چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
کد خبر: 358419

با این که دلیل اصلی برای سفر به مشهد برای اکثر مسافران، زیارت است، اما نباید از جاذبه های طبیعی این شهر نیز غافل شد. در اطراف مشهد، ییلاقات و طبیعت زیبایی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها لذت برد. برای این امر، تنها کافی است به وب‌سایت https://www.snapptrip.com/ مراجعه فرمایید و بلیط سفر خود را رزرو کنید.

جاذبه های طبیعی شهر مشهد

منطقه طرقبه

طرقبه یکی از مناطق کوهستانی در حاشیه شهر مشهد است که در فاصله 18 کیلومتری جنوب غربی این شهر، در مسیر جاده جاغرق قرار دارد. این ییلاق از سمت شمال به کوه‌های تخت رستم و از غرب به کوه‌های بینالود ختم می‌شود. منطقه زیبای طرقبه دارای باغ‌های میوه‌ متنوع، چشمه‌های زیبا و رودخانه‌های بی‌نظیر است. جالب است بدانید که در فصل تابستان، هوای طرقبه بسیار خنک و دل‌پذیر می‌شود.

جاذبه‌های گردشگری و توریستی این منطقه، یک موقعیت گردشگری مناسب را برای طرقبه فراهم کرده‌اند و در زندگی مردم محله و مشهد، نقش مهمی ایفا می‌کنند.

منطقه شاندیز

شاندیز یکی از مناطق تفریحی و زیبا در اطراف شهر مشهد است. این منطقه در فاصله 30 کیلومتری غرب مشهد و ۱۳ کیلومتری طرقبه قرار دارد. منطقه شاندیز با آب‌وهوای عالی، مملو از چشمه‌های فراوان و باغ‌های زیبا، فضای سبز و رودخانه است.

تولیدات صنایع‌دستی این منطقه شامل انواع وسایل پوستی و چوبی و همچنین سوغاتی‌های متنوع می‌شود که شاندیز را به بخش گردشگری مشهد تبدیل کرده‌اند. به‌علاوه، با گشت‌وگذار در باغ‌های شاندیز می‌توانید از دیدن درخت‌های گیلاس، زردآلو، گوجه‌فرنگی، هلو، آلو، انگور، توت، گردو و بادام لذت ببرید و از آن‌ها خرید کنید. یکی از ارزان‌ترین روش‌ها برای رفتن به مشهد و تماشای شاندیز، خرید بلیط اتوبوس است.

روستای جاغرق

روستای جاغرق یکی از روستاهای سرسبز و ییلاقی است که در فاصله ۲۱ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد. این روستا در گذشته با نام چاه غرق شناخته می‌شد و به تدریج به جاغرق تبدیل شد. قدمت این روستا به سال‌ها قبل از اسلام بازمی‌گردد. وجود باغ‌های میوه، دره‌های سرسبز، چشم‌اندازهای زیبا و محیطی باصفا، باعث می‌شود افراد بسیاری که به مشهد سفر کرده اند، از این منطقه دیدن کنند.

جاغرق علاوه بر رودخانه فصلی، دارای چندین رشته قنات، چشمه و آبشارهای متعدد است. اقامتگاه‌هایی با چشم‌اندازی تماشایی و رستوران‌هایی در حاشیه رودخانه وجود دارند که از مسافرین و گردشگران پذیرایی می‌کنند. هنگام سفر به مشهد با اتوبوس می‌توانید از روستای دیدنی جاغرق دیدن کنید. برای خرید بلیط اتوبوس تهران مشهد از اسنپ تریپ خرید کنید.

نغندر

نغندر یکی از روستاهایی است که در طرقبه قرار دارد و با استفاده از جاده‌ای به طول 12 کیلومتر به جاده‌ اصلی مشهد-طرقبه متصل می‌شود. این منطقه زیبا و سرسبز در دامنه کوه‌های شمالی بینالود واقع شده است.

به دلیل اینکه این منطقه از طبیعتی بکر و چشم‌اندازهای طبیعی زیبا برخوردار است، افراد بسیاری هنگام بازدید از مشهد به‌ویژه در فصل تابستان به دیدن نغندر می‌روند. اگر قصد بازدید از مشهد را دارید، می‌توانید از طریق اسنپ تریپ اقدام به رزرو بلیط اتوبوس فرمایید و از روستای زیبای نغندر نیز دیدن کنید.

کنگ

روستای کنگ در دامنه کوه‌های بینالود و در فاصله 22 کیلومتری جنوب غربی طرقبه قرار دارد. به دلیل چشم‌اندازهای طبیعی، چشمه‌سارها، باغ‌های گوناگون، دامنه‌ها و کوهپایه‌ها، روستای ییلاقی کنگ میزبان گردشگران بسیاری در طول سال است. در فصل تابستان، حاشیه کنگ (با اینکه جاده مناسبی ندارد)، رودخانه و اطراف دره آن، به محل استراحت موقت مسافران تبدیل می‌شود. اگر به مشهد مقدس سفر کردید، سری به روستای زیبای کنگ بزنید. برای خرید بلیط اتوبوس مشهد تهران به وبسایت اسنپ تریپ مراجعه کنید.

عنبران

روستای عنبران در ۲۶ کیلومتری شهر مشهد واقع شده است. مناظر سرسبز با گیاهان زیبا و عطرافشان باعث شده‌اند این روستای زیبا به نام عنبران شناخته شود. عنبران با باغ‌های پرنور، کافه و رستوران‌های متنوع، سایه‌بان‌های فراوان، شب‌های بسیار زیبا، اقامتگاه مناسبی برای مسافران، زائران و ساکنان مشهد است. با خرید بلیط اتوبوس از اسنپ تریپ می‌توانید به دیدن طبیعت شگفت‌انگیز عنبران نیز بروید.

حصار

روستای حصار در مسیر طرقبه و قبل از بند گلستان واقع شده و دارای باغ‌های بزرگ میوه، آب‌وهوای ملایم در فصل تابستان، دره‌های سرسبز و طبیعتی آرام با چشم‌اندازی دیدنی است. این روستا برای اهالی مشهد و مسافرانی که به این شهر سفر می‌کنند، به‌عنوان یکی از مناطق تفریحی در فصل تابستان محسوب می‌شود.

پل چالیدره

پل چالیدره از جاذبه های گردشگری مشهد به‌حساب می‌آید و در جاده طرقبه، 10 کیلومتری غرب مشهد و در دره‌ای به همین نام قرار دارد. این پل روی رودخانه جاغرق قرار دارد و مساحت آن حدود 140 هکتار است. از آنجایی که تلفیق پل و طبیعت این منطقه را بسیار زیبا کرده است، گردشگران بسیاری که به مشهد سفر می‌کنند، حتی برای یک بار هم که شده به دیدن پل چالیدره می‌روند.

جاذبه های طبیعی شهر مشهد

سدگلستان

یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی مشهد، سد گلستان است که در فاصله‌ی 12 کیلومتری غربی شهر قرار دارد. این سد، یکی از باقیمانده‌های دوران تیموری به‌حساب می‌آید. در این مکان، رستوران، قهوه‌خانه و مجموعه‌های قایقرانی نیز به میهمانان ارائه می‌شوند. امکانات دیگری نیز برای گردشگرانی که به دیدن مشهد و سد گلستان آمده‌اند، فراهم هستند و این موضوع باعث می‌شود افراد زیادی از مردم مشهد و همچنین دیگر نقاط، مشتاق دیدن این سد باشند.

جمع‌بندی

هنگامی که اقدام به بازدید از شهر زیبای مشهد می‌کنید، از طبیعت بی‌نظیر و بکر این شهر غافل نشوید. مشهد از روستاها و جاذبه های طبیعی بسیاری برخوردار است که با تماشای آن‌ها شگفت‌زده خواهید شد. چنانچه قصد دارید به دیدن شهر مشهد و تماشای جاذبه های طبیعی این شهر بروید، می‌توانید با رزرو بلیط اتوبوس مشهد از اسنپ تریپ سفر خاطره‌انگیزی را برای خود رقم بزنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha