یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
کد خبر: 355124

 مدیر نظارت بر درمان و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: رعایت حریم خصوصی از سوی پزشکان برای ویزیت بیماران ضروری و ویزیت همزمان چند نفر با هم در مطب‌های پزشکی ممنوع است.

ویزیت همزمان بیماران در مطب‌های پزشکی ممنوع است

به گزارش سلامت نیوز، دکتر کاظم غفاریان روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: شکایات مربوط به رعایت نشدن حریم خصوصی در مطب های پزشکی در مشهد و دیگر شهرستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد رسیدگی و پیگیری می شود.

وی بدون اشاره به آماری در این زمینه بیان کرد: بیماران و خانواده هایشان می توانند شکایات خود در زمینه حریم شخصی در مطب های پزشکی را از طریق مراجعه به نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و همچنین سامانه ۱۹۰ مطرح کنند.

مدیر نظارت بر درمان و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: رعایت نکردن حریم شخصی بیماران حین ویزیت و معاینه کردن چند بیمار همزمان با هم، رفتاری خارج از شئون حرفه ای و اخلاق پزشکی است.

رعایت نکردن حریم خصوصی بیمار در مطب پزشکان تخلف است

رییس سازمان نظام پزشکی مشهد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: پذیرش چند بیمار به طور همزمان برای انجام معاینه و رعایت نکردن حریم خصوصی آنان در مطب پزشکان ممنوع است و این امر تخلف محسوب می‌شود.

دکتر علیرضا صداقت افزود: پذیرش همزمان چند بیمار برای معاینه به هیچ عنوان مورد تایید سازمان نظام پزشکی نیست و پزشکان موظف هستند هر بیمار را به صورت جداگانه و با حفظ حریم شخصی ویزیت و معاینه کنند.

وی بیان داشت: مردم می توانند تخلفات در این زمینه را به سازمان نظام پزشکی گزارش دهند تا در سریعترین زمان ممکن پیگیری و با پزشک متخلف برخورد شود.

سازمان نظام پزشکی مشهد اکنون دارای بیش از ۱۸ هزار عضو از میان پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان، ماماها، آزمایشگاههای تشخیص طبی و کارشناسان پروانه دار است که امور صنفی خود را از طریق این سازمان مردم نهاد پیگیری می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha