​​​​​​​ شایع‌ترین عارضه عروقی در میان زنان، واریس پا است. تقریبا از هر 5 نفر یک نفر مبتلا به عارضه واریس پا است. رگ‌های واریسی در زیر پوست قرار گرفته‌اند و برخی از آن‌ها را با چشم می‌توان مشاهده کرد. خانم‌ها به دلیل وجود هورمون پروژسترون در بدن، بیشتر از آقایان در معرض واریس پا قرار می‌گیرند. هورمون پروژسترون دیواره‌های عروق را شل می‌کند و رگ‌های کوچک داخل این دیواره‌ها شل شده و به عروق خونی فشار وارد می‌کنند. نتیجه این شل‌شدگی موجب واریس پا می‌شود. در این مقاله قصد داریم در رابطه با علائم واریس پا در زنان صحبت کنیم و اشاره‌ای کوتاه به درمان‌های مختلف واریس پا خواهیم داشت. با مطالعه این مقاله اطلاعات مفیدی از واریس پا در زنان به‌دست خواهید آورد.

علائم واریس پا در زنان چیست و چگونه درمان می شود؟

احساس درد و سنگینی پا؛ یکی از علائم واریس پا در زنان

زمانی که پاها به خصوص قسمت مچ پا، پس از یک روز طولانی متورم شوند، احتمالا شما در معرض ابتلا به واریس پا هستید. تورم پاها اگر به‌صورت مقطعی و کوتاه مدت باشد، مشکلی وجود ندارد. اما هنگامی که تورم و درد در پاها به‌مرور زمان ادامه داشته باشد، یکی از علائم هشدار دهنده واریس پا در زنان خواهد بود.

معمولا خانم‌هایی که فعالیت جدی در طول روز ندارند یا اینکه به مدت طولانی در حالت ایستاده قرار می‌گیرند، بیشتر از دیگران در معرض واریس پا هستند. تورم پا معمولا هنگام عصر پدیدار می‌شود و صبح از بین می‌رود. به این دلیل که پاها مایع اضافی که موجب تورم می‌شوند را در هنگام استراحت تخلیه می‌کنند.

احساس سنگینی در پاها یکی از علائم واریس پا محسوب می‌شود و توصیه می‌کنیم با بروز چنین مشکلی به پزشک متخصص مراجعه کرده و برای درمان سریع واریس پا اقدامات لازم را انجام دهید. توجه داشته باشید سنگینی پاها در طول چرخه قاعدگی دردناک‌تر خواهد شد و به اوج خود می‌رسد.

بهترین روش درمان واریس پا استفاده از لیزر درمانی است. درمان واریس پا با لیزر یکی از جدیدترین و سریع‌ترین روش‌های درمان واریس محسوب می‌شود. در این درمان نور لیزر به سمت وریدهای واریسی هدایت می‌شود و با تکرار این کار گرفتگی عروق وریدی از بین خواهد رفت.

علائم واریس پا در زنان چیست و چگونه درمان می شود؟

ایجاد لکه‌های قرمز و آبی روی پوست؛ از نشانه‌های واریس پا در زنان

یکی دیگر از علائم واریس پا در زنان ایجاد لکه‌های رنگی روی پوست است. لکه‌های رنگی روی پوست مانند رگ‌های عنکبوتی عمل می‌کنند و موجب گرفتگی عروق پا خواهند شد. زمانی که عروق پا دچار شل‌شدگی یا گرفتگی شوند، رگ‌های پا آسیب دیده و رنگ آن‌ها تغییر می‌کند. با پدیدار شدن این نشانه‌ها روی قسمت‌هایی از مچ یا ساق پا، گرفتگی و درد افزایش پیدا خواهد کرد و سوزش‌های ریزی در ناحیه کف پا حس می‌شود. این مویرگ‌ها ممکن است به رنگ‌های دیگری مانند قهوه‌ای یا بنفش نیز دیده شوند.

توصیه می‌کنیم برای درمان واریس پا از روش‌های علمی کمک بگیرید و از راه‌های درمانی خاص مانند حجامت تا جای ممکن استفاده نکنید. درمان واریس پا با حجامت راه‌حل مطمئن درمان واریس پا نیست و موجب آسیب به بدن می‌شود. یکی از روش‌های ایمن درمان واریس پا اسکلروتراپی است. در روش درمانی اسکلروتراپی یک محلول به‌صورت مستقیم داخل رگ‌های واریسی تزریق می‌شود و باعث از بین رفتن گرفتگی رگ‌های عنکبوتی یا واریسی خواهد شد. کلیه فرآیند درمان به روش اسکلروتراپی در کلینیک انجام می‌شود و هر جلسه درمان معمولا 30 دقیقه زمان می‌برد. در این روش درمانی معمولا بین 3 تا 6 هفته رگ‌های واریسی به‌طورکامل از بین می‌روند.

درخشندگی غیرطبیعی پا؛ یکی از نشانه‌های واریس پا

یکی از نشانه‌های واریس پا در زنان، آتروفی پوست یا درخشان‌ شدن غیرطبیعی پوست است. نازک شدن لایه‌های فوقانی و میانی پوست باعث شکننده‌تر شدن پوست می‌شود. علاوه‌بر نازک شدن پوست، ممکن است این مشکل با زخم و پارگی نیز همراه باشد. دلایل مختلفی برای آتروفی پوست وجود دارد که یکی از مهم‌ترین این دلایل، عارضه واریس پا است. در این حالت رگ‌های عنکبوتی به‌صورت واضح قابل شناسایی هستند و برای درمان واریس باید اقدامات لازم را به‌عمل آورید.
اگر شما هم با پرسش «برای درمان واریس به چه دکتری مراجعه کنیم» روبه‌رو هستید باید عنوان کنیم، عارضه واریس منشا عروقی دارد و شما می‌توانید با مراجعه به پزشک قلب و عروق راه‌های درمان پزشکی واریس پا را شروع کنید. البته برای درمان خانگی واریس پا نیز می‌توانید از جوراب واریس کمک بگیرید. جوراب واریس فشار مشخصی را روی رگ‌های واریسی ایجاد می‌کند. این فشار به‌مرور زمان موجب کمرنگ شدن رگ‌های واریسی می‌شود و بعد از مدتی ممکن است مشکل واریس پا برطرف شود.

علائم واریس پا در زنان چیست و چگونه درمان می شود؟

تشخیص و درمان واریس پا با کمک متخصصان حرفه‌ای کلینیک بهار زندگی

در این مقاله در رابطه با علائم واریس پا در زنان صحبت کردیم و اشاره‌ای به چند روش درمان پزشکی واریس پا داشتیم. درحالت‌کلی برای درمان واریس پا توصیه می‌کنیم حرکات ورزشی را به‌صورت مستمر و روزانه انجام دهید. فعالیت ورزشی موجب بهبود گردش خون در ناحیه پا می‌شود و فشار خون را کاهش می‌دهد. همچنین داشتن یک رژیم غذایی سالم و استفاده از مواد غذایی فیبردار موجب درمان واریس پا می‌شود.
برای درمان واریس پا می‌توانید از خدمات کلینیک بهار زندگی استفاده کنید. پزشکان متخصص مجموعه بهار زندگی با در اختیار داشتن به‌روزترین تجهیزات پزشکی در زمینه قلب و عروق، بهترین خدمات درمانی را عرضه می‌کنند. برای مشاهده کلیه خدمات این مجموعه به نشانی اینترنتی bahar-e-zendegi.com مراجعه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha