اعضای شورای شهر تهران در خصوص حادثه قطع دست یک دختر ۹ ساله در پله برقی واکنش نشان دادند و خواستار رسیدگی و بررسی این حادثه شدند.

دست کودک تا آرنج در پله برقی؛ عذرخواهی عضو شورا به‌جای زاکانی از دختر ۹ ساله که دستش قطع شد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، اعضای شورای شهر تهران پس از استماع گزارش مدیرعامل آتش نشانی در خصوص حادثه قطع دست یک دختر ۹ ساله در پله برقی به بیان نظرات خود پرداختند و ناصر امانی با بیان اینکه مدیرعامل سازمان آتش نشانی تنها به بیان اقدامات خود پرداخت، گفت: آتش نشانی که نمی‌تواند مانع از بروز چنین حوادثی شود بلکه بعد از وقوع حادثه نسبت به امدادرسانی اقدام کرده است و وقتی حادثه رخ می‌دهد مردم به آتش نشانی زنگ می‌زنند و آتش نشانی نمی‌تواند مانع قطع دست کودک شود.

وی با بیان اینکه شهروندان در این مدت هفت بار با سامانه ۱۳۷ تماس گرفته و نسبت به خاموش بودن پله انتقاد کردند، اظهار کرد: شهرداری که تعمدا پله برقی را خاموش نمی‌کند، حتما نقص فنی داشته، این نشان می‌دهد که پله ناایمن بوده است.

وی با بیان اینکه ای کاش به جای سازمان زیباسازی که یک بیانیه داده است روابط عمومی از شهرداری تهران عذرخواهی کرده و قبول مسئولیت می‌کرد، گفت: من به جای روابط عمومی شهرداری تهران عذرخواهی کرده و ابراز پشیمانی می‌کنم اما لازم است که کارشناس رسمی دادگستری این حادثه را بررسی کرده و نسبت به تعیین میزان قصور شهرداری، پیمانکار و شهروند اقدام کند.

در ادامه تشکری هاشمی با بیان اینکه باید دلجویی لازم از خانواده این دختر انجام شود، گفت: اینکه یک برچسبی بزنیم که حادثه در پله برقی متوجه شهروند است، ناشی از بی مسئولیتی است. چرا که پله برقی‌ها باید به صورت مداوم چک شوند و اگر خرابی یا سائیدگی مشاهده شد باید حتما نسبت به رفع آن اقدام شود.

وی با بیان اینکه به جای توجیه کردن باید به دنبال رفع نواقص برویم چرا که فاصله پله‌ها باید سه میلیمتر باشد و وقتی این فاصله افزایش پیدا کند و دنده‌ها بکشند چنین حادثه‌ای رخ می‌دهد، ادامه داد: تمام ابزار و امکانات باید در چنین مواردی به کار گرفته شود تا حتی در صورت بی احتیاطی فرد از آسیب دیدن آن جلوگیری شود و اینکه بگوییم خودتان مواظب خودتان باشید، بی مسئولیتی است.

تشکری هاشمی با بیان اینکه مسئله اصلی اینجا است که رسیدگی به پله‌های برقی به سازمان زیباسازی که مسئولیت تبلیغی محیطی را دارد سپرده شده است، افزود: سازمان زیباسازی در مورد پله برقی‌ها نه تخصص دارد و نه با توجه به گستردگی کارش امکان رسیدگی دارد و شما اگر از مدیرعامل زیباسازی بپرسید که چند پله را دیدید با توجه به حجم کارش و اینکه ۵۰۰ پله برقی در تهران فعال است پاسخ مثبتی به ما نمی‌دهد و این در حالیست که پله برقی‌ها باید به شهرداران نواحی سپرده شود تا به هر شهردار ناحیه نهایتا چهار تا پنج پله برقی برای نظارت بیفتد و آنها بتوانند هر روز از این پله برقی‌ها بازدید کنند.

وی با بیان اینکه مشخصا تقاضا دارم که شهرداری توضیح دهد که چرا با وجود نقایص مشهود به گونه‌ای که دست یک بچه تا آرنج وارد پله شده مماشات کرده و در ایمنی دقت نکردند، گفت: لازم است که شورای شهر با فوریت تصمیم بگیرد که نظارت به پله برقی‌ها در سطح مناطق و شهردار ناحیه سپرده شود.

مهدی عباسی نیز ضمن همدردی با خانواده این کودک گفت: مقصری در این حادثه وجود دارد که باید شناسایی شود و ما منتظر نظر کارشناسی هستیم و اگر همه تمهیدات و استانداردها اندیشیده شده بود که هیچ؛ اما اگر کوتاهی در این حادثه رخ داده باید متناسب با این حادثه، با پیمانکار و مدیر بالاتر برخورد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha