این روزها، تی وال به یک آیتم پرطرفدار در طراحی دکوراسیون داخی تبدیل شده است. استفاده از تلویزیون‌های LED و LCD شاید مهم‌ترین دلیل برای نصب تی وال باشد. جذابیت و مدرنیته‌ای که تی وی وال در دکوراسیون خانه ایجاد می‌کند، دلیل دیگری برای پرطرفدار شدن آن است.ما در این مطلب قصد داریم با شما در مورد تی وی وال که با نام استند تی وی نیز شناخته می‌شود، صحبت کنیم. ویژگی‌ها و مزایای که دارد را مورد بررسی قراردهیم و آن را با میز تلویزیون‌های معمولی قدیمی مقایسه کنیم. بنابراین اگر هنوز در مورد نصب تی وی وال برای منزل خود تردید دارید، یا اینکه دوست دارید در مورد آن اطلاعات بیشتری به دست آورید، توصیه می‌کنم با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

مزیت استند تی وی یا تی وال نسبت به میز تلویزیون های قدیمی

تی وی وال چیست؟

بخش اول مقاله را با این سوال شروع می‌کنیم که تی وال چیست؟ تی وی وال (Tv wall) در لغت انگلیسی با عبارت دیوار پشت تلویزیون معنا می‌شود، که در تعریف به دیواری گفته می‌شود که تلویزیون روی آن نصب می‌گردد.

اما تی وی وال، همیشه دیوار خانه نیست. خیلی اوقات، صفحاتی جداهستند که با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف بر روی یکی از دیوارهای خانه کار شده و در نهایت تلویزیون روی آن نصب می‌شود. برای تی وی وال‌ها، تنوع زیادی از نظر طرح، رنگ و مدل وجود دارد که می‌توان متانسب با دکوراسیون کلی منزل، بهترین آن را به کار برد.

چرا باید از تی وال استفاده کنیم؟

فرقی نمی‌کند شما بخواهید در کدام بخش از خانه خود تلویزیون استفاده کنید؛ سالن پذیرایی، اتاق نشیمن و یا اتاق خواب. تفاوتی نمی‌کند که منزلی با متراژ بالای ۲۰۰ متر دارید یا یک خانه نقلی کوچک ۶۰ متری. اهمیتی ندارد که سبک دکورسیون منزل شما چیست؛ کلاسیک، نئو کلاسیک، مدرن و یا روستیک. در هر صورت تی وی وال یک ایده عالی برای داشتن خانه‌ای شیک مطابق با دکوراسیون روز است که مزایا دیگری را نیز به دنبال دارد.

  • صرفه جویی در فضا، یکی از مهم‌ترین مزیت‌های تی وی وال است که استفاده از آن را به ویژه برای فضاهای کوچک، ضروری می‌کند. میزهای تلویزیون‌های قدیمی بخش قابل توجهی از فضای خانه را اشغال می‌کرد. اما استند تی وی، روی دیوار چسبیده و کمترین فضا از اتاق را به خود اختصاص می‌دهد.
  • در تی وی وال ها، برای کابل‌ها و سیم‌های تلویزیون، جای مخصوص به آن در نظر گرفته می‌شود. به همین دلیل، مانند میز تلویزیون های قدیمی، سیم‌ها روی زمین پخش نشده و ظاهری شلخته را ایجاد نمی‌کند. بنابراین ایجاد نظم، دلیل دیگری برای استفاده از تی وی وال‌ها می‌باشد.
  • زیبایی و چیدمان به روز، علت دیگری است که نصب تی وال را ضروری می‌کند. فقط کافیست ظاهر شیک و مدرنی که انواع تی وی وال دارند با میز تلویزیون‌های قدیمی، مقایسه کنید تا تفاوت را مشاهده کرده و به یکی دیگر از دلایل بکارگیری تی وی وال‌ها پی ببرید. امکان طراحی تی وی وال مناسب برای هر سبک دکوراسیونی، دلیل دیگری برای نصب آن می‌باشد.

مزیت استند تی وی یا تی وال نسبت به میز تلویزیون های قدیمی

معایب تی وی وال

تی وی وال در کنار کاربردهای عالی و ویژگی‌های جذابی که دارد، می‌تواند نقطه ضعف‌هایی هم داشته باشد. هر چند این نقطه ضعف‌ها بسیار ناچیز بوده و از محبوبیت تی وال کم نکرده است.

مهم‌ترین ایراد تی وی وال هزینه نصب آن است. این کار باید به افراد متخصص سپرده شود. برخی از هزینه مربوط دستمزد نصب بوده، اما بخش اصلی هزینه برای متریال، پیچ، اتصالات و لوازم مورد نیاز است. هر چقدر این لوازم را از محصولاتی با کیفیت بالاتر انتخاب کنید، هزینه نیز بیشتر خواهد بود.

انواع تی وی وال

تا اینجا دانستید که تی وی وال چیست، چه کاربردی دارد و در مقایسه با میز تلویزیون‌های قدیمی از چه مزایایی برخوردار است. با توجه به تنوع تی وی وال، بهتر است که با انواع آن نیز آشنا شوید، تا بتوانید انتخاب بهتری از آن داشته باشید. انواع استند تی وی به شرح زیر است:

تی وی وال کلاسیک

هماهنگ بودن عناصر از نظر سبک و طراحی، یکی از مهم‌ترین فاکتورها در طراحی دکوراسیون داخلی است. اگر سبک‌های کلاسیک را می‌پسندید و منزلی با این دیزاین دارید، می‌توانید از تی وال کلاسیک استفاده کنید. این مدل بسیار پرطرفدار بوده و جلوه‌ای لاکچری را درخانه ایجاد می‌کند.

تی وی وال مدرن

تی وال مدرن نیز طرفداران خود دارد و برای خانه‌های کوچک امروزی با دکورسیون مدرن و مینیمال، گزینه مناسبی است. این سبک ها، معمولا ساده و شیک بوده و در آن از آیتم‌های جدید اما ساده استفاده می‌شود.

پیشنهاد می کنیم جدیدترین مدل های تی وی وال که توسط شرکت روماک طراحی و اجرا شده اند را مشاهده نمایید.

مزیت استند تی وی یا تی وال نسبت به میز تلویزیون های قدیمی

TV wall سنگی

در این نوع تی وی وال، پشت تلویزیون سنگ‌های تزئینی مختلف به کار برده می‌شود. از سنگ‌های مرمر، سنگ‌های مات، براق و… استفاده می‌شود.

تی وی وال کناف

کناف به طور کلی با سقف و دیوار کاذب تداعی می‌شود. کناف یک ماده‌ای قابل انعطاف است. حالا وقتی از تی وی وال کناف صحبت می‌کنیم، منظور یک دیوار کاذبی است که پشت تلویزیون قرار گرفته و روی آن با کناف تزئین می‌شود.

TV wall آجر

آجر ماده دیگری است که می‌تواند در دیوار پشت تلویزیون کار شود، که در حقیقت سنگ‌هایی با طرح آجر به کار گرفته می‌شود. امروز تی وی وال آجری در بسیاری دکوراسیون‌های مدرن، کلاسیک و… دیده می‌شود.

جمع‌بندی

در طی سال‌های اخیر، تی وی وال به آیتمی رایج در سبک‌های مختلف دکوراسیون داخلی منازل مسکونی و یا حتی واحدهای تجاری تبدیل شده است. با استند تی وی، حداقل فضا برای تلویزیون، گرفته می‌شود. همچنین زیبایی و جذابیت به دکوراسیون منزل شما داده و آن را به روز می‌کند. ضرورت تی وی وال به حدی است که تقریبا نمی‌توان بدون نصب و اجرای آن، دکوراسیونی شیک و لوکس داشت.

ما سعی کردیم در اینجا در قالب یه مقاله، اطلاعات لازم در مورد انواع تی وی وال، کاربرد، مزایا و معایب آن ارائه دهیم. امیدواریم این مطلب برایتان مفید واقع شده باشد.

برای مشاهده مدل های شیک و به روز به آدرس زیر رجوع کنید.

https://romakcompany.com/productcat/tv-stand/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha