چندی پیش نامه ای در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر ناایمن بودن وضعیت یکی از بیمارستان های تازه تاسیس تهران به نام مهدی کلینیک که واکنش های بسیاری را به دنبال داشت.

آقای وزیر فرافکنی نکنید مهدی کلینیک در برابر آتش سوزی ناایمن است نه زلزله

به گزارش سلامت نیوز، در بخشی از این نامه آمده بود:«با توجه به اینکه طبق گزارش واصله از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ، اعلام شده است که بیمارستان جدیدالاحداث هزار تختخوابی مهدی کلینیک واقع در مجتمع بیمارستانی امام خمینی به دلیل عدم رعایت ضوابط ایمنی و آتش نشانی در شرایط و وضعیت ناایمن قرار دارد که در صورت بروز حادثه آتش سوزی و حوادث دیگر می تواند منجر به ورود خسارت های جانی و مالی گسترده گردد، لذا نظر به اهمیت موضوع و اینکه از باب نظارت قانونی بر حفظ حقوق شهروندی و حمایت از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار پیگیری این دادگستری می باشد و ....»

بیشتر بخوانید: بیمارستان تازه تاسیس مهدی کلینیک تهران در لیست ساختمان های ناایمن !

بعد از انتشار این نامه علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران این نامه را تایید کرد.

واکنش ها اما به این مسئله سوال برانگیز است. در حالی که در نامه مربوطه به مسئله ناایمن بودن این بیمارستان در زمان بروز حادثه آتش سوزی اشاره داشته است اما حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، بدون هیچ اشاره ای به این مسئله از مقاوم بودن این بیمارستان در برابر زلزله 9 ریشتری صحبت کرده و اعلام کرده بود درباره ایمنی بیمارستان به زودی مستندات را در اختیار رسانه ها قرار می دهیم اما تا به امروز هنوز هیچ مستنداتی ارائه نشده است.

از طرف دیگر امروز نیز وزیر بهداشت در دفاع از ایمنی این بیمارستان فقط درباره مسئله ایمن بودن در برابر زلزله 9 ریشتری اعلام نظر کرده و گفته است:«بیمارستان مهدی کلینیک از مجهزترین و پیشرفته ترین بیمارستان های کشور است که تمام مراحل نظارتی آن طی شده و مجوزهای آن در حال ارسال است. این بیمارستان جزو ایمن ترین بیمارستان ها بوده و توان تحمل ۹ ریشتر زلزله را دارد. این موضوع ایمن نبودن این بیمارستان نباید مطرح می شد چون اطمینان مردم از بین می رود.»

بیشتر بخوانید: واکنش دانشگاه علوم پزشکی تهران به ناایمن بودن مهدی کلینیک

به نظر می رسد مسئولین که در زمان بهره برداری از این بیمارستان از هیچ تلاش رسانه ای برای بولد کردن این خبر فروگذار نکردند اکنون نمی خواهند زیر بار مسئله دار بودن بیمارستانی که هنوز 4 ماه از تاسیسش نگذشته است، بروند و تنها فرافکنی می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha