شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶
کد خبر: 353187

بیش از ۸۰ درصد زنان از نداشتن تعادل هورمونی رنج می‌برند و برخی از آن‌ها بدون این که متوجه باشند با این عارضه زندگی می‌کنند.به‌گزارش نشریه Newsweek ،هورمون‌ها مواد شیمیایی تولید ‌شده توسط غدد درون‌ریز هستند که با انتقال پیام از طریق خون به تمام اندام‌ها، ماهیچه‌ها و دیگر بافت‌ها، عملکردهای مختلف را هماهنگ می‌کنند.

راههای حفظ تعادل هورمونی در زنان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،آن‌ها متابولیسم، هموستاز، رشد و تکامل، عملکرد جنسی، تولید مثل، چرخه خواب و بیداری و خلق و خوی شما را کنترل می‌کنند. گاهی اوقات، عوامل خارجی مانند سبک زندگی بی‌تحرک، استرس و رژیم غذایی ناکافی و همچنین برخی از عوامل داخلی مانند یائسگی یا تومورها، می‌توانند بر تعادل هورمون‌ها تاثیر بگذارند و بدن را وادار کنند که هورمون‌های بیشتر یا کمتر از آن چه نیاز دارد، تولید کند.

با این حال به گفته متخصصان، پیروی از یک رژیم غذایی سالم با مقدار زیادی سبزیجات، غلات کامل، چربی‌های سالم و پروتئین با کیفیت، بهترین راه برای حفظ تعادل هورمونی است.در این میان، سبزیجات زیادی به تعادل هورمونی شما کمک می‌کند.


تاثیر پیروی از رژیم غذایی غنی از سبزیجات | پیروی از یک رژیم غذایی غنی از سبزیجات می‌تواند به حفظ تعادل هورمونی و کاهش علایم نداشتن تعادل هورمونی مانند PMS (سندروم پیش از قاعدگی)، نوسانات خلقی و گرگرفتگی کمک کند. برای حفظ تعادل هورمون‌ها، باید سعی کنید تا حد امکان غذاهای طبیعی بخورید. این به معنای مصرف کمتر غذاهای فراوری‌شده و مصرف بیشتر میوه‌ها و سبزیجات ارگانیک و اجتناب از آفت‌کش‌هاست.


سبزیجات چلیپایی | سبزیجات چلیپایی مانند گل کلم و کلم‌ بروکلی حاوی ترکیباتی هستند که به بدن کمک می‌کنند استروژن اضافی را متابولیزه کند. این روند می‌تواند علایم نداشتن تعادل هورمونی را کاهش دهد.


سبزی‌های برگ‌دار | سبزیجات برگ‌دار مانند اسفناج و کلم‌پیچ سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند که از هورمون‌ها و سلامت استخوان‌ها حمایت می‌کنند؛ از جمله ویتامین E، کلسیم و منیزیم.


سیب‌زمینی| سیب‌زمینی حاوی بتاکاروتن و دیگر مواد مغذی است که از سلامت هورمونی حمایت می‌کند.


انواع توت‌ | انواع توت مانند توت‌فرنگی، تمشک و به‌خصوص زغال‌اخته وحشی، سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و فیتوکمیکال‌ها هستند که می‌توانند به تنظیم سطح هورمون‌ها و کاهش التهاب کمک کنند.


غذاهای غنی از فیبر | آووکادو سرشار از چربی‌های سالم، فیبر و ویتامین‌هایی است که از سلامت هورمون‌ها حمایت می‌کند؛از جمله ویتامین B6 و ویتامین E.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha