شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
کد خبر: 354485

همه ی ما به دنبال روش هایی هستیم تا نسبت به دیروز شادتر باشیم و سالم تر زندگی کنیم.

نکاتِ ساده برای سالم ماندن که هرکسی باید بداند

به گزارش سلامت نیوز به به نقل از وب ام دی، زندگی در دنیای مدرن امروز ممکن است کمی برای همه ما سخت شده باشد با این حال با رعایت یک سری اقدامات ساده می توانیم سلامت خود را حفظ کرده و حتی ارتقا دهیم و با آرامش بیشتری مراحل زندگی خود را پشت سر بگذاریم.

آهسته غذا بخورید

این به مغز شما این شانس را می دهد که سیگنال سیری شما را دریافت کند، بنابراین کمتر احتمال دارد پرخوری کنید و اگر غذای خود را آهسته نوش جان کنید، به احتمال زیاد به آنچه می خورید فکر می کنید و انتخاب های معقول و سالمی می کنید.

اجتماعی باشید

این مهم نیست که چند نفر را می شناسید یا چند بار آنها را می بینید؛ آنچه اهمیت دارد ارتباط واقعی با دیگران است. این کار می تواند شما را شادتر و کارآمدتر کرده و کمتر در معرض مشکلات سلامتی قرار دهد. بنابراین با یک دوست تماس بگیرید و به شام بروید یا به یک تیم یا باشگاه بپیوندید تا چند دوست جدید پیدا کنید.

بیشتر بدانید: 48 مهارت زندگی که همه باید بیاموزند

آب میوه را کنار بگذارید، میوه تازه بخورید

اگر آب پرتقال دوست دارید، به جای آن یک پرتقال بخورید. حتی آبمیوه 100 درصد خالص نیز وقتی آن را فرآوری می‌کنید، مواد مغذی خود را از دست می‌دهد و می‌تواند مقدار زیادی قند پنهان را به رژیم غذایی شما اضافه کند. از سوی دیگر، میوه های واقعی منابع خوبی از ویتامین C، پتاسیم، فیبر و اسید فولیک هستند و چربی، سدیم و کالری کمی دارند.

وقت استراحت برای خود در نظر بگیرید

این زمانی است که می توانید با خانواده و دوستان خود ارتباط برقرار کنید که برای سلامت روحی و جسمی شما مفید است. افرادی که بیشتر به تعطیلات می روند عمر طولانی تری دارند و کمتر به بیماری قلبی و سایر مشکلات سلامتی مبتلا می شوند.

میزان چربی را بررسی کنید

مطمئناً باید مراقب چربی‌های ترانس باشید که به برخی غذاها (مانند پیتزای منجمد و محصولات پخته شده) اضافه می‌شوند تا تازه بمانند. آنها با بیماری قلبی مرتبط هستند. اما مقداری چربی (برای مثال از لبنیات، تخم مرغ کامل، ماهی، آووکادو یا آجیل) به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل برای شما مفید است و لبنیات پرچرب حتی ممکن است بهتر از کم چرب به کاهش وزن کمک کند؛ این ممکن است به این دلیل باشد که چربی بهتر از سایر کالری ها گرسنگی شما را برطرف می کند.

استرس خود را مدیریت کنید

همه ما در زندگی خود استرس داریم. استرس و اضطراب، ماهیچه های شما را منقبض می کند و ضربان قلب شما را تند می کند. اگر این اتفاق زیاد بیفتد (برای مثال در طول رفت و آمد روزانه شما) و به خوبی با آن برخورد نکنید، می تواند باعث مشکلات سلامتی جدی، از جمله فشار خون بالا، زخم، و بیماری قلبی شود.

بنابراین زمانی را برای نفس کشیدن اختصاص دهید، کاری انجام دهید که شما را آرام کند و سعی کنید آنچه را که نمی توانید تغییر دهید بپذیرید (مانند ترافیک در ساعات شلوغی)

بیشتر بدانید: ۱۲+۱ پیشنهاد برای خوب شدن حال شما

شکر را کاهش دهید

بسیاری از ما بیشتر از آنچه در رژیم غذایی خود به آن نیاز داریم دریافت می کنیم. شکر فقط حاوی کالری اضافه و کمبود ارزش غذایی نیست، همچنین می تواند قند خون شما را افزایش دهد و سپس کاهش دهد؛ این اتفاق شما را خسته، گرسنه و تحریک پذیر می کند.

فعال باشید

ورزش یک راه اثبات شده برای بهبود سلامت جسمی، سلامت روانی و حتی میل جنسی شماست. لازم نیست به اندازه ماراتن حرکت کنید؛ فقط چند بار در هفته ضربان قلب خود را برای 30 دقیقه یا بیشتر افزایش دهید.

باغبانی و پیاده روی در اطراف یک پارک نی به شما کمک می کند؛ اگر به تنهایی نمی توانید آن را به یک عادت تبدیل کنید، سعی کنید آن را اجتماعی کنید: به یک لیگ ورزشی محلی بپیوندید یا برای دویدن منظم با یک دوست برنامه ریزی کنید.

به حرکت ادامه دهید

اگر در دفتر کار می کنید، هر ساعت یا بیشتر از جای خود بلند شوید و راه بروید. شما با فعال ماندن کالری بیشتری می سوزانید، گردش خون خود را بهبود می بخشید و هوشیارتر خواهید شد. حتی فعال ماندن ممکن است به پیشگیری از برخی مشکلات سلامتی مانند دیابت و فشار خون بالا کمک کند.

سبزیجات را فراموش نکنید

کلم پیچ، اسفناج، کولارد، رومن، آروگولا، بوک چوی، کلم بروکلی را فراموش نکنید و مطمئن شوید که مقدار زیادی از این سبزیجات سبز برگ مصرف می کنید. آنها سرشار از مواد مغذی هستند، کالری کمی دارند و حاوی مقدار زیادی فیبر هستند که شما را سیر می کند و گرسنگی شما را برطرف می کند.

برقصید

رقصیدن ذهن شما را تیز نگه می دارد زیرا این مهارتی است که شامل حرکت بدن است و به ویژه برای مغز شما مفید است. همچنین اجتماعی است و می تواند بسیار سرگرم کننده باشد، که مزایای سلامتی خود را به همراه دارد.

رابطه جنسی داشته باشید

داشتن رابطه جنسی، با سلامت قلب، سلامت مغز، عمر طولانی، یک رابطه قوی و حتی شادی مرتبط است. فقط آن را امن نگه دارید. برای محافظت از خود و شریک زندگی خود در برابر بیماری ها و بارداری ناخواسته آزمایش بیماری های مقاربتی بدهید و از کاندوم استفاده کنید.

خواب کافی داشته باشید

کمبود خواب می تواند منجر به دیابت، بیماری قلبی، چاقی و افسردگی شود. بزرگسالان باید هر شب 7 تا 9 ساعت بخوابند.

بیرون بروید

نور خورشید به تنظیم ساعت خواب شما کمک می کند و منجر به ورزش بیشتر می شود .شما همچنین ویتامین D دریافت خواهید کرد که بسیاری از افراد به اندازه کافی آن را دریافت نمی کنند.

ویتامین دی، برای عملکرد سلولی، سلامت روان و سلامت قلب مهم است؛ اما زیاد زیر نور آفتاب نمانید و از ضد آفتاب استفاده کنید.آفتاب بیش از حد با سرطان پوست مرتبط است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha