افزایش قیمت خودرو وزیر صمت را برکنار کرد اما افزایش قیمت دارو و نایاب شدن بسیاری از داروهای بیماران وزیر بهداشت را نه!

افزایش قیمت خودرو وزیر صمت را برکنار کرد اما افزایش کمرشکن قیمت دارو وزیر بهداشت را نه!چرا؟

به گزارش سلامت نیوز مجلس در جلسه استیضاح وزیر صمت به وی رای اعتماد نداد و فاطمی‌امین از کابینه رئیسی خارج شد. فاطمی امین سال گذشته هم توانسته بود از سد استیضاح گذر کند و استیضاح با افتضاح شایعه دادن 75 خودروی شاسی بلند به مجلس منتفی شد! اینبار اما نتوانست نمایندگان مجلس را قانع کند و درحالیکه تا آخرین لحظات هم برکناری خود را یک شوخی میدانست از وزارت صمت رفت.

از دلایل برکناری وی میتوان به افزایش بی رویه قیمت خودرو، فساد در بازار خودرو، مسائل معدنی، مسائل تنظیم بازار، ارز و ... اشاره کرد.

حالا رئیس کمیسیون بهداشت مجلس بدون اشاره به استیضاح تهدید کرده که اگر تا دوهفته دیگر مشکلات برطرف نشود برای حل معضلات دست به دامن رهبری خواهد شد.

مشکلاتی نظیر کمبود تجهیزات پزشکی، تمام شدن ذخایر استراتژیک کالاهای مصرفی پزشکی،سیل مهاجرت کادر درمان،ناکارآمدی زنجیره تأمین تولید و توزیع دار که منجر به صدمات جبران ناپذیر به صنعت داروی کشور شده،افزایش پرداخت از جیب مردم و .... که هر کدوم میتواند برای برکناری وزیر کافی باشد هم نتوانسته نمایندگان مجلس را به استیضاح وزیر بهداشت راغب کند.

چه اتفاقی افتاده که نمایندگان مجلس از استیضاح وزیر بهداشت درمانده شده اند و میخواهند شکایت به رهبری ببرند؟چرا وقتی دولت لایحه بودجه را ارائه کرد و مجلس هم آن را تصویب کرد کم کاری صورت گرفت؟نمایندگان مجلس چه دلایل قانع‌کننده و چه توضیحی برای مردم دارند ؟

آیا جان بسیاری بیمار مانند مبتلایان هموفیلی ،تالاسمی،نیازمندان به داروی شیمی درمانی،بیماران مبتلا به خود ایمنی و .... کمتر از خودرو ارزش داشت که افزایش قیمت خودرو وزیر صمت را برکنار میکند اما افزایش قیمت دارو و نایاب شدن بسیاری از داروهای بیماران وزیر بهداشت را نه!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha