دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
کد خبر: 354343

روش های متنوعی برای مهاجرت و دریافت اقامت کشور ترکیه وجود دارد که شما نیز می توانید در سال ۲۰۲۳ یکی از آنها را انتخاب کرده و از طریق آن وارد کشور ترکیه شوید؛ اما سوالی که پیش می آید این است که کدام روش برای مهاجرت به ترکیه مناسب است؟ در این نوشته شما را با روش های مهاجرت به ترکیه و دریافت اقامت آن آشنا می کنیم تا بتوانید بر اساس شرایط خود مناسب ترین روش را برای ورود به خاک این کشور انتخاب کنید.

آسان ترین راه مهاجرت به ترکیه در سال 2023

جدیدترین روش های مهاجرت به ترکیه در سال 2023

کشور ترکیه با ۸۴ میلیون نفر جمعیت یکی از کشورهای محبوب و پرطرفدار برای مهاجرت است. افراد فارغ از نژاد، ملیت و دین خود می توانند در ترکیه زندگی آزادانه ای داشته باشند و همین موضوع نیز باعث شده تا بسیاری از ایرانیان علاقه مند به مهاجرت به این کشور و زندگی در ترکیه باشند.

گرچه در سال های اخیر ارزش پول ملی ترکیه یعنی لیر، نوسانات زیادی را تجربه کرده؛ اما همچنان ترکیه یکی از قدرت های اقتصادی آسیا و یکی از برترین مقاصد مهاجرتی می باشد. روش های زیادی برای مهاجرت به ترکیه وجود دارد؛ اما آسان ترین راه مهاجرت به ترکیه بر اساس شرایط هر فرد تعیین می شود.

ممکن است آسان ترین روش مهاجرت و دریافت اقامت ترکیه برای یک فرد تحصیل باشد و برای یک شخص دیگر سرمایه گذاری؛ بنابراین در قدم اول باید روش های ورود به خاک این کشور را بشناسید. به طور کلی ۵ روش اصلی برای دریافت اقامت کشور ترکیه وجود دارد که عبارت است از:

  • مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل
  • مهاجرت به ترکیه از طریق کار
  • مهاجرت به کشور ترکیه از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک
  • مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج

آسان ترین راه مهاجرت به ترکیه بر اساس شرایط هر فرد متفاوت است.

مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل

اگر می خواهید بدون کمترین دردسر وارد کشور ترکیه شده و در نهایت اقامت دائم آن را دریافت کنید، گزینه تحصیلی که از روش های مناسب برای شما می باشد. در واقع تحصیل در ترکیه یکی از بهترین و آسان ترین روش ها برای مهاجرت به این کشور زیبا می باشد. به این منظور شما باید رزومه تحصیلی خود را برای دانشگاه های مختلفی که در ترکیه وجود دارد ارسال کرده و پذیرش تحصیلی دریافت کنید تا بتوانید ویزای تحصیلی را بگیرید.

دانشجویان بین المللی می توانند با تسلط بر زبان ترکی استانبولی و قبولی در آزمون ورودی، به تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه مشغول شوند. همچنین امکان تحصیل به زبان انگلیسی در اغلب دانشگاه های این کشور نیز وجود دارد. ناگفته نماند که دانشگاه های این کشور سطح علمی و اعتبار جهانی بالایی دارند و طیف گسترده ای از رشته های مختلف را آموزش می دهند.

مهاجرت به ترکیه از طریق کار

کار، یکی دیگر از روش های مهاجرت به ترکیه است. در این روش متقاضیان رزومه کاری و سوابق تحصیلی خود را برای کارفرما های مختلف در این کشور ارسال کرده و جاب آفر یا دعوتنامه کاری دریافت می کنند. داشتن جاب آفر یا دعوت نامه کاری یکی از مهم ترین شروط برای مهاجرت کاری به ترکیه است.

در این روش لازم است تا متقاضی به زبان انگلیسی یا ترکی استانبولی مسلط باشد تا بتواند ویزا دریافت کند. شما می توانید در مشاغل مختلفی همچون پزشکی و پرستاری، فنی مهندسی و غیره در ترکیه کار پیدا کرده و به این ترتیب به این کشور مهاجرت کنید.

مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری

کشور ترکیه از دیرباز یکی از بهترین محیط ها برای سرمایه گذاری بوده است. بخش های مختلف اقتصاد این کشور پتانسیل زیادی برای سرمایه گذاری و سودآوری دارند و به همین دلیل هم کارآفرینان و سرمایه گذاران بین المللی تمایل دارند تا بخشی از سرمایه خود را وارد طرح های اقتصادی این کشور کنند.

دولت ترکیه نیز با هدف حمایت از سرمایه گذاران بین المللی، ویزای سرمایه گذاری صادر می کند. به این ترتیب یکی از روش های آسان برای مهاجرت به ترکیه سرمایه گذاری است. متقاضیان می توانند سرمایه گذاری را به صورت خرید ملک، سپرده بانکی، خرید سهام یا ثبت شرکت انجام دهند.

مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک

این روزها بازار خرید ملک در ترکیه حسابی داغ شده است. یکی از دلایل آن امکان دریافت اقامت دائم ترکیه از طریق خرید خانه است. در واقع یکی از روش های آسان و کم دردسر، برای دریافت اقامت دائم ترکیه خرید خانه می باشد. در این روش متقاضی می تواند با داشتن سرمایه ای حدود ۴۰۰ هزار دلار آمریکا در ترکیه خانه خریداری کرده و اقامت دائم آن را دریافت کند.

مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج

ازدواج نیز از دیگر روش های مهاجرت به ترکیه می باشد. در این روش متقاضی باید با کسی که اقامت دائم ترکیه را دارد یا جزو شهروندان این کشور است ازدواج کند. دولت ترکیه ارزیابی های زیادی را انجام می دهد تا مطمئن شود ازدواج متقاضی کاملاً سالم بوده و سوری نیست. در نهایت فرد خارجی می توانند از این طریق اقامت موقت و اقامت دائم ترکیه را دریافت کند. از جمله الزامات دریافت اقامت دائم ترکیه از طریق ازدواج داشتن تمکن مالی و تسلط به زبان ترکی استانبولی می باشد.

سخن آخر

همانطور که گفتیم آسان ترین راه مهاجرت به ترکیه برای افراد مختلف متفاوت است. شما می توانید با ارزیابی شرایط و اهداف خود از طریق یکی از روش های تحصیل، کار، سرمایه گذاری یا ازدواج اقامت کشور ترکیه را دریافت کنید.

کارشناسان و وکلای با تجربه موسسه مهاجرتی میرداماد، همواره آماده ارائه راهنمایی و مشاوره تخصصی در زمینه مهاجرت به ترکیه به شما عزیزان هستند. شما می توانید برای ارزیابی شرایط خود و انتخاب روش مناسب مهاجرت به ترکیه با وکلای مهاجرتی موسسه میرداماد مشورت نمایید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha