دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
کد خبر: 354180

مردی هستم 47 ساله. موبایل‌فروشی دارم و عاشق یکی از مشتری‌هایم شدم. یعنی اول او عاشق من شد و به من ابراز علاقه کرد اما حالا، من هم به او علاقه‌مند شدم. آن دختر ۲۱ ساله است. من دو تا پسر دارم و این دختر مشکلی ندارد که همسر دوم من بشود. سخت‌ گیر کردم. لطفا راهنمایی‌ام کنید.

متاهلم و عاشق یکی از مشتری‌هایم شدم

به گزارش سلامت نیوز دکتر سیدعلی ظریفی- روان‌شناس در پاسخ به این خواننده روزنامه خراسان نوشت: مخاطب گرامی، برخی افراد بعد از ازدواج به دلایلی مختلف، عاشق شخص دیگری می‌شوند و بدون درنظر گرفتن عواقب آن پرسرعت به سمت جلو حرکت می‌کنند!


ابتدا با خودتان این سوالات را مطرح کنید


آیا به این موضوع فکر کرده اید که اگر با شخصی که عاشقش شده‌اید، ارتباط برقرار و ازدواج کنید، این کار چه عواقبی را در پی خواهد داشت؟ با عذاب وجدان خیانت به همسرتان چه کار خواهید کرد؟ اگر روزی همسرتان پی به این عشق و ارتباط ببرد، چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا واقعا ارزشش را دارد که به خاطر این عشق، زندگی و آبروی‌تان را از دست بدهید؟ اگر فرزندان‌تان متوجه این رابطه بشوند، چه تاثیری روی آن‌ها خواهد داشت؟ این رابطه جدید روی آینده فرزندان‌تان چه تاثیری خواهد گذاشت؟ جواب دادن به این سوالات سخت است، اما توصیه می‌کنیم حتما عواقب این عشق را در نظر بگیرید تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید که چه کاری درست است.

منشأ این عاشقی را کشف کنید


درگیر چنین عشق و عاشقی‌هایی شدن، منشأ مختلفی دارد و دلایل زیادی افراد را به این سمت سوق می‌دهد و باعث می‌شود زندگی آن ها دستخوش این تغییر شود. ابتدا باید یک سری مسائل را در زندگی‌تان بررسی و ‌حل کنید:
با همسرتان مشکلات زیاد و حل نشده دارید؟ اگر از رابطه فعلی با همسرتان رضایت نداشته و مشکلات زیاد و حل نشده با هم داشته باشید، عشق بین‌تان کم می‌شود و ممکن است عشق دیگری خارج از رابطه با همسرتان شما را به خود جذب کند.
احساس می‌کنید با یک شخص اشتباه زندگی می‌کنید و گیر افتاده‌اید؟ برخی افراد که انتخاب اشتباهی برای ازدواج خود داشته یا برای ازدواج عجله کرده و از روی احساسات و فرار از شرایط تن به ازدواج ‌داده‌اند زمانی که بیرون از زندگی مشترک‌شان، شخصی را ملاقات می‌کنند، حس می‌کنند او مرد یا زن رویاهای‌شان است و همان کسی است که اگر مجرد بودند، می‌خواستند با او ازدواج کنند. بعد از آن، «ای کاش‌ها» شروع می‌شود که «ای کاش این مرد یا زن را قبل از ازدواج می‌شناختم.»
احساس نادیده ‌گرفته ‌شدن در زندگی‌ مشترک دارید؟ افرادی که احساس می‌کنند در زندگی مشترک خود توسط همسرشان نادیده گرفته می شوند، از آن‌ها قدردانی نمی‌شود و انگار اصلا در این زندگی وجود و حضورشان چندان مهم نیست، زمانی که از بیرون از طرف شخص دیگری، این حس دیده شدن و ارزشمندی را دریافت می‌کنند، به سمت آن فرد کشیده و عاشق او می شوند.


این رابطه را قطع کنید


به‌عنوان ‌راهکار اصلی به شما پیشنهاد می‌کنم ابتدا رابطه با این خانم را قطع و بعد برای حل شدن موارد مطرح ‌شده و ‌برقراری عشق در زندگی مشترک‌تان تلاش کنید. تمام خوبی‌ها و بدی‌های این ماجرا را بنویسید. سپس خوبی‌ها و بدی‌های زندگی مشترک‌تان را هم‌ یادداشت کنید. تمام این نوشته‌ها باید مقابل‌تان باشد و بررسی کنید. با قرار دادن در کفه ترازو متوجه می‌شوید که زندگی‌ مشترک‌تان، فرزندان تان و ... ارزش بیشتری دارد و بهتر است برای بهبود رابطه با همسر و حفظ زندگی تان تلاش کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha