ چهارشنبه‌سوری در سراسر کشور ۴۳۶۸ نفر به دلایلی مانند استفاده، ساخت یا اصابت مواد محترقه دچار آسیب شدند. وی شمار جان‌باختگان را در این مدت ۱۹نفر اعلام کرد و گفت: ۱۲نفر در استان تهران، 2 نفر در آذربایجان‌غربی، 2 نفر در همدان، یک نفر در فارس، یک نفر در قزوین و یک نفر هم در آذربایجان شرقی جان خود را از دست دادند. به‌گفته وی، ۳۵۵۷ نفر از آسیب‌دیدگان در همان روز چهارشنبه سوری مصدوم شدند.


در همین حال، طبق اعلام روابط‌عمومی اورژانس کشور از مجموع 4368مصدوم این حوادث 278نفر بستری شدند که 25نفر از آنها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و 3674نفر نیز درمان و ترخیص شدند. همچنین 222نفر دچار قطع عضو، 1357نفر دچار آسیب چشمی و 867نفر دچار سوختگی شدند.


انفجار در فلاح

در پایتخت نیز آتش‌نشانان شب پرکاری را تجربه کردند و دست‌کم به 5ماموریت مهم اعزام شدند. نخستین حادثه مربوط به انفجار در یک منزل مسکونی بود. حادثه دیگر شب چهارشنبه آخر سال تهران به انفجار در سه راه امین حضور برمی‌گردد و با حضور آتش‌نشانان معلوم شد هنگام درست‌کردن موادمحترقه دست‌ساز انفجاری در یک منزل 2طبقه قدیمی رخ داده است. این حادثه خوشبختانه منجر به حریق یا تخریب نشد. انفجار در بلوار آفریقا، آتش‌سوزی یک مغازه لوازم خانگی در سه راه دلاوران و انفجار در یک مجتمع مسکونی واقع در سه راه ورامین بر اثر درست‌کردن موادمحترقه، دیگر حوادث این شب بود.



انفجار مرگبار ترقه در جیب جوان موتورسوار

جوان موتورسواری که داخل جیبش مواد محترقه قرار داده بود در جریان واژگونی موتورسیکلتش بر اثر انفجار مواد محترقه جانش را از دست داد. به گزارش همشهری، این حادثه در نخستین دقایق بامداد دیروز (چهارشنبه) در منطقه مسعودیه واقع در جنوب شرقی تهران اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که 2 پسر جوان سوار بر موتورسیکلت در حال عبور از آنجا بودند که به دلایل نامعلومی موتورسیکلت واژگون شده و هر دو نفر زمین خوردند.

این اتفاق در شرایطی رخ داد که در جیب یکی از آنها مقداری مواد محترقه دست‌ساز که با اکلیل سرنج درست شده بود قرار داشت و شدت واژگونی موتورسیکلت سبب شد تا مواد محترقه منفجر شود. شدت این انفجار به حدی بود که هر دو نفر به‌شدت مصدوم شدند و دقایقی بعد یکی از آنها که 24سال داشت براثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد. لحظاتی از این حادثه تلخ می‌گذشت که امدادگران اورژانس و مأموران پلیس خود را به محل حادثه رساندند و این ماجرا به محمدحسین زارعی، بازپرس کشیک دادسرای امورجنایی تهران گزارش شد و او دستور انجام تحقیقات در این‌باره را صادر کرد.

آمار مصدومان و قربانیان چهارشنبه سوری در سراسر کشور


پایان شب پرحادثه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha