وزیر بهداشت گفت: روزانه ۴۷ هزار پزشک‌ متخصص و ۴۵۰۰ پزشک فوق تخصص تنها در ۶۶۴ بیمارستان دانشگاهی در تعطیلات نوروز فعالیت داشته اند.

روزانه ۴۷ هزار پزشک متخصص به مردم خدمت می کنند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، بهرام عین اللهی، در حاشیه بازدید از بیمارستان لقمان حکیم تهران، اظهارداشت: به دلیل مراجعات مردم در ایام تعطیلات، بازدید از بیمارستان‌های کشور از برنامه‌های نوروزی ماست.

وی افزود: بیمارستان لقمان از بیمارستان‌های اصلی جنوب غرب تهران و مرکز پذیرش مسمومین است. خوشبختانه این بیمارستان از نظر نیروی انسانی متخصص، کادر درمانی و پرستار در وضعیت خوبی به سر می‌برد.

وزیر بهداشت ادامه داد: روزانه ۴۷ هزار متخصص و ۴۵۰۰ فوق تخصص در ۶۶۴ بیمارستان دانشگاهی مشغول به کارند و تمام ۱۰۶۶ بیمارستان ما آماده باش هستند.

عین اللهی با اعلام اینکه در روزهای تعطیل، اولویت با پذیرش بیماران اورژانسی است، گفت: مراجعات به بیمارستان‌های دولتی در تعطیلات نوروز بیشتر از بخش خصوصی است و اولویت در پذیرش، بیماران اورژانسی و سانحه دیده است و بیمارستان‌ها و کادر پزشکی برای پذیرش این بیماران در حالت آماده باش به سر می‌برند.

وی تاکید کرد: سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت برای پذیرش شکایات احتمالی مردمی به صورت شبانه روزی فعال است و به این شکایات رسیدگی می‌شود.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه مأموریت‌های اورژانس در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ بالغ بر ۵۸ درصد افزایش یافته است، اظهار داشت: از آغاز سال تاکنون حدود ۱۴۴ هزار مأموریت اورژانسی و ۱۹ درصد افزایش در مأموریت‌های ترافیکی داشته ایم.

وی یادآور شد: در مأموریت‌های اورژانس در تعطیلات نوروز ۴۴ هزار و ۴۰۰ درمان در محل و ۵ هزار و ۶۷۱ انتقال بیمار به بیمارستان انجام شده و ۷۶ بیمار توسط بالگرد اعزام شده اند.‌

عین اللهی ادامه داد: در تعطیلات نوروزی، بهداشت کاران محیط علاوه بر ۱۳۶ هزار و ۷۰۰ بازرسی از مراکز مختلف، با هماهنگی مراجع قضائی اقدام به پلمپ ۱۷۴۴ مرکز متخلف کرده اند و ۱۷۹۱ کیلوگرم مواد غذایی فاسد نیز معدوم شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha