متخصص بیماری‌های عفونی و عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران گفت: در حال حاضر سویه جدید ویروس کرونا تعداد زیادی از افراد را درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی هیچ توصیه‌ای جز رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک ندارد.

هیچ توصیه‌ای جز استفاده از ماسک نیست

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، مینو محرز کارشناس سازمان جهانی بهداشت در رابطه با افزایش آمار کرونا در ایران، گفت: از ابتدای امسال همچنان با کرونا و بیماران مبتلا به آن مشغول هستیم.

این متخصص بیماری‌های عفونی افزود: متاسفانه برخی می‌پندارند، چون واکسن زده‌اند دیگر مبتلا نخواهند شد. درحالی‌که واکسن فقط از شدت بیماری و احتمال مرگ و میر می‌کاهد و احتمال ابتلا به ویروس همچنان باقی است به همین دلیل سازمان بهداشت جهانی نیز اصراری به دریافت دوز جدید واکسن ندارد و فقط توصیه به رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک دارند.

عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران در ادامه گفت: زیرسویه جدید اومیکرون، شیوع و میزان ابتلای بیشتر دارد. از آخرین دوز واکسنی که اغلب ایرانی‌ها زده‌اند زمان زیادی گذشته و مصونیت نسبت به سویه اومیکرون کمتر شده است.

وی علت افزایش ویروس را برداشتن ماسک‌ها می‌داند و می‌گوید: مردم با خیال راحت ماسک‌ها را برداشته اند و کمتر کسی را می‌بینیم که هنوز به توصیه‌های بهداشتی پایبند باشد.
محرز در پایان از علائم این نوع از ویروس می‌گوید: علائم شبیه به سرما خوردگی است البته درگیری‌های تنفسی و ریه در جهش جدید بیشتر دیده شده است.

گفتنی است بنا به اعلام وزارت بهداشت ایران، شیوع کرونا در این کشور نسبت به ماه قبل ۱۴ درصد افزایش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha