ما باید به آموزش کل جامعه در مورد اچ آی وی و ایدز ادامه دهیم. هر چه بیشتر این کار را به همان شیوه ای که جامعه را در مورد بیماری قلبی یا دیابت آموزش می دهیم انجام دهیم، اوضاع بهتر خواهد شد.

 ریسک خودکشی در افرادی که با اچ آی وی زندگی می کنند بیشتر است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وری ول مایند، تا سال 2018، تقریباً 1.2 میلیون نفر در ایالات متحده مبتلا به HIV بودند. بر اساس یک بررسی سیستماتیک و متاآنالیز منتشر شده در عمومی روانپزشکی، تشخیص HIV/AIDS به طور قابل توجهی خطر خودکشی را افزایش می دهد.

بر اساس گزارش CDC، تخمین زده می شود که خودکشی هر یازده دقیقه یک زندگی را در ایالات متحده می گیرد. متأسفانه، خطر مرگ ناشی از خودکشی در افراد مبتلا به HIV/AIDS (PLWHA) حدود 100 برابر افزایش می یابد.

این آمار ویرانگر نیاز به افزایش حمایت از سلامت روان برای PLWHA را نشان می دهد. به خصوص با توجه به نرخ بالای خودکشی در میان PLWHA در آمریکای شمالی، این بحران بهداشت عمومی مستحق اقدام سریع است.

عوامل خطر و علائم هشدار دهنده خودکشی

این مرور سیستماتیک و متاآنالیز سوابق بیش از 185000 بزرگسال مبتلا به HIV/AIDS را در سراسر جهان مورد تجزیه و تحلیل قرار داد تا عوامل خطر و بروز اقدام به خودکشی و تکمیل آن‌ها را ارزیابی کند.

این تحقیق نشان داد که خطر خودکشی با پیشرفت شرکت کنندگان بزرگسال از HIV به ایدز افزایش می یابد، در حالی که درمان ضد رتروویروسی و تعداد CD4 بالاتر عوامل محافظتی در برابر اقدام به خودکشی هستند.

از نظر محدودیت‌ها، ممکن است در نحوه گزارش خودکشی و روش‌شناسی کلی مطالعات، تفاوت‌هایی وجود داشته باشد، زیرا این تحقیق در مجموع 40 مقاله کامل را در این فراتحلیل بررسی کرده است.

ترس از طرد شدن خطرات را افزایش می دهد

روانپزشک هوارد پرت، مدیر پزشکی بهداشت رفتاری در Community Health فلوریدا جنوبی می‌گوید: «دهه‌ها پیش، اچ‌آی‌وی و ایدز یک حکم اعدام بود. اما امروزه، مردم در سراسر طیف اقتصادی، زندگی عادی‌تری دارند.

ما باید به آموزش کل جامعه در مورد اچ آی وی و ایدز ادامه دهیم. هر چه بیشتر این کار را به همان شیوه ای که جامعه را در مورد بیماری قلبی یا دیابت آموزش می دهیم انجام دهیم، اوضاع بهتر خواهد شد.»

در مقایسه با دریافت سایر تشخیص‌های یک بیماری مزمن، وی درباره ننگی که هنوز درباره اچ‌آی‌وی و ایدز وجود دارد، تاکید می‌کند. این انگ چیزی است که باعث می‌شود مردم کمک نگیرند. پرت می‌گوید: «ترس آن‌ها اغلب ناشی از تداعی‌های منفی در مورد تمایلات جنسی، سوء مصرف مواد، وضعیت اجتماعی-اقتصادی پایین‌تر و تهدیدی است که دوستان و خانواده آنها را رد می‌کنند.»

پرات می‌گوید: «وقتی کسی که به این بیماری مبتلا می‌شود، زمزمه یکی از بستگانش را می‌شنود که به یکی دیگر از بستگانش می‌گوید به آنها دست نزنید، این نوع ناآگاهی عواقب واقعی دارد و این انگ چیزی است که مردم را به مخفی شدن و رنج کشیدن سوق می‌دهد. ما باید به آموزش کل جامعه در مورد اچ آی وی و ایدز ادامه دهیم. هرچه بیشتر این کار را به همان شیوه ای که جامعه را در مورد بیماری قلبی یا دیابت آموزش می دهیم، انجام دهیم، اوضاع بهتر خواهد شد.»

انگ به خطر خودکشی دامن می زند

Renato (Rainier) ، استادیار دانشگاه می گوید: «در مقایسه با شرایط مزمن مانند بیماری انسدادی ریه، فشار خون بالا و دیابت و همچنین علل بیماری و مرگ طولانی مدت مانند زوال عقل، بیماری های خودایمنی و سرطان، HIV/AIDS همچنان به طور جدایی ناپذیری با بیماری های همراه بیشتری مانند هپاتیت و سایر عفونت های مقاربتی، اختلالات عصبی شناختی، بیماری های قلبی عروقی و مسائل مختلف سلامت روان مرتبط است که همگی PLWHA را در معرض خطر بیشتری برای خودکشی قرار می دهند.»

علاوه بر شرایط همراهی که PLWHA باید با آنها مقابله کند و خطر خودکشی آنها را افزایش می دهد، Liboro نشان می دهد که چگونه PLWHA در طول تاریخ با عوامل سندرمی که با HIV/AIDS تعامل دارند، مانند مصرف مواد ، اجبار جنسی، شریک زندگی، خشونت، بی خانمانی و افسردگی مواجه بوده اند.

لیبورو توضیح می‌دهد که بسیاری از PLWHA اقلیت‌های جنسی، اقلیت‌های نژادی و قومی، مصرف‌کنندگان مواد مخدر تزریقی و کارگران جنسی هستند که از زمان شروع همه‌گیری، بار سنگین مقابله با همه‌گیر بودن و مخرب بودن انگ HIV/AIDS را بر دوش داشته‌اند، که محرک ثابت خودکشی است.»

حمایت اجتماعی حیاتی است

این حمایت و کنشگری درها را برای پیشرفت درمان و مدیریت پزشکی HIV/AIDS، افزایش آگاهی جامعه بزرگتر در مورد علم و حقایق مربوط به HIV/AIDS، بهبود مراقبت های بهداشتی و خدمات اجتماعی برای PLWHA،به رسمیت شناختن و حفاظت از حقوق بشر PLWHA در برابر تعصب و تبعیض، و مبارزه با جرم انگاری HIV/AIDS باز کرده است.

پزشکان، رهبران نظرات کلیدی، سیاست گذاران، مدافعان، متحدان و محققان دانشگاهی همه نقشی در انجام کار بهتر در حمایت از PLWHA دارند.

در حالی که سازمان های خدمات ایدز پیشرفت هایی را انجام داده اند، لیبورو تکرار می کند که هنوز کارهای بیشتری برای بهبود دسترسی عادلانه برای همه PLWHA باید انجام شود. Liboro با توصیه اولویت بندی ارزیابی خطر خودکشی در میان PLWHA موافق است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha