رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران گفت: مشکل پیش روی نظام قضایی در رسیدگی به درخواست تغییر جنسیت، فقدان مقررات قانونی و ابهامات قضایی، فقهی و پزشکی است.

مشکل نظام قضایی در رسیدگی به درخواست تغییر جنسیت چیست؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، یحیی جعفری در ادامه برنامه ملاقات‌های مردمی، به همراه معاونین و مدیران قضایی - ستادی (معاون امور کیفری، معاون امور حقوقی و مدیر دفتر کل محاکم) در مجتمع قضایی ویژه امور حسبی حضور یافت.

جعفری ضمن قدردانی از زحمات سرپرست و مجموعه همکاران قضایی و اداری در این مجتمع بیان کرد: این مجتمع به لحاظ رسیدگی‌های تخصصی و مراجعین خاص از اهمیت علمی و عملکردی بالای برخوردار است.

وی گفت: حضور قضات و پرسنل مجرب و پاسخگویی مطلوب به مراجعین موجب رضایتمندی بالایی در نزد مراجعین شده است.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران بیان کرد: مشکل پیش روی نظام قضایی در رسیدگی به درخواست تغییر جنسیت، فقدان مقررات قانونی و ابهامات قضایی، فقهی و پزشکی است.

جعفری گفت: نبود این مقررات موجب مشکلاتی برای این گروه‌ها شده است و از طرفی پاسخگویی به درخواست‌های آن‌ها را نیز با مشکل مواجه کرده است.

رئیس کل محاکم تهران در این برنامه عنوان کرد: پیشنهاد می‌شود با جلب نظر متخصصین و کارشناسان در زمینه امور فقهی، حقوقی، قضایی، پزشکی، درمانی و اجتماعی برای این گروه مقرراتی وضع شود.

در برنامه‌ای دیگر رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در روز دوشنبه ۲۳ مرداد ماه در مجتمع قضایی شهید قدوسی، برنامه ملاقات مردمی دارند که مراجعین به این واحد قضایی نیز می‌توانند جهت ثبت نوبت و اطلاعات بیشتر به دفتر کل این مجتمع مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha