شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
کد خبر: 357854

طبق اطلاعات سازمان ثبت‌احوال 17.1 درصد از کل ازدواج‌های ثبت‌شده مربوط به مردانی بوده که دست‌کم برای بار دوم ازدواج کرده‌اند؛ از اماواگرهای ازدواج با آن‌ها گفتیم.

نکات مهم در ازدواج با مردهای مطلقه!

به گزارش سلامت نیوز، سیده‌زهرا جلیلی‌هاشمی-روان‌شناس در روزنامه خراسان نوشت: ازدواج با مردی که از همسرش جدا شده، به ملاحظاتی نیاز دارد تا به یک زندگی‌مشترک موفق ختم شود. اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد که ازدواج مجدد در ایران رشد چشمگیری یافته است و 17.1درصد از کل ازدواج‌های ثبت‌شده مربوط به مردانی بوده که دست‌کم برای بار دوم ازدواج کرده‌اند. جالب است بدانید در سال1392، فقط 5 درصد از کل ازدواج‌های ثبت‌شده برای بار دوم یا سوم بوده‌اند(منبع: همشهری آنلاین). اگر قصد ازدواج با مردی را دارید که قبلا سابقه زندگی‌مشترک با شخص دیگری را داشته و حالا تصمیم به ازدواج با شما را دارد، بهتر است قبل از جمع‌بندی نهایی کمی درنگ کنید. سپس همه جوانب را بررسی کنید و تصمیم بگیرید. برای این که در مسیر انتخاب صحیح کمک‌تان کرده باشیم، چند نکته را به شما گوشزد یا یادآوری می‌کنیم.

1- هدفش از ازدواج با شما چیست؟


قبل از هر موضوعی توجه کنید که فرد مدنظر با چه هدفی تصمیم دارد با شما ازدواج کند. آیا وجود شما را چون مرهمی می‌بیند که قرار است روی زخم‌هایی بگذارد که از آسیب و شکست در زندگی قبلی برای او ایجاد شده است؟ در این صورت فرد قصد ندارد با شما زندگی کند، بلکه تنها می‌خواهد دردها و زخم‌های زندگی قبلی‌اش را آرام کند. بنابراین دقت کنید چه مدت از طلاق و جدایی او گذشته و آیا جدایی به‌طور کامل انجام شده است و هدفش از ازدواج با شما چیست؟


2- از زندگی با همسر سابقش سوال کنید


حتما قبل از تصمیم‌گیری نهایی، از او درباره همسر سابقش و زندگی مشترک‌شان، دلایل جدایی و تلاش‌هایی که برای تداوم زندگی کرده و همچنین احساسش درباره همسر سابقش بپرسید. تصور نکنید موضوع، شخصی بوده است و نباید سراغش بروید.


3- درصورت‌امکان با همسر سابق خواستگارتان صحبت کنید


اگر امکانش وجود دارد مستقیم و شخصا یا غیرمستقیم توسط واسطه با همسر سابق خواستگارتان صحبت کنید و از او هم درباره زندگی سابق‌شان، آسیب‌هایی که وجود داشت و دلایل جدایی‌شان بپرسید و مطمئن شوید احساساتی بین آن‌ها وجود ندارد و امکان بازگشت و رجوع نیست.


4- حساسیت‌های‌تان را کنترل کنید


قبل و بعد از ازدواج با مرد مطلقه درنظر داشته باشید و بپذیرید که همسر یا خواستگارتان سال‌هایی از زندگی‌اش را با شخص دیگری زندگی کرده و خاطرات تلخ و شیرینی دارد که خواسته و ناخواسته به سراغش می‌آید و گاهی ممکن است ناخواسته اسم آن شخص را به جای نام شما بر زبان آورد که گذراست و بالاخره فراموش کردن زمان می‌برد. پس درباره این اتفاقات با حساسیت زیاد و حسادت برخورد نکنید.


5-درباره بچه‌ها به توافق برسید


اگر شخص فرزندی دارد، درباره قرارهای بین ایشان و همسر سابق درباره بچه‌ها مطلع شوید و آن‌ها را بپذیرید. همچنین چند جلسه با بچه‌ها صحبت کنید و نظر آن‌ها را هم درباره ازدواج پدرشان بدانید و به آن‌ها بگویید که قرار نیست جای مادرشان را بگیرید. آن‌ها می‌توانند مانند گذشته نزد مادرشان بروند و در درجه اول شما قرار است، دوست و رفیق و همسر پدرشان باشید. همچنین از خودتان بپرسید آیا واقعا توان برعهده گرفتن چنین مسئولیتی را دارید و می‌توانید فرزندان همسرتان را با عشق و علاقه سرپرستی کنید و اگر خودتان صاحب فرزندی شدید، عدالت را در رفتار بین آن‌ها رعایت کنید. اگر خودتان مجرد هستید و ازدواج اول‌تان است، این مسئله سخت‌تر می شود.


6- بپرسید از شما چه انتظاراتی دارد؟


درباره این موضوع که شخص چه توقعات و انتظاراتی از شما در زندگی‌مشترک دارد به‌طور مستقیم صحبت کنید یا غیرمستقیم از طریق مشاور ازدواج از آن مطلع شوید. درنظر داشته باشید گاهی پس از زخم‌های عاطفی و احساسی چون طلاق، فرد به‌طور وسواس‌گونه می‌خواهد شخص جدیدی که وارد زندگی‌اش می‌شود، شبیه شخص قبلی برخورد کند یا کاملا متفاوت با او باشد و عکس رفتار او را داشته باشد و تاکید فراوان بیمارگونه‌ای بر این موضوع وجود دارد.


7- بی‌اعتمادی‌هایش را بپذیرید


معمولا بعد از تجربه جدایی، شخص به سختی می‌تواند به فرد جدید اعتماد کند و او را بپذیرد. بنابراین اگر پس از این که مدتی از ارتباط‌تان گذشت هنوز رابطه گرم و صمیمی و عمیقی را از جانب وی دریافت نکرده‌اید، نگران نباشید. قبول کنید دوباره اعتماد کردن و دل بستن برای چنین افرادی کمی سخت است و سعی کنید با رفتار صحیح و متعادل، اعتمادش را جلب کنید و عشق و علاقه قلبی‌تان را به او نشان دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha