کلینیک‌های زیبایی و درمانی از پر مراجعه‌ترین مراکزی هستند که به صورت مستمر و متمرکز به ارائه خدمات می‌پردازند. هر کلینیک به تناسب تخصص پزشکان و متخصصانی که در اختیار دارد، در خصوص امور مشخصی خدمات ارائه می‌دهد. نگرانی اساسی و مهم در خصوص فعالیت کلینیک‌ها، مدیریت و رسیدگی به امور این مراکز است. بدون شک در مکانی که چندین شخص با تخصص‌های متفاوت یا مشابه به فعالیت مشغول هستند، هر کدام از این اشخاص باید مطمئن باشند که به حقوق و منافع آن‌ها توجه می‌شود و در یک سیستم نظامند حضور دارند که حقی از آن‌ها ضایع نمی‌کند. بر همین اساس می‌توانیم با اطمینان بگوییم که یکی از قراردادهای مهم و مورد نیاز هر کلینیک، قرارداد مدیر داخلی کلینیک است.

قرارداد مدیر داخلی کلینیک از نظر قانون و مقررات چگونه است؟

مدیر داخلی کلینیک دقیقا همان شخصی است که با نظارت مستقیم کارفرما، به امور داخلی یک کلینیک نظارت و آن را مدیریت می‌کند. برای مثال یک کلینیک دندانپزشکی ممکن است با حضور چندین دندان پزشک مشغول به فعالیت باشد. مدیر داخلی این مرکز، مسئولیت دارد با توجه به سیاست‌های کاری که مالک یا رئیس کلینیک دندانپزشکی در نظر دارد، مسئولیت رهبری و نظارت بر فعالیت‌ها و کارکرد بخش‌های مختلف این مرکز را به عهده بگیرد. مسلم است که هدف اصلی از فعالیت مدیر داخلی کلینیک دندانپزشکی، ایجاد یک فضای مناسب برای فعالیت پزشکان و پرسنل، مدیریت روابط میان پزشکان، پرسنل و مراجعه کنندگان و کسب رضایت آن‌ها است.

قرارداد مدیر داخلی کلینیک چگونه قراردادی است؟

قرارداد مدیر داخلی کلینیک ، یک قرارداد کار محسوب می‌شود و برای نگارش و توافق در خصوص آن، الزاما باید به قانون کار و قانون تامین اجتماعی توجه داشته باشیم. در ادامه درباره ماهیت این قرارداد توضیحات بیشتری بیان خواهیم کرد.

اگر کلینیک پزشکی، درمانی یا زیبایی خود را در بخش خصوصی راه اندازی کرده‌اید، برای جذب و به خدمت گرفتن یک مدیر داخلی مجرب، باید او را استخدام کنید و روابط کاری شما در چهارچوب قواعد و شرایطی باشد که قانون کار و قانون تامین اجتماعی مطرح کرده‌اند. بنابراین برای همکاری با یک نیروی کار متخصص برای موقعیت شغلی مدیریت داخلی یک کلینیک، لازم است که با او قرارداد مدیر داخلی امضا کنید.

آیا می‌توانیم قرارداد مدیر داخلی کلینیک زیبایی را به صورت درصد از شراکت بنویسیم؟

امضای انواع قرارداد استخدام ، نگرانی‌هایی را برای کارفرمایان به همراه دارد. مساله پرداخت حقوق و مزایای مصوب شورای عالی کار و به دنبال آن، الزام به بیمه کردن نیروی انسانی و مسئولیت‌های دیگری از این قبیل، از جمله مواردی هستند که کارفرمایان را برای امضای قراردادهای استخدامی نگران می‌کنند. به همین دلیل، کارفرمایان تمایل دارند که با پرسنل خود به شیوه دیگری قرارداد امضا کنند. برای مثال، ممکن است با دایر کردن یک کلینیک زیبایی یا کلینیک دندان پزشکی، بخواهید با مدیر داخلی خود اینطور توافق کنید که در ازای هر مشتری، درصد مشخصی را به او پرداخت خواهید کرد.

این نکته مهم را در نظر داشته باشید؛ اگر رابطه کاری شما در چهارچوب روابط استخدامی است، نمی‌توانید از قراردادهای دیگری مانند شراکت برای همکاری خود با طرف دیگر قرارداد استفاده کنید. در هر صورت، در روابط استخدامی با مدیر داخلی کلینیک، پایه حقوق وزارت کار و مزایا و بیمه او باید پرداخت شود. البته اگر بخشی از فعالیت این شخص، جذب مراجعان بیشتر و بازاریابی خدمات کلینیک است، می‌توانید در متن قرارداد ایشان، امکان دریافت پورسانت برای فعالیت بیشتر و جذب مشتری را نیز در نظر بگیرید.

توضیحاتی که مطرح کردیم، نه تنها برای فعالیت این سمت شغلی در مراکز زیبایی استفاده می‌شود، بلکه برای استخدام مدیر داخلی و امضای قرارداد مدیر داخلی کلینیک دندانپزشکی نیز باید به این موارد توجه داشته باشید.

برای این منظور، مناسب‌ترین نوع قرارداد، قرارداد کار درصدی است زیرا هم به جنبه‌های قانون استخدام اشاره دارد و هم شرایطی را برای دریافت پورسانت یا درصد از فروش بیشتر فراهم می‌کند.

در قرارداد مدیر داخلی کلینیک دندانپزشکی یا زیبایی چه شرح وظایفی بنویسیم؟

آگاهی از شرح وظایف، تعهدات و انتظاراتی که از این نیروی متخصص دارید، به شما کمک خواهد کرد که در انتخاب گزینه مناسب برای این سمت شغلی به شیوه بهتری عمل کنید. علاوه بر این، به منظور ایجاد یک سند یا مدرک معتبر برای ثبت توافقات و مذاکرات میان طرفین، لازم است که شرح وظایف و انتظاراتی که از مدیر داخلی دارید را به صورت مکتوب در متن قرارداد بنویسید. در ادامه، متداول‌ترین انتظارات کارفرمایان از مدیران داخلی کلینیک را بیان می‌کنیم:

  1. مدیر داخلی کلینیک زیبایی یا پزشکی باید قدرت تحلیل بالایی داشته باشد و بتواند با توجه به شرایطی که ایجاد می‌شود، به خوبی مسائل را تحلیل و دستورالعمل‌های کارفرمای خود را اجرا کند؛
  2. توانایی تحلیل به ایجاد درک و فهم بهتر از امور، دستورات، مقررات و آیین نامه‌ها می‌انجامد که به دنبال آن، رسیدگی و نظارت بر امور مرکز مطابق با این آیین نامه‌ها را آسان‌تر خواهد کرد؛
  3. برخورداری از مهارت‌های ارتباطی و تعاملی از مهمترین ملاک‌های انتخاب یک مدیر داخلی است. شخص برگزیده شده برای این سمت شغلی باید بتواند به خوبی با سایر پرسنل و پزشکان و ارائه دهندگان خدمات، ارتباط مناسب برقرار کند و با آگاهی از نیازها و دغدغه‌های آن‌ها به مدیریت مرکز مورد نظر بپردازد.
  4. مدیر داخلی کلینیک باید به خوبی از تمام مسائل این واحد مطلع باشد تا بتواند به سرعت از مشکلات احتمالی با خبر شود و بتواند ارزیابی خوبی از آن مشکل داشته باشد. تحلیل و ارزیابی مشکل و به دنبال آن ارائه راهکارهای مناسب برای برطرف کردن مشکلات و اختلافات، از دیگر مورادی است که می‌توانید برای شرح وظایف مدیر داخلی کلینیک به آن اشاره کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha