رییس سازمان غذا و دارو گفت: چالش‌های نقدینگی صنعت دارو از طریق سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی در حال پیگیری است و سعی داریم با ارتقای صنعت داروسازی به سمت توسعه صادرات بیشتر در منطقه و کشورهای اروپایی پیش رویم.

پیگیری چالش‌ نقدینگی صنعت دارو/ پیش‌بینی صادرات ۲ میلیارد یورویی در برنامه هفتم

به گزارش سلامت نیوز، سید حیدر محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تلاش می کنیم فرآیندهای شرکت های دانش بنیان را تسهیل کنیم تا بزودی بتوانند با خودکفایی در تولید محصولات فناورانه به صنایع داروسازی خدمت کنند.

اکنون پتانسیل های صادراتی خوبی در کشورمان وجود دارد و تلاش داریم با رایزنی با سایر کشورها بتوانیم این زمینه را برای صنایع داروسازی مهیا کنیم تا صادرات محصولات خود را توسعه دهند.

پیش بینی صادرات سالانه ۲ میلیارد یورویی دارو

رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به صادرات ۱۲۰ میلیون دلاری دارو و تجهیزات پزشکی ادامه داد: پیش بینی صادرات سالانه ۲ میلیارد یورویی دارو در لایحه برنامه هفتم توسعه، نسبت به وضعیت فعلی، زیاد است و امیدواریم که با همکاری صنایع، به این هدف برسیم.

در سال جاری باتوجه به حذف ارز ترجیحی در حوزه دارو، میزان صادرات دارو رشد قابل توجهی خواهد داشتوی خاطرنشان کرد: در سال جاری باتوجه به حذف ارز ترجیحی در حوزه دارو، میزان صادرات دارو رشد قابل توجهی خواهد داشت که نیاز به پیگیری های مستمر صنایع، همکاری وزارت امور خارجه و دفاتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور دارد که بازارها برای داروهای ایرانی، ایجاد و تقویت شود.

محمدی با اشاره به قیمت گذاری داروها، اظهار داشت: در کشورهای مختلف از صنعت بایوتک دارو حمایت مالی می‌شود، اگر سازمان‌های بیمه‌گر نقش حمایتی خود را به خوبی ایفا کنند، مصرف کننده دچار مشکل نمی‌شود و دستمان برای قیمت‌گذاری این محصولاتی که بسیاری از آنها برای اولین بار در کشور تولید می‌شوند و ما به اهمیت آن اشراف داریم، بازتر خواهد بود.

در تلاش هستیم عمق بدهی سازمان‌های بیمه‌گر هم کمتر شود و بانک مرکزی نیز تسهیلاتی را برای صنایع داروسازی در جهت ارتقای کیفیت مواد اولیه و تولیدات در نظر گرفته است.

محمدی بر لزوم تامین سرمایه در گردش برای شرکت‌های بیوتکنولوژی پزشکی تاکید و تصریح کرد: بسیاری از این شرکت‌ها کوچک هستند و معاونت علمی ریاست جمهوری هم لازم است همراهی بیشتری داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha