یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت

بارش‌ها تا پایان هفته ادامه دارد/ هوا در بیشتر مناطق کشور گرم‌تر می‌شود

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،معصومه احمدی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی فعالیت سامانه بارشی در بخش‌های جنوبی کشور را نشان می‌دهد و این بارش‌ها تا پایان هفته ادامه دارد.

وی ادامه داد: امروز دوشنبه در برخی مناطق استان‌های واقع در جنوب شرق، کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، شمال هرمزگان و فردا هم علاوه بر این مناطق در استان فارس شاهد تداوم بارندگی‌ها هستیم و در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار رعدوبرق، وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه این سامانه بارشی تا روز جمعه به فعالیت خود ادامه می‌دهد، افزود: به تدریج از میزان بارش‌ها کاسته می‌شود تا اینکه سامانه روز جمعه از مرزهای جنوب شرقی کشور خارج می‌شود.

احمدی اظهار کرد: در بخش‌های شمال در برخی مناطق، استان‌های واقع در شمال غرب و استان‌های واقع در شمال از جمله گیلان و مازندران و بخش‌هایی از شمال شرقی، خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی هم تا روز پنجشنبه رگبار پراکنده باران، گاهی همراه با وزش باد شدید و رشد ابر رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه روز جمعه سامانه بارشی جدید دیگری این بار هم از غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود، توضیح داد: در بیشتر مناطق کشور روند افزایش نسبی دما پیش‌بینی شده که به ویژه در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و استان اردبیل افزایش دما محسوس‌تر است.

این کارشناس سازمان هواشناسی پدیده مهم روزهای آتی را وزش باد شدید در برخی مناطق دانست که می‌تواند همراه با گرد و خاک باشد و در شمال استان سیستان و بلوچستان و منطقه زابل شدت بیشتری دارد.

وی افزود: با افزایش سرعت وزش باد، مناطق مرکزی، شرق خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان امروز مواج و متلاطم می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha