1بازی با ماشین های اسباب بازی در خردسالی برای هر دو گروه پسر بچه ها و دختر بچه ها لازم و ضروری است

راهنمای جامع خرید ماشین اسباب بازی

اسباب بازی ها بخش قابل توجهی از سرگرمی کودکان را به خود اختصاص می دهند، و به همین دلیل است که والدین باید در خرید خود برای کودکان، حساسیت بیشتری به خرج دهند. یکی از محبوب ترین سرگرمی ها در بین پسر بچه ها، بازی با ماشین های اسباب بازی می باشد. تقریبا هیچ پسر بچه ای وجود ندارد، که به ماشین اسباب بازی علاقه مند نباشد. بازی با ماشین های اسباب بازی؛ می تواند باعث تقویت مهارت های جسمی و فیزیکی، مانند تقویت تمرکز، رشد خلاقیت، افزایش هماهنگی بین چشم و دست و تقویت قدرت تخیل در کودک شما شود.

موتور و ماشین اسباب بازی صرفا مخصوص پسربچه‌ها نیستند. بلکه در صورت تمایل و علاقه دختربچه‌ها می‌توان این اسباب بازی را برای آن‌ها نیز تهیه کرد. وجود رنگ‌های متنوع و شاد در این اسباب بازی‌ها، جذابیت آن را برای کودکان دوچندان کرده و انتخاب آن را برای انواع سلیقه‌ها ممکن ساخته است.

اما در سال های اخیر به واسطه پیشرفت تکنولوژی، و ورود محصولات خارجی به بازار، تنوع اسباب بازی ها بسیار زیاده شده، تا جایی که گاهی انتخاب برای والدین بسیار سخت و دشوار می شود. در این مقاله از کودک پلاس به شما کمک خواهیم کرد، تا بتوانید انتخابی ساده تر داشته باشد.

راهنمای جامع خرید ماشین اسباب بازی

2ماشین های اسباب بازی دارای نمونه ها متنوع و با کاربردهای مختلف می باشند

اما قبل از هر چیزی باید بدانیم که انواع ماشین های اسباب بازی، در چه مدل هایی تولید و عرضه می شوند. از جمله معروف ترین مدل های ماشین اسباب بازی می توان به موارد زیر اشاره کد:

  • ماشین های فلزی کوچک یا بزرگ
  • ماشین های پلاستیکی
  • ماکت ها
  • ماشین های قدرتی
  • ماشین های اسباب بازی کنترلی
  • ماشین های لگویی

در هنگام خرید ماشین اسباب بازی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

همانطور که در ابتدا گفته شد، مدل های بسیار متنوعی از ماشین های اسباب بازی، در فروشگاه ها عرضه می شوند. باید به این نکته توجه کرد که همه این محصولات، لزوما برای کودک شما مناسب نخواهند بود. گاهی دو محصول مشابه یکدیگر هستند، اما تفاوت های بسیاری در آن ها وجود دارد. به همین دلیل در هنگام خرید باید به چند نکته ساده توجه داشته باشید، تا هم کودک شما از اسباب بازی خریداری شده لذت کافی را ببرد، و هم شما خریدی مقرون به صرفه داشته باشد.

سن فرزند

مهم ترین مسئله در انتخاب ماشین های اسباب بازی، سن فرزند شما است. کودکان در سنین مختلف، مهارت های متفاوتی از نظر جسمی و ذهنی دارند، و به همین دلیل همه اسباب بازی ها برای آن ها مناسب نیست. به عنوان مثال در سنین کم تر از 3 سال، معمولا به دلیل توان پایین کودک از نظر جسمی، خرید ماشین کنترلی توصیه نمی شود. در این سنین شما می توانید مدل های پلاستیکی و یا قدرتی را انتخاب کنید. بهترین راه برای کسب اطمینان، مطالعه اطلاعات درج شده بر روی بسته بندی محصول است. همچنین فروشنده ها نیز می توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

سلیقه کودک، مدل ماشین و هدف شما!

مسئله بعدی که باید به آن توجه کنید، مدل محصولی است که انتخاب کرده اید. در ابتدا ما تعدادی از شناخته شده ترین مدل های ماشین های اسباب بازی را عنوان کردیم. مسئله ای که در اینجا مطرح می شود، این است که تقریبا از سنین 6 سال به بعد، شما می توانید هر مدل محصولی را برای کودک خود انتخاب کنید، اما کدام مدل انتخاب مناسبی است؟ در این شرایط شما باید به سلیقه کودک خود، و مدل ماشین توجه داشته باشید. همچنین هدف شما از خرید نیز بسیار مهم است.

راهنمای جامع خرید ماشین اسباب بازی

3ماشین های کنترلی راه سازی جذاب برای کودکان و بزرگسالان است

به عنوان مثال اگر کودک شما از کنترل کردن ماشین اسباب بازی لذت می برد، طبیعتا باید یک ماشین کنترلی را انتخاب کنید. یا اگر شما به دنبال محصولی هستید، که علاوه بر سرگرم کردن کودک شما، بتواند مهارت های ذهنی او را نیز تقویت کند، بهتر است به سراغ ماشین های لگویی بروید، چرا که کودک شما خودش باید با سرهم کردن قطعات مختلف، اسباب بازی خود را بسازد، و از این طریق مهارت هایی مانند تمرکز، تخیل و خلاقیت او رشد می کنند.

اسباب بازی ماشین‌آلات کنترلی بزرگ؛ یکی از محبوب‌ترین اسباب بازی‌ها در بین کودکان شناخته می‌شوند. به دلیل پیچیدگی و تخصصی بودن عملیات راه‌سازی، ماشین‌های متفاوتی در کار استفاده می‌شوند. از این‌رو، شرکت‌های تولیدکننده اسباب بازی، ماشین‌آلات راه‌سازی کنترلی را که برای کودکان بسیار جذاب هستند، تولید و به بازارعرضه کرده‌اند.

بهداشتی بودن

این مورد تا حدودی به مورد قبل مرتبط است. ماشین های اسباب بازی با مواد اولیه مختلفی مانند پلاستیک، آلیاژ های مختلفی از فلز و یا آلمینیوم ساخته شده، و با استفاده از رنگ های مختلف، رنگ آمیزی می شوند. کودکان به خصوص در سنین پایین، بخشی از پروسه شناخت خود از وسایل مختلف را، با قرار دادن آن ها در دهان طی می کنند. به همین دلیل بسیار مهم است که در هنگام خرید، از بهداشتی بودن اسباب بازی ها اطمینان حاصل کنید، تا از بروز هرگونه مشکل احتمالی، مانند حساسیت و یا مسمومیت، جلوگیری شود.

برند تولید کننده اسباب بازی

نکته بسیار مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، برند تولید کننده محصولی است، که انتخاب کرده اید. ماشین به عنوان یک اسباب بازی پسرانه محبوب، توسط برند های بسیار متفاوتی تولید و عرضه می شود. بسیاری از افراد همیشه به دنبال اسباب بازی با قیمت مناسب هستند؛ با کمی جستجو می توان فروشگاه های اسباب بازی آنلاین و حضوری را پیدا کرد که فروش اسباب بازی به قیمت عمده را در استراتژی فروش خود جای داده اند.

راهنمای جامع خرید ماشین اسباب بازی

4خرید ماشین اسباب بازی از مراکز خرید بزرگ و عمده فروشی ها باعث پس انداز بیشتر والدین می شود

برخی دیگر از والدین به دنبال یک اسباب بازی با دوام هستند، که فرزندشان بتواند برای سال ها با آن بازی کند. توصیه ما در این زمینه، خرید با کیفیت ترین محصول ممکن، با یک قیمت مناسب است، چرا که در صورت ضعیف بودن محصول، یا به سرعت سیستم های داخلی آن (مانند موتور در مدل های کنترلی) خراب می شود و دیگر قابل استفاده نیست، یا در برخورد با موانع مختلف و یا فشار می شکند.

همچنین کودکان در سنین پایین، نسبت به وسایل اطراف خود بسیار کنجکاو هستند، و به همین دلیل معمولا اقدام به جدا کردن بخش های مختلف، و یا پرتاب کردن اسباب بازی های خود می کنند. در این شرایط یک محصول ضعیف ظرف چند روز خراب می شود، و دیگر قابل استفاده نیست.

جمع بندی

در این مقاله سعی شد تا مهم ترین نکاتی، که در هنگام خرید ماشین های اسباب بازی؛ باید به آن ها توجه داشته باشید را ذکر کنیم. به یاد داشتن این مسائل در زمان انتخاب اسباب بازی، باعث می شود تا خریدی مناسب برای کودک خود داشته باشید، در عین حال از نظر اقتصادی نیز خرید اسباب بازی، برای شما مقرون به صرفه باشد، و از خرید های چند باره به دلیل خرابی و یا مناسب نبودن محصول جلوگیری شود.

اینستاگرام: koodakplus
ایمیل: info@koodakplus.com
شماره تماس: 09177242254
تاریخ: 4/01/1402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha