اکثر زنان به سلامت باروری به طور معناداری فکر نمی کنند و به منابع مناسب نیز دسترسی ندارند. ملاقات زودهنگام با زنان در برنامه های باروری آنها برای برنامه ریزی بیشتر و جلوگیری از ساعت بیولوژیکی استرس زا مزایایی دارد.

 سلامت دیجیتال بستری مناسب برای نوآوری مراقبت باروری

به گزارش سلامت نیوز به نقل از موبی هلث نیوز،‌ تا به امروز، مراقبت های باروری تکه تکه، پرهزینه و غیرقابل دسترس باقی مانده است. فقدان راه حل برای حل این مشکلات منجر به تکثیر استارتاپ هایی شده است که تلاش می کنند شکاف های مراقبت را برطرف کنند.

پس از صحبت با بیش از 75 شرکت فناوری باروری و پزشکان، نکاتی را برای سرمایه‌گذاران و بنیان‌گذاران در این فضا ارائه کردیم.

مجموعه ای از عوامل چالش هایی را برای مراقبت های بهداشتی باروری در ایالات متحده ایجاد می کند. به دلیل نرخ نسبتاً کمتر بازپرداخت و کمبود نیروی کار، مامایی معمولاً در بیمارستان‌ها شغل پردرآمدی نیست. بنابراین، بیمارستان‌های خاصی ترکیب حجم را به سمت روش‌های سودآورتر (مانند زانو، لگن و ستون فقرات) تغییر می‌دهند. متأسفانه، این امر مامایی را در بلوک خرد کردن قرار می دهد.

اگرچه کارفرمایان و طرح‌های بهداشتی به طور فزاینده‌ای به هزینه‌های درمان‌های باروری یارانه می‌دهند، پوشش هنوز کافی نیست. در میان زنان متاهل در ایالات متحده در سنین 15 تا 49 سال بدون زایمان قبلی، 19 درصد پس از یک سال تلاش قادر به باردار شدن نیستند و 26 درصد از زنان این گروه در باردار شدن یا به پایان رساندن بارداری دچار مشکل هستند.

بسیاری نمی توانند هزینه متوسط روش IVF بین 15000 تا 20000 دلار برای یک دوره را بپردازند. خدمات باروری معمولاً توسط بیمه‌گران دولتی نیز پوشش داده نمی‌شود. فقط یک برنامه ایالتی Medicaid هر گونه درمان باروری را پوشش می دهد و هیچ برنامه Medicaid لقاح مصنوعی یا IVF را پوشش نمی دهد.

دکتر کتی کو گفت: «حتی با خارج کردن بیمه از معادله، درمان های باروری در ایالات متحده گران تر از بسیاری از کشورهای دیگر است. به طور حکایتی، من دیده ام که خانواده های زیادی به این دلیل برای درمان خارج از ایالات متحده انتخاب می کنند.»

بدتر از آن، حدود 18 میلیون زن در سنین باروری در مکان‌هایی زندگی می‌کنند که به مراقبت‌های باروری دسترسی ندارند و واژگونی Roe v. Wade می‌تواند حتی بیشتر را با مشکل مواجه کند. بسته شدن کلینیک ها در حدود نیمی از ایالت ها، عدم تعادل عرضه/تقاضای بالینی را در درازمدت تشدید می کند.

موانع دسترسی زیادی وجود دارد؛ پوشش بیمه محدود، پرداخت های مشترک بالا، کافی نبودن پزشکان، فاصله فیزیکی تا مراکز مراقبت. علاوه بر این، مراقبت های باروری چالش های جداگانه ای دارد، زیرا از نظر بسیاری به عنوان انتخابی تلقی می شود و بیماران را مجبور به انجام این کار می کند. دکتر مایکل سولوتکه، متخصص زنان و زایمان در Northwestern Medicine، گفت: «تقریباً به طور کامل هزینه آن را از جیب خود باید بپردازید.»

دکتر سیوبهان دولان، متخصص زنان و زایمان و متخصص ژنتیک بالینی در سیستم بهداشتی کوه سینا، گفت: «تکه تکه شدن مراقبت ها نیز یک چالش است. ناباروری اغلب در محیط‌های خصوصی درمان می‌شود، بنابراین هنگامی که یک بیمار باردار است، هیچ راه ساده‌ای برای ثبت سوابق قبلی در EMR سیستم بهداشتی که در آن زایمان انجام می‌شود، وجود ندارد. این می‌تواند منجر به چالش‌های پزشکی و پیامدهای نامطلوب شود»

ترکیب این عوامل این واقعیت است که مشکلات باروری به طور پیوسته در حال افزایش است زیرا زنان بیشتری حاملگی را با میانگین سنی جدید برای زایمان در 30 سالگی به تاخیر می اندازند.

مشکل گسترده است. پس در مورد آن چه کاری انجام می شود؟

چشم انداز مراقبت از باروری

استارت‌آپ‌ها با راه‌حل‌های نوآورانه برای مقابله با این مشکلات دیرینه وارد عمل می‌شوند و بازار فناوری باروری در حال داغ شدن است. بر اساس گزارش PitchBook، در سال 2021، رکورد 800 میلیون دلار سرمایه گذاری شد.

بازار را می توان به پنج دسته زیر تقسیم کرد: تشخیص و ردیابی در خانه، ارائه و هماهنگی مراقبت های اولیه دیجیتال، مزایای باروری و تامین مالی بیمار، محتوای آموزشی و جامعه و ابزارهای فعال سازی ارائه دهنده.

نقشه بازار جهانی باروری

توجه: این نقشه بازار به گونه‌ای طراحی نشده است که جامع باشد و بسیاری از شرکت‌ها در چندین دسته قرار دارند.

تشخیص و ردیابی در خانه

این دسته در مورد توانمندسازی زنان برای مدیریت باروری خود از خانه است. یکی از زیرمجموعه‌های شرکت‌ها، تشخیص‌های خانگی، عمدتاً آزمایش هورمونی و آنالیز مایع منی را ارائه می‌کنند.

بسیاری از آنها زنان محور هستند، مانند Famlee Health، که آزمایش های باروری، بهداشت از راه دور و درمان را در سراسر کشور ارائه می دهد، اما شرکت ها به طور فزاینده ای مردان را نیز هدف قرار می دهند. با توجه به اینکه عامل مردانه باروری تقریباً در 50 درصد موارد وجود دارد، منطقی است. یکی از این نمونه‌ها Legacy است که به مردان اجازه می‌دهد «آزمایش، بهبود و منجمد کردن اسپرم خود را در خانه انجام دهند»

با هزینه های گران قیمت درمان IVF، کمک های حاملگی می توانند اولین قدم موثر و مسیر و گزینه درمانی جایگزین باشند، مانند دستگاه های IUI، کاپ های حاملگی و حتی دستگاه هایی که مخاط دهانه رحم را اندازه گیری می کنند.

Bea Fertility با دستگاه ICI درجه بالینی خود گزینه دیگری را برای درمان باروری در خانه ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید: فردابانک ، نئوبانک هوشمند

ارائه و هماهنگی مراقبت اولیه دیجیتال

ارائه درمان باروری مجموعه‌ای از مدل‌های تقویت شده توسط راه‌حل‌های ترکیبی و مشاوره مجازی و پلت‌فرم‌های مربیگری را در بر می‌گیرد. هماهنگی مراقبت بخش مهمی از این اکوسیستم است که به زنان کمک می کند تا در چشم انداز درمان پیچیده حرکت کنند.

هدف Frame Fertility این است که یک مشاور اختصاصی باروری و خانواده سازی زنان باشد. این برنامه های شخصی و پشتیبانی مداوم را ارائه می دهد.

مراقبت های باروری به طور ایده آل قبل از برنامه ریزی یک زن برای باردار شدن شروع می شود. اهدا و انجماد تخمک یک بخش رو به رشد است، به خصوص که تعداد بیشتری از زنان تصمیم به تاخیر در بارداری دارند. مدل Cofertility زنان را قادر می‌سازد تا زمانی که نیمی از تخمک‌ها را به خانواده‌ای اهدا می‌کنند که در غیر این صورت نمی‌توانند باردار شوند، تخمک‌های خود را به صورت رایگان منجمد کنند. همچنین پشتیبانی و آموزش را برای همه افراد درگیر در این مسیر فراهم می کند.

شرکت دیگری به نام Blooming Eve بر روی مشارکت کلینیک های مقرون به صرفه و منابع آموزشی برای افزایش دسترسی تمرکز کرده است.

آناستازیا تیمون، یکی از بنیانگذاران Blooming Eve گفت :«ما در حال ساده کردن تجربه رزرو نوبت برای کاربران خود هستیم و عدم پذیرش فناوری از طرف کلینیک منجر به انصراف مشتری می شود. اگر سفر کاربر بدون مشکل بود، کلینیک ها مشتریان بیشتری داشتند و همه ما در پایان برنده می شدیم.»

مزایای باروری و تامین مالی بیمار

با توجه به هزینه‌های گزاف مراقبت از باروری، شرکت‌های زیادی بر روی ساختن خدمات متمرکز شده‌اند تا به کارفرمایان یا طرح‌های بهداشتی به عنوان یک مزیت برای اعضا بفروشند. برخی از شرکت‌ها راه‌حل‌های مالی نوآورانه‌ای را برای مبارزه با کدورت و موانع اقتصادی درمان‌های باروری توسعه داده‌اند. یکی از این نمونه ها Sunfish است که گزینه های تامین مالی با نرخ پایین و حمایت مالی برای درمان های باروری ارائه می دهد.

آموزش محتوا

در حالی که کمتر یک مدل کسب‌وکار مستقل هستند، استارت‌آپ‌ها بر روی کاهش عدم تقارن اطلاعاتی از طریق انجمن‌های پشتیبانی همتایان، محتوای آموزشی و دوره‌های برنامه‌ای در مورد سلامت باروری تمرکز می‌کنند؛ برای مثال Rescripted یا FertilityIQ را در نظر بگیرید.

تجزیه و تحلیل داده‌ها، هوش مصنوعی و ابزارهای فعال‌سازی ارائه‌دهنده

در نهایت، بخش مهمی در مورد استفاده از هوش مصنوعی برای اتخاذ تصمیم‌های درمانی بهتر و مدیریت فرآیندهای پشتیبان در کلینیک‌های باروری پدیدار شد.

Life Whisperer از هوش مصنوعی روی تصاویر دو بعدی جنین استفاده می کند تا جنین هایی را که به احتمال زیاد در IVF موفق هستند شناسایی کند. پلتفرم مجهز به هوش مصنوعی Alife، فرآیند IVF را برای کلینیک‌ها ساده می‌کند، از جمله بهینه‌سازی دوز FSH (هورمون محرک فولیکول)، درجه‌بندی جنین‌ها و انجام نظارت بر KPI چند کلینیک.

پیشنهاداتی برای سرمایه گذاران و بنیانگذاران

1. مسیر مستقیم به مصرف کننده را برای بازپرداخت ها دنبال کنید

پیدا کردن مدل کسب و کار مناسب دشوار است، زیرا بسیاری از استارت‌آپ‌ها در تلاش برای دریافت بازپرداخت خدمات مراقبت باروری هستند.

راه اندازی با پیشنهاد DTC می تواند یک راه عالی برای آزمایش پیشنهادات بر روی جمعیت هدف پرداخت کنندگان و اثبات کارآمدی راه حل قبل از انجام B2B باشد.

تنها راه برای رسیدن به آنجا، اتخاذ یک رویکرد مبتنی بر گام است. با یک محصول DTC شروع کنید که مردم مایل به پرداخت از جیب خود هستند؛ ما شاهد شکست خوردن بسیاری از استارتاپ‌ها بوده‌ایم، زیرا آنها خیلی سریع هدف خود را تعیین می‌کنند. بریتنی هاوکینز، مدیر عامل Elanza Wellness گفت: «نمی‌توانیم درآمد کافی از مصرف‌کنندگان برای رسیدن به آن‌ها ایجاد کنیم.»

جمع آوری شواهد بالینی و مالی کافی برای ایجاد یک پرونده قانع کننده برای بازپرداخت می تواند سال ها طول بکشد. به دست آوردن پذیرش از سوی مصرف‌کنندگانی که ابتدا از جیب خود پرداخت می‌کنند، راه مناسب‌تری برای نشان دادن کشش بازار و در عین حال گسترش باند نقدی برای استارت‌آپ‌هایی در مراحل اولیه است.

2. ارتقاء مهارت برای رسیدگی به عدم تعادل عرضه و تقاضای باروری حیاتی است

از آنجایی که سالانه تنها 40 تا 50 متخصص جدید فارغ التحصیل می شوند، ارتقای مهارت های بالینی برای رسیدگی به تقاضا ضروری است.

برای این منظور، Mate Fertility یک راه حل کلید در دست برای کلینیک های OB-GYN ارائه می دهد که به دنبال ارتقای مهارت کارکنان و معرفی خدمات مراقبت از باروری جدید هستند، در حالی که از درآمد خدمات اضافی کمیسیون دریافت می کنند.

برای تغییر در این صنعت، تریسی کین، مدیر عامل Mate Fertility گفت:« با مشارکت با پزشکان متخصص زنان و زایمان، گسترش تعداد کلینیک‌های خود و حفظ نرخ حاملگی بالینی حدود 20 درصد بالاتر از میانگین ملی، در حالی که دسترسی‌هایی را فراهم می‌کنیم که نه تنها از نظر جغرافیایی در دسترس‌تر، بلکه فراگیرتر و مقرون به صرفه‌تر است و به افزایش آگاهی و افزایش رشد ادامه خواهیم داد.»

3. کارفرمایان کوچک و متوسط خود را به عنوان شرکای نوآوری بپذیرید

بخش کارفرمای SMB اغلب نادیده گرفته شده است. با این حال، آنها می توانند پذیرندگان اولیه باشند که مایل به تکرار با مبتکران در طول مسیر هستند. چرخه‌های فروش کوتاه‌تر و توانایی «آزمایش و یادگیری» از ویژگی‌های مفید این مشارکت‌ها هستند. در سراسر چشم‌انداز ارائه‌دهنده، می‌توانیم نمونه‌هایی از استارت‌آپ‌هایی را پیدا کنیم که با موفقیت به سیستم‌های سلامت منطقه‌ای نزدیک می‌شوند که چابک هستند و برای ایجاد راه‌حل‌های نوآوری آماده هستند.

به عنوان مثال، کلینیک تیا با Cedars-Sinai برای گسترش دسترسی در لس آنجلس همکاری کرده است. همزمان، بیماران برای نیازهای پیچیده تر مراقبت های بهداشتی خارج از محدوده تیا به ارائه دهندگان تخصصی گسترده تری دسترسی پیدا می کنند و داده های مشترک و یکپارچگی بین این دو ارائه دهنده مراقبت وجود دارد.

خدمات بسته‌بندی می‌تواند راه دیگری برای شرکت‌ها باشد تا پای خود را با کارفرمایان در میان بگذارند. به عنوان مثال، چارچوب بندی یک راه حل به عنوان بخشی از یک بسته مراقبت از مادر، به جای صرفاً به عنوان یک مزایای باروری، ادغام با مجموعه گسترده تر مزایای کارفرما را تسهیل می کند.

با توجه به اینکه بسیاری از کارفرمایان اکوسیستم مزایا و شرکای خود را با در نظر گرفتن شرایط سخت اقتصادی کاهش می دهند، اثبات بازگشت سرمایه (ROI) کلیدی است.

این سوال همچنان باقی می ماند: با توجه به اینکه اکثر کارفرمایان سالانه مجموعه مزایای خود را مجددا ارزیابی می کنند، آیا بازگشت سرمایه کوتاه مدت معنی داری در 12 ماه اول وجود خواهد داشت؟

4. پیشنهادات را متناسب با نیازهای فردی هر زن تنظیم کنید

سلامت زنان "یک اندازه برای همه" نیست. ما معتقدیم که کلید ایجاد راه حل های فوق العاده شخصی است که زنان را در جایی که در سفرهای سلامت باروری خود هستند ملاقات می کند.

صنعت همچنین باید کار بهتری را انجام دهد تا گزینه های خارج از IVF را منتشر کند و توصیه های تریاژ و لقاح مناسب را ارائه دهد. علاوه بر این، حساسیت و صلاحیت فرهنگی به ویژه زمانی مهم می شود که نابرابری ها در سلامت زنان به شدت آشکار شود.

Tsafrir Kolatt، مدیر عامل Fertigo Medical، شرکتی که هدف آن افزایش میزان موفقیت IVF از طریق نظارت بر آمادگی رحم برای لانه گزینی در زمان واقعی است، بر سفارشی سازی برای نیازهای مراقبت های بهداشتی خاص زنان تاکید دارد.

او گفت: «روش های منحصر به فردی را بیابید که به ویژه برای زنان، آناتومی، اندام ها، مورفولوژی و درمان آنها کاربرد دارد. بدن زن را در کانون پزشکی بهداشت باروری قرار دهید، عوارض جانبی را به حداقل برسانید و حساسیت به ویژگی های منحصر به فرد آن را به حداکثر برسانید.»

5. تغییر از مراقبت باروری "واکنشی" به "پیشگیرانه"

اکثر زنان به سلامت باروری به طور معناداری فکر نمی کنند و به منابع مناسب نیز دسترسی ندارند. ملاقات زودهنگام با زنان در سفرهای باروری آنها برای برنامه ریزی بیشتر و جلوگیری از ساعت بیولوژیکی استرس زا مزایایی دارد.

لورن ماکلر، مدیر عامل Cofertility، گفت: «فقدان آموزش و منابع فعال و قابل دسترس و استاندارد، حتی زنان تحصیل کرده را از سلامت باروری خود ناآگاه می‌کند. این اکوسیستم سلامت سخت تلاش می کند تا به این موضوع رسیدگی کند و نوع جدیدی از اکوسیستم انسان محور برای مراقبت از باروری و تولید مثل شخص ثالث ایجاد کند.

بهداشت باروری نباید در خلاء درمان شود، بلکه باید در برنامه مراقبت های بهداشتی و نگهداری پیشگیرانه گسترده تر ادغام شود.

دکتر دولان گفت.:«زمانی که فردی باردار شد، باید در اسرع وقت از او به سیستم مراقبت‌های بهداشتی استقبال کنیم، برای آموزش و مراقبت‌های دوران بارداری، اگر می‌خواهند بارداری را ادامه دهند، برای خدمات زنان و زایمان پرخطر، اگر به آن نیاز دارند، یا برای خدمات سقط جنین در صورتی که راه آنها این باشد.»

ما معتقدیم که این اکوسیستم بهتر است در مورد ارائه خدمات حمایتی جامع برای ملاقات با زنان در جایی که هستند بیشتر فکر کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha