عمل اسلیو معده یکی از پیشرو ترین روش های کاهش وزن و درمان چاقی است و برای افرادی که شاخص توده بدنی بالایی دارند تجویز می شود. این عمل مزایای بسیار زیادی برای افراد به ارمغان می آورد و باعث می شود که کیفیت زندگی و سطح سلامتی شخص به سرعت بهبود پیدا کند.

7 مورد از بهترین مزایای عمل اسلیو معده که باید بدانید

در این نوشتار به بررسی مهم ترین مزایای عمل اسلیو معده از نگاه متخصصان و افرادی که این عمل را انجام داده اند پرداخته شده است. پیش از آن توصیه می شود که اگر با این عمل آشنا نیستید حتما سری به صفحه "عمل اسلیو چیست؟" بزنید.

بهترین مزایای عمل اسلیو معده چیست؟

1. کاهش هزینه های زندگی با چاقی

چاقی نه تنها یک معضل بزرگ است بلکه می تواند بسیار هزینه‌بر نیز باشد. افرادی که اضافه وزن شدید دارند و یا با چاقی مفرط دست و پنجه نرم می کنند معمولاً برای مدیریت زندگی خود در این شرایط مبالغ زیادی را پرداخت می کنند بدون آنکه از آن مطلع باشند. هزینه درمان بیماری های مرتبط با چاقی، هزینه خوراک، پوشاک و ... تنها تعدادی از مواردی هستند که باعث می شود افراد سالانه مقدار زیادی از درآمد خود را صرف مسائل مرتبط با چاقی کنند.

اما اسلیو معده می تواند یکبار برای همیشه این هزینه ها را کاهش داده و یا کاملا مانع از پرداخت آن ها شود. در واقع هزینه اسلیو معده به نسبت هزینه هایی که چاقی روی دست شما می گذارد بسیار کمتر خواهد بود.

2. بهبود سلامت قلب و عروق

یکی از مهمترین مزایای عمل اسلیو معده تاثیر مثبت آن بر سلامت قلب و عروق است. چاقی اغلب منجر به طیف وسیعی از بیماری های قلبی عروقی از جمله فشار خون بالا، بیماری قلبی و سکته می شود. اما با کاهش وزن اضافی، افراد می توانند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به این بیماری های تهدید کننده زندگی را کاهش دهند. مطالعات نشان داده اند که جراحی اسلیو معده می تواند منجر به کاهش فشار خون، بهبود سطح کلسترول و کاهش کلی خطر بیماری قلبی شود.

7 مورد از بهترین مزایای عمل اسلیو معده که باید بدانید

3. رفع دیابت نوع 2

ثابت شده که جراحی اسلیو معده یک درمان موثر برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 است. این عمل می تواند منجر به رفع یا بهبود کامل علائم دیابت شود و در اغلب موارد نیاز به دارو یا تزریق انسولین را از بین می برد. متخصصان بر این باورند که یکی از مزایای عمل اسلیو معده، ایجاد تغییرات مثبت متابولیکی است که می تواند منجر به رفع حساسیت به انسولین و کنترل قند خون می شود.

4. تسکین درد مفاصل

به عنوان یکی از خوشحال کننده ترین مزایای عمل اسلیو معده، افرادی که این عمل را انجام داده اند، از بهبود تحرک و کاهش بار اضافی بر مفاصل و استخوان های خود خبر می دهند. در واقع حمل وزن اضافی فشار قابل توجهی بر مفاصل وارد می کند و منجر به درد مزمن و مشکلات حرکتی می شود. خبر خوب این است که عمل اسلیو معده می تواند درد مفاصل را کاهش داده و با کاهش بار اضافه بر روی مفاصل، تحرک را بهبود بخشد.

بسیاری از افرادی که تحت عمل جراحی اسلیو قرار گرفته اند، کاهش قابل توجهی در درد مفاصل را گزارش می دهند که به آنها امکان می دهد در فعالیت های بدنی شرکت کرده و از سبک زندگی فعال تری لذت ببرند.

5. افزایش امید به زندگی و رفاه روانی

چاقی می‌تواند تأثیر مخربی بر سلامت روانی و عاطفی داشته باشد. افرادی که با این معضل دست و پنجه نرم می کنند، ممکن است عزت نفس پایین، افسردگی، اضطراب و کاهش کیفیت زندگی را به صورت مزمن تجربه کنند. اما یکی از مزایای عمل اسیلو معده این است که با کاهش وزن می تواند تحول مثبتی در سلامت روان ایجاد کرده و منجر به بهبود اعتماد به نفس و رفاه عاطفی شود. بسیاری از بیماران پس از کاهش وزن احساس شادی، رضایت بیشتر و تعامل اجتماعی بیشتری دارند که کیفیت کلی زندگی آنها را تا حد زیادی بهبود می بخشد.

6. افزایش باروری

این به عنوان یکی از بهترین مزایای عمل اسلیو معده در افرادی شناخته می شود که تمایل بسیار زیادی به فرزندآوری دارند. در واقع عمل اسلیو معده می تواند به برطرف شدن مشکلات ناباروری در مردان و زنان کمک کند. بعد از این عمل تعادل هورمونی، تنظیم چرخه های قاعدگی و افزایش عملکرد تولید مثل، نتایج امیدوارکننده ای را در بهبود باروری به ارمغان می آرود. برای افرادی که به دلیل چاقی با ناباروری دست و پنجه نرم می کنند، جراحی اسلیو معده ممکن است امیدی دوباره برای شروع یا گسترش خانواده ایجاد کند.

7 مورد از بهترین مزایای عمل اسلیو معده که باید بدانید

نکات پایانی در خصوص مزایای عمل اسلیو معده

جراحی اسلیو معده مزایای زیادی را ارائه می دهد و به طور کلی این عمل چیزی فراتر از کاهش وزن است. از بهبود سلامت قلبی عروقی و رفع دیابت نوع 2 گرفته تا بهبود سلامت روانی و افزایش باروری، جراحی اسلیو معده می تواند یک تصمیم هوشمندانه برای افرادی باشد که با چاقی دست و پنجه نرم می کنند. با این حال، لازم است به یاد داشته باشید که جراحی کاهش وزن یک راه حل سریع نیست، بلکه ابزاری برای حمایت از یک تغییر جامع سبک زندگی است.

اگر به انجام عمل و بهره مندی از مزایای عمل اسلیو معده هستید، حتما با یک جراح لاغری خوب در تماس باشید و از آنجا که این یک عمل بسیار حساس است سعی کنید تا آنجا که برایتان مقدور است به دنبال بهترین جراح اسلیو در شهر و یا منطقه خود باشید تا به بهترین شکل از مزایای عمل بهره مند شوید و خطر عوارض را نیز کاهش دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha