آمارها حکایت از آن دارد 80 درصد از زنان و 90 درصد از مردان در مقطعی از زندگی خود به عفونت HPV مبتلا می‌شوند. این اعداد و ارقام به اندازه‌ای شوکه کننده است که هر کدام از ما را مجبور به آگاهی از ویروس HPV و نحوه مقابله با آن کند. در این نوشتار کوتاه مهم‌ترین نکات برای مقابله با این ویروس را با شما در میان گذاشته‌ایم.

ابتلا به سرطان و مرگ و میر سالانه صدها هزار نفر فقط بدلیل عدم تزریق این واکسن!

ویروس HPV چیست

ویروس HPV یا ویروس پاپیلومای انسانی یک عفونت شایع مقاربتی است که می‌تواند منجر به بیماری‌های مختلفی از جمله سرطان دهانه رحم در خانم‌ها و سرطان‌های آلت تناسلی، مقعد و حلق در آقایان شود.

همان طور که گفته شد درصد بسیار بالایی از افرادی که از نظر جنسی فعال هستند، به ویروس HPV مبتلا می‌شوند. طبق گفته CDC، هیچ درمانی برای ویروس HPV وجود ندارد. البته نباید نگران باشید زیرا درمان‌هایی برای رفع مشکلات سلامتی که می‌تواند از این ویروس ناشی شود، وجود دارد.

این ویروس با تلاش سیستم ایمنی از بدن خارج می‌شود. به همین دلیل عملکرد سیستم ایمنی مهم‌ترین عامل در رهایی از ویروس HPV است. 90 درصد عفونت‌های ویروس اچ پی وی پس از 2 سال به صورت خود به خود رفع یا غیرقابل تشخیص می‌شوند.

معتبرترین اطلاعات درباره واکسن HPV را اینجا بخوانید/برای دریافت مشاوره رایگان کلیک کنید

ابتلا به سرطان و مرگ و میر سالانه صدها هزار نفر فقط بدلیل عدم تزریق این واکسن!

راه‌های پیشگیری از ویروس HPV چیست؟

رابطه جنسی ایمن داشته باشید: استفاده از کاندوم در طول فعالیت جنسی می‌تواند به کاهش خطر انتقال HPV کمک کند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که کاندوم ها محافظت کاملی در برابر HPV ایجاد نمی کنند، زیرا ویروس می تواند در مناطقی وجود داشته باشد که توسط کاندوم پوشانده نشده است.

محدود کردن شرکای جنسی: هر چه تعداد شرکای جنسی شما بیشتر باشد، خطر ابتلا به HPV بیشتر می‌شود. محدود کردن تعداد شرکای جنسی یکی از مهم‌ترین راهکارها برای کاهش خطر انتقال HPV است.

غربالگری منظم: خانم‌ها نباید تست پاپ اسمیر را به تعویق بیندازند. غربالگری‌های منظم برای جلوگیری از ابتلا به سرطان دهانه رحم، می‌تواند به تشخیص زودهنگام ناهنجاری‌های مرتبط با HPV و جلوگیری از پیشرفت سرطان دهانه رحم بسیار کمک کند.

سیگار را ترک کنید: سیگار یکی از عواملی است که سیستم ایمنی را ضعیف می‌کند. استفاده مکرر از سیگار می‌تواند خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم را در افراد آلوده به HPV افزایش دهد. برای پیشگیری از ویروس HPV تلاش کنید تا حد امکان از دخانیات دوری کنید.

واکسن HPV؛ اصلی‌ترین راهکار مقابله با پاپیلومای انسانی

متاسفانه به خاطر تابو بودن مسائل جنسی در کشور، آگاهی درباره ویروس HPV بسیار کمتر از حد انتظار است. اولین گام برای مقابله با این ویروس، آموزش عمومی در سطح جامعه است. همه شهروندان نیاز به دانستن خطرات و علائم این ویروس دارند و باید نسبت به اهمیت واکسیناسیون آگاه باشند.

واکسن HPV، موثرترین روش برای محافظت در برابر انواع ویروس HPV است. بهترین زمان برای تزریق واکسن HPV بیش از شروع فعالیت جنسی است. با این حال تزریق واکسن HPV تا 45 سالگی همچنان می‌تواند موثر باشد.

برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص بیماری HPV و روش‌های پیشگیری از این ویروس و درمان آن کلیک کنید

موثرترین راه برای رفتن به جنگ این ویروس، تشویق اطرافیان به واکسینه شدن است. دوستان، خانواده و عزیزان خود بخواهید تا علیه HPV واکسینه شوند. هرچه تعداد افرادی که واکسینه شوند، بیشتر باشد، احتمال شیوع ویروس در جامعه کمتر است.

اگرچه روش‌های پیشگیری می‌توانند به کاهش خطر انتقال HPV کمک کنند، اما همچنان باید نسبت به احتمال درگیری با این ویروس حساس باشید. خانم‌ها نباید تست منظم پاپ اسمیر را فراموش کنند. اگر تردید داشتید که در معرض HPV قرار گرفته اید یا خیر و یا اگر علائمی شبیه به اچ پی وی را تجربه کردید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

کدام واکسن HPV موثرتر است؟

ابتلا به سرطان و مرگ و میر سالانه صدها هزار نفر فقط بدلیل عدم تزریق این واکسن!

ابتدا باید توجه داشته باشید، تزریق واکسن، اولویت اصلی است. هر واکسنی که امکان تهیه آن را داشتید، تزریق کنید. با این حال بررسی واکسن‌های موجود در بازار به شما کمک می‌کند تا متناسب با شرایط خود انتخاب بهتری را داشته باشید.

واکسن دوظرفیتی پاپیلوگارد در تولید خود از شیوه ساخت نوترکیب بهره برده است. این واکسن شما را در برابر سویه‌های 16 و 18 ویروس HPV مقاوم می‌کند. وقتی از مقاومت در برابر این دو سویه ویروس می‌گوییم یعنی تزریق پاپیلوگارد افراد را در برابر تقریباً تمام موارد سرطان دهانه رحم، 90 درصد سرطان‌های مقعد، 78 درصد سرطان‌های واژن، 25 درصد سرطان‌های واژن، ۵۰ درصد سرطان‌های آلت تناسلی و60 درصد سرطان‌های اوروفارنکس ناشی از ویروس HPV ایمن می‌کند.

نکته مهم درباره واکسن پاپیلوگارد مقاومت قابل توجه واکسن‌های دوظرفیتی - که پاپیلوگارد هم جزو آن‌هاست - در مقابل سویه‌های دیگر ویروس است. این واکسن دو ظرفیتی در برابر انواع زیرگونه‌های 31 ، 33، 45، 52 و 58 موثرتر از واکسن چهار ظرفیتی است.

گروه‌های Low Risk یا به اصطلاح کم‌خطر، مناسب‌ترین کسانی هستند که می‌توانند از این واکسن استفاده کنند. این گروه عبارت‌اند از:

  • افرادی که در یک دوره‌ی معین دارای یک شریک جنسی بوده‌اند.
  • افرادی که روابط محافظت شده دارند.

در یک مقااله جامع پاسخ سوالات شما در خصوص واکسن HPV را دادهایم

سریعترین راه خرید واکسن HPV را اینجا بخوانید. کلیک کنید.

واکسن پاپیلوگارد توسط شرکت دانش بنیان نویان پژوهان زیست دارو تولید شده و با گذراندن مطالعات بالینی و پس از بررسی‌های لازم مبنی بر اثربخش بودن واکسن در در افزایش تیتر آنتی‌بادی و ایمن بـودن آن چند سالی است وارد بازار شده است. در حال حاضر قیمت یک دوز واکسن پاپیلوگارد برابر 867 هزار تومان است که این قیمت در مقایسه با واکسن‌های وارداتی بسیار ارزان‌تر است.

شما می‌توانید این واکسن را از داروخانه‌های سراسر کشور تهیه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره واکسیناسیون HPV شما می‌توانید با شماره 45395-021 تماس حاصل کنید و از مشاوره رایگان متخصصان شرکت آرتا فارمد بهره ببرید.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha