سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
کد خبر: 357672

رییس کل دادگستری استان سمنان گفت: سازمان حفاظت محیط زیست با همکاری دستگاه‌های مربوطه، طرح جامعی برای حفاظت از زیست گونه‌های نادر از جمله یوزپلنگ آسیایی تدوین و ابلاغ کند.

طرح حفاظت یوز تدوین شود

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه پیام ما ، محمدجعفر عبداللهی از فراخوان دستگاه‌های مسوول در ارتباط با این موضوع خبر داد و افزود: روز یکشنبه با حضور مدیرکل حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست کشور و مدیران استانی و شهرستانی سازمان حفاظت محیط زیست، شرکت توزیع برق، حمل و نقل جاده‌ای، راه و شهرسازی شرق استان، رییس پلیس راه استان سمنان و همچنین مسوولان قضایی و اجرایی شهرستان میامی، علاوه بر بازدید میدانی، با تشکیل نشستی ویژه، مطالبی مطرح و مواردی برای حفظ این گونه نادر حیات وحش تصویب شد.


او با بیان اینکه ایجاد روشنایی به طول چهار کیلومتر ظرف سه ماه آینده در دستور کار قرار گرفت، ابراز کرد: ایجاد روشنایی ۶ کیلومتر از محور میامی تا پایان آذرماه ۱۴۰۲ به همت اداره کل راه و شهرسازی شرق استان انجام می‌شود.عبداللهی با بیان اینکه تعداد دوربین‌های ترافیکی این منطقه به ۶ دستگاه طی یک ماه آینده توسط سازمان حمل و نقل جاده‌ای افزایش می‌یابد، اظهار کرد: پیگیری‌های لازم برای تخصیص اعتبار فنس‌کشی به میزان پنج کیلومتر از مسیرهای ۲ طرف جاده در منطقه حفاظت شده طی ماه‌های آینده به منظور نصب و بهره‌برداری انجام می‌شود.


رییس کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: ایجاد پاسگاه دائم محیط‌بانی در منطقه میاندشت و همچنین نظارت و حفاظت مداوم از این منطقه می‌بایست توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان در دستور کار قرار گیرد. او با بیان اینکه اولویت‌بندی اجرای این مصوبات پیگیری می‌شود، تصریح کرد: وقتی دستگاه قضایی در موضوعی وارد می‌شود به طور یقین نتیجه‌محور عمل می‌کند و برای حفظ امنیت روانی جامعه در موضوع صیانت از حیات وحش و گونه‌های جانوری در معرض خطر آسیب، از هیچ اقدام موثر قانونی دریغ نخواهد کرد. عبداللهی تاکید کرد: چنانچه هر یک از دستگاه‌های مسوول وظایف محوله و مصوبات را در مهلت مقرر به سرانجام نرساند، با برخورد بدون چشم پوشی مرجع قضایی مواجه خواهد شد.


او با اشاره به اینکه موضوع حفاظت و صیانت موثر از حیات وحش گونه‌های نادر در معرض انقراض به‌ویژه یوز آسیایی دارای اهمیت فراوانی است، ابراز کرد: بازدید میدانی از زیستگاه این گونه حیات وحش انجام شد تا با شناسایی و بررسی آسیب‌های منجر به وقوع حوادث برای یوز آسیایی، راهکارهای منتهی به وقوع این حوادث را کاهش دهیم.


رییس کل دادگستری استان سمنان گفت: نشست‌هایی در گذشته برای حفاظت و صیانت از این گونه جانوری تشکیل شد، اما اهتمام و جدیت کافی برای تحقق تصمیم‌ها مشاهد نشد.عبداللهی ادامه داد: پس از آن که دستگاه قضایی استان سمنان از تلف شدن دومین گونه نادر حیات وحش از نوع یوزپلنگ آسیایی در اثر بروز حادثه جاده‌ای در منطقه میامی مطلع شد، دستورات قانونی لازم برای جلوگیری از ادامه این اتفاق صادر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha