رئیس سازمان غذا و دارو کشور از در دسترس بودن سبد کامل دارویی در مرز شلمچه خبر داد و گفت: بسته دارویی در مرز شلمچه در دسترس زائران اربعین حسینی است.

داروی مورد نیاز زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه به اندازه کافی موجود است

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایرنا، سید حیدر محمدی روز شنبه در بازدید از مرز شلمچه افزود: با وجود فعالیت موسمی درمانگاه شهید سلیمانی مرز شلمچه، این درمانگاه یک مرکز پیشرفته است که نیازهای دارویی و درمانی مردم را تامین می‌کند.

وی بیان کرد: در مرکز شهید سلیمانی سبد کاملی از اقلام دارویی و ملزومات مصرفی مورد نیاز زائران اربعین در دسترس است و مشکل دارویی در این مرز وجود ندارد.

رئیس سازمان غذا و داروی کشور گفت: حتی بسیاری از داروهای کم ضرورت نیز در این مرکز وجود دارد و انبارهایی هم برای پشتیبانی از آن فعال هستند که ذخایر خیلی خوبی دارند.

محمدی اظهار کرد: با وجود تردد بالای زائران، خوشبختانه در مسیر شلمچه جای نگرانی در بحث دارو و ملزومات مصرفی وجود ندارد و خدمات شایسته‌ای به زائران ارائه می‌شود.

وی افزود: پایانه مرزی شلمچه از نظر زیر ساخت و آمادگی در حوزه نیروی انسانی و پشتیبانی حوزه سلامت در وضعیت خوبی است.

وی با بیان اینکه در بحث واکسیناسیون، دارو و مراقبت‌ها اقدامات لازم انجام می‌شود، گفت: با توجه به اینکه در بازگشت، خستگی و ضعف عضلانی بیشتر است، آمادگی لازم برای بازگشت زائران از پیاده‌روی اربعین وجود دارد.

محمدی بیان کرد: مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان‌ها در شهرستان‌ها و استان‌های مرزی کاملا آماده خدمات‌رسانی به زائران هستند، البته دانشگاه‌های پشتیبان نیز برای دانشگاه‌های مستقر در مرزها تعریف شده‌اند.

پایانه مرزی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب شهر خرمشهر واقع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha