یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲
کد خبر: 356277

 رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: تورم موضعی، حساسیت و سوزش، بی‌قراری، تاری دید، افزایش تعریق و ترشح بزاق و تنگی تنفس از علائم گزش است که فرد باید در اسرع وقت به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کند.

علائم خطرناک پس از گزش

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،عصمت حیدری یکشنبه ۲۱ خرداد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه افزایش دما خطر مارگزیدگی و عقرب گزیدگی در مناطقی که آب‌وهوای مرطوب دارند را افزایش می‌دهد، اظهار کرد: برای مقابله با مار و عقرب گزیدگی اطلاع‌رسانی در مورد مراقبت‌های پیشگیری از گزش و نکات ایمنی مربوطه ضرورت دارد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته در مجموع ۲۲۴ مورد گزش در شهرستان گناوه گزارش‌شده است که ۱۶۸ مورد گزش از عقرب و ۵۶ مورد مارگزیدگی بوده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه افزود: از ابتدای سال تاکنون ۵۱ مورد گزش در شهرستان اتفاق افتاده است که ۷۰ درصد موارد در روستاها و فضای باز حین تفریح رخ داده و از این تعداد ۷۵ درصد موارد گزش مربوط به گزش عقرب بوده است.

حیدری گفت: هر چند هزینه‌های سنگینی جهت درمان موارد گزش عقرب و مار در شهرستان صرف شده، اما خوشبختانه از سال گذشته تاکنون با انجام اقدامات به‌موقع درمانی همه موارد با موفقیت درمان شده‌اند و هیچ مورد مرگی گزارش نشده است.

وی تأکید کرد: بهسازی محیط منزل، نصب توری برای پنجره‌ها، پوشاندن فاصله در و کف زمین و درز دیوارها و استفاده از تخت خواب در محیط‌های باز، استفاده کارگران و کشاورزان از دستکش و کفش مناسب قبل از اینکه دست به زیر سنگ و علف و گیاه ببرند و... از راهکارهای پیشگیری از گزش مار و عقرب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha