رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان از ایمپلنت دندان به عنوان یک جایگزین با طول عمر بالا نام برد.

ایمپلنت جایگزینی با طول عمر بالا برای دندان های از دست رفته

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر اکرم لبیب‌زاده ۲ مردادماه اظهار کرد: این شیوه یک جایگزین با طول عمر، استحکام و مزایای بسیار بالا برای دندان های از دست رفته است.

این دندانپزشک با اشاره به چگونگی بهره گیری از این روش درمانی تصریح کرد: در این درمان پایه ای از جنس تیتانیوم در درون استخوان فک قرار می گیرد و همانند ریشه دندان به استخوان فک جوش می خورد. سپس به کمک اباتمنت که یک رابط بین پایه و روکش است، روکش ایمپلنت بر روی آن قرار می گیرد.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان از افزایش سطح کیفی خدمات دندانپزشکی در مراکز وابسته به دانشگاه و خصوصا در دانشکده داندانپزشکی سمنان خبر داد و افزود: خدمات ایمپلنت دندانی درحال حاضر با سرعت و کیفیت مطلوب در دانشکده دنداپزشکی دانشگاه علو.م پزشکی سمنان در حال ارائه است.

دکتر لبیب‌زاده ادامه داد: بر اساس بررسی‌های صورت پذیرفته و بازبینی نحوه ارائه خدمات ایمپلنت دندانی در دانشکده، اقدامات موثری در جهت افزایش سرعت و کیفیت این خدمات صورت پذیرفته است.
این عضو هیات علمی دانشکده دندانپزشکی سمنان گفت: در حال حاضر دسترسی به این خدمات برای مردم استان سمنان تا حد بسیار مطلوبی بهبود یافته است.

وی از تلاش‌ها و پیگیری‌های مسئولان دانشگاه درراستای ارتقای کیفی خدمات دندانپزشکی تقدیر و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حال حاضر پزشکان متخصص دندانپزشکی در گروه‌های مختلف مانند جراحی فک دهان و صورت، جراحی لثه، پروتز های دندانی و دندانپزشکی ترمیمی بر اساس برنامه هفتگی و به طور منظم آماده ارائه خدمات ایمپلنت در دانشکده دندانپزشکی سمنان هستند.

دکتر سید ابوالفضل تهی دست مدیر مرکز مطالعه و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز از برپایی آزمون غربالگری پانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی در سمنان خبر داد و گفت: در مرحله اول این المپیاد، حدود دو هزار و ۵۰۰ دانشجوی علوم پزشکی از سراسر کشور به رقابت پرداختند.

مدیر مرکز مطالعه و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه ادامه داد: از این تعداد، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان میزبان ۲۹ نفر بود که ۲۲ نفر در این دانشگاه در حال تحصیل هستند و مابقی نیز دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها هستند که شهر محل سکونتشان سمنان است و ۹ نفر از دانشجویان ما نیز در محل سکونت خود در دیگر دانشگاه های کشور در آزمون شرکت کردند.

دکتر تهی دست ادامه داد: کارآفرینی و کسب و کارهای فناورانه، مدیریت نظام آموزش و سلامت، همگرایی علوم پایه، استدلال بالینی و آموزش پزشکی و... از بخش های برگزاری این المپیاد بودند.

وی یادآوری کرد: ۴۵۰ برگزیده آزمون غربالگری (اولیه) در کشور، مهر ماه امسال در مرحله نهایی پانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی به صورت انفرادی و گروهی به رقابت می‌پردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha