یکی از مهم‌ترین فاکتورهای زیبایی در چهره، سلامتی دندان‌ها و متناسب بودن آن‌هاست و تمامی افراد آرزو دارند طرح لبخند منحصربه‌فردی داشته باشند. حتی بسیاری از افراد به دلیل نامنظم بودن وضعیت دندان‌ها و لثه‌های خود، همواره جلوی خنده خود را می‌گیرند و به همین دلیل، مرتب بودن دندان‌ها اهمیت زیادی از منظر سلامتی و زیبایی دارد.

مهم‌ترین مزایای ارتودنسی دندان در تیم دندانپزشکی دکتر ثناگو

روش‌های نوینی برای اصلاح طرح لبخند و درمان ناهنجاری‌های فک و صورت به وجود آمده‌اند که ارتودنسی یکی از بهترین این روش‌هاست. متخصص ارتودنسی حرفه‌ای در طراحی، کنترل ابزارهای اصطلاحی وضعیت دندان‌ها و کاربرد آن‌ها مهارت دارد و در بهبود عملکرد دهان و دندان نیز نقش قابل توجهی ایفا می‌کند. اگر شما هم به دنبال محافظت از دندان و درمان ناهنجاری‌های فک و صورت خود هستید، انجام ارتودنسی یکی از بهترین راه‌حل‌های موجود است. برای آشنایی بیشتر با مزایا و معایب ارتودنسی در ادامه این گزارش همراه ما باشید.

مزایای ارتودنسی دندان

ارتودنسی دندان مزایای زیادی دارد که عبارتند از:

تناسب صورت و بینی را بهبود می‌بخشد!

جالب است بدانید یکی از مزایای ارتودنسی دندان تاثیر آن در زیباتر شدن بینی با متناسب کردن صورت است. شاید در نگاه اول اهمیت این موضوع چندان به نظر نرسد؛ اما با ارتودنسی دندان می‌توانید بر زیباتر شدن فرم بینی خود بیفزایید و تناسب صورت خود را بهتر کنید. همچنین اگر در زمان مناسب از ارتودنسی درمان استفاده کنید، اعتماد به نفس خود را نیز افزایش می‌دهید. با انجام ارتودنسی نامرئی، که یکی از شیوه‌های درمانی ارتودنسی است، اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت و با درمان مشکلات دهان و دندان خود، به تناسب صورت و بینی خود کمک شایانی خواهید کرد.

خطر پوسیدگی دندان‌ها را کاهش می‌دهد!

یکی از بزرگ‌ترین مزایای ارتودنسی دندان، کاستن از خطر پوسیدگی دندان و بیماری‌های مربوط به لثه است. کج بودن دندان‌ها و ازدحام بیش از حدشان باعث می‌شود نتوانید به راحتی دندان‌های خود را تمیز کنید و حتی بخش‌های اساسی را مسواک بزنید. این موضوع باعث می‌شود احتمال تشکیل پلاک و با باقی ماندن مواد غذایی میان دندان‌های کج و نامرتب افزایش پیدا کند و دندان‌ها پوسیده شده و بیماری لثه بروز پیدا کند. با انجام ارتودنسی، دندان‌ها صاف و مرتب می‌شوند و خطر ابتلا به بیماری‌های لثه کاهش می‌یابد.

برخی از مشکلات گوارشی برطرف می‌شود!

در حالت طبیعی، هر دندان بالا با دو دندان پایین به‌صورت منظم در تماس هستند. در حالت غیرطبیعی که دندان‌ها فاصله‌دار بوده و یا روی هم می‌افتند، هر دندان بالا تماس خود را با دندان پایین از دست می‌دهد و در نتیجه غذاها به خوبی آسیاب نمی‌شوند. یکی از مزایای ارتودنسی دندان این است که با ایجاد همانگی میان دندان‌های بالا و پایین، عملکرد آسیاب کردن را بهبود می‌بخشد و جویدن را ارتقا می‌دهد. همچنین درمان ارتودنسی دندان می‌تواند تماس دندان‌ها را به وضعیت عادی و مناسب تبدیل کند و نظم دندان‌ها را به حالت عادی برگرداند. این موضوع باعث می‌شود تا با عمل جویدن درست، برخی از مشکلات گوارشی برطرف شوند.

درمانی مناسب برای دندان نهفته است!

هنگامی که دندان‌ها اندازه‌ای بزرگ‌تر از حالت طبیعی خود داشته و یا فک از اندازه طبیعی خود کوچک باشد، تمامی دندان‌های دائمی نمی‌توانند در وضعیت مناسبی رشد کنند. این موضوع باعث می‌شود برخی دندان‌ها در وضعیت نادرست و یا نهفته، رشد نامناسبی را تجربه کنند. با ارتودنسی، وضعیت دهان و فک بهبود یافته و این مشکل برطرف می‌شود. همچنین مشکل آندربایت زمانی ایجاد می‌شود که فک پایین رو به جلو و مشکل اورجت زمانی رخ می‌دهد که کج بودن دندان‌ها رو به جلو باشد و سبب کوچکی فک می‌شود. با انجام ارتودنسی، می‌توانید مشکلاتی از این قبیل و ناهنجاری‌های فک و صورت خود را درمان کنید.

از آسیب‌های آنی به دندان‌ها جلوگیری می‌کند!

حوادث مختلفی در زندگی انسان‌ها مانند تصادف رخ می‌دهند که عوارضی برای سلامتی دندان‌ها به دنبال دارند. خوب است بدانید که دندان‌های کج و بدون نظم بیشتر از دندان‌های سالم و مرتب در تصادفات، آسیب می‌بینند و در معرض خطر قرار دارند. با ارتودنسی می‌توانید موقعیت دندان‌های خود را اصطلاح کنید و به این ترتیب این‌گونه شکستگی‌ها را کاهش دهید.

نقش قابل توجهی در تکلم صحیح دارد!

برخی از افرادی که دچار کجی دندان‌ها و ناهنجاری‌های فک هستند، اغلب در ادای برخی از حروف مانند حروف "س" و "ز" و برخی کلمات دچار مشکل هستند. اگر شما هم با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنید، می‌توانید با انجام ارتودنسی، زاویه دندان‌ها و محل تماس نوک زبان با دندان‌ها را اصطلاح کنید و تکلم صحیحی داشته باشید.

معایب ارتودنسی دندان و روش‌های رفع آن‌ها

ارتودنسی به عنوان یکی از تخصصی‌ترین روش‌های درمانی برای رفع مشکلات و درمان ناهنجاری‌های فک و صورت به کار می‌رود و معایب اندک آن نمی‌تواند از لزوم انجام این درمان جلوگیری کند؛ با این وجود مانند هر روش درمانی که برخی معایب جزئی به همراه دارد، می‌توان برخی از موارد را از معایب ارتودنسی محسوب کرد.

دوره درمان ارتودنسی طولانی است!

در حالت کلی، ارتودنسی یک درمان طولانی مدت است و معمولا با در نظر گرفتن مواردی مانند نوع و میزان ناهنجاری دندان و فک، سن بیمار، روش درمان و غیره طول دوره درمانی آن تعیین می‌شود و حداقل از 18 الی 24 ماه زمان می‌برد. مراجعه به پزشک غیرمتخصص و همکاری نکردن بیمار با متخصص ارتودنسی در طول درمان و داشتن بیماری‌های لثه و پوسیدگی‌های دندانی می‌توانند روند درمان ارتودنسی را طولانی‌تر کنند و حتی در مواردی باعث ایجاد تاثیرات منفی در طول درمان شوند.

باعث به وجود آمدن زخم در دهان می‌شود!

اگر به ارتودنتیست حرفه‌ای مراجعه نکنید که نصب براکت‌ها را به خوبی انجام دهد و یا مراقبت‌های بیان شده را به درستی انجام ندهید، احتمال بروز زخم و خراش در دهان شما افزایش می‌یابد. البته این عارضه در روزهای اولیه درمان طبیعی است که می‌توانید با استفاده از مسواک و دهانشویه آب و نمک این مشکل را برطرف نمایید.

انجام خدمات ارتودنسی توسط بهترین متخصص ارتودنسی در تهران

درمان ارتودنسی بهترین گزینه برای از بین بردن ایرادات و درمان ناهنجاری‌های فک و صورت است و می‌تواند طرح لبخند زیبایی پس از درمان برای شما به ارمغان بیاورد. انتخاب دندانپزشک متخصص و حرفه‌ای در زمینه ارتودنسی، تاثیر مهمی در روند درمان دارد و تا حد زیادی معایب ارتودنسی را از بین می‌برد. اگر شما هم به دنبال ارتودنسیت حرفه‌ای و باتجربه هستید، ما به شما تیم دکتر ثناگو را توصیه می‌کنیم. دکتر نازنین ثناگو متخصص ارتودنسی و ناهنجاری‌های فک و صورت هستند و با دکترای حرفه‌ای دندانپزشکی و تخصص ارتودانتیکس توانسته‌اند بیماران زیادی را با موفقیت درمان کنند. برای رزرو نوبت، دریافت مشاوره و ویزیت رایگان می‌توانید به‌صورت 24 ساعته در 7 روز هفته با وبسایت drnazaninsanagoo.com در ارتباط باشید و برای حل مشکل خود اقدام کنید. پروسه درمان خود را بیش از این به تعویق نیندازید و از همین حالا درمان را آغاز کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha