چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
کد خبر: 359867

وارد شدن به یک رابطه جدید می تواند هیجان انگیز باشد. اما چه زمانی در این رابطه می توانید احساس خود را بروز بدهید؟

چه زمانی برای اولین بار بگوییم "دوستت دارم" ؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وری ول مایند، وقتی همه چیز خوب پیش می رود، گاهی اوقات نمی توانید جلوی عاشق شدن خود را بگیرید. ممکن است یک روز به شریک زندگی خود نگاه کنید و ناگهان متوجه شوید: «اوه خدای من - دوستت دارم!»

برخی آن را سریع بروز می دهند، در حالی که برخی دیگر آن را برای مدت طولانی در خود نگه می دارند. بنابراین، چه زمانی برای گفتن "دوستت دارم" مناسب ترین زمان است؟ شما نمی خواهید آنها را بترسانید یا نمی خواهید فرصتی را برای تقویت ارتباط خود و شنیدن این کلمات از دست بدهید.


شناسایی احساسات خود: شیفتگی در مقابل عشق

احساسات در آغاز یک رابطه جدید اغلب شدید هستند و گاهی اوقات دشوار است که بفهمیم آیا نسبت به طرف مقابل احساس شیفتگی دارید یا عشق واقعی. بنابراین، تفاوت بین این دو چیست؟

راشل فلیشمن، روان درمانگر و بنیانگذار مشاوره بلیس، می گوید: «عشق عمیق است، زمان می برد، احترام متقابل دارد و شناخت متقابل نیاز دارد.»

شیفتگی می‌تواند احساس عمیقی از ارتباط داشته باشد، اما بر اساس ایده‌آل‌سازی شخص است. فلیشمن می گوید: «کلمه کلیدی در اینجا ایده آل سازی است. شیفتگی ریشه در اشتیاق دارد. شما به شدت جذب آن شخص می شوید، از دیدن او هیجان زده می شوید.» طبق مطالعات علمی، مرحله شیفتگی ممکن است از شش ماه تا یک سال طول بکشد.

این بدان معنا نیست که شیفتگی به عشق تبدیل نمی شود، اما مهم است که به این تمایز توجه کنید. عشق بیشتر مبتنی بر واقعیت است و با توجه عمیقی که به شخص، از جمله کاستی‌ها و خصلت‌های او دارید، آشکار می‌شود.

عشق از سه عنصر تشکیل شده است: «دلبستگی (میل به بودن با طرف مقابل)، مراقبت (ارزش دادن به شادی و نیازهای دیگری) و صمیمیت.

فلیشمن می‌گوید: «شما مقداری یا تمام چاشنی شیفتگی را دارید اما همراه با دوستی، اعتماد و کنجکاوی. »

زمان مناسب برای گفتن "دوستت دارم"

اگر واقعاً عاشق شریک زندگی خود هستید، زمان درست یا غلطی برای گفتن "دوستت دارم" وجود ندارد. با این حال، ممکن است به دنبال نشانه هایی باشید که به شما احساس امنیت بیشتری در بیان این کلمات بدهد.

اگر موارد زیر در مورد شما صدق می کند، ممکن است زمان مناسبی برای گفتن دوستت دارم باشد:

  • شما به اندازه خود به سلامتی و خوشبختی طرف مقابل اهمیت می دهید
  • می توانید تصور کنید که قدم بعدی رابطه خود را بردارید یا حتی یک عمر را با هم بگذرانید
  • وقتی کارهای «فانتزی» مانند غذا خوردن در رستوران‌های خوب یا قرار ملاقات‌های جذاب با همسرتان را انجام نمی‌دهید، همچنان هیجان‌زده و خوشحال هستید.
  • اگر شریکتان در مواقع اضطراری با شما تماس بگیرد، فوراً در کنار او خواهید بود .
  • شما عیب ها و ویژگی های خاص شریک خود را می پذیرید.
  • شما حاضرید برای شریکتان فداکاری و سازش کنید.
  • وقتی با هم هستید احساس کامل بودن یا رضایت را تجربه می کنید.
  • در رابطه احساس امنیت می کنید .
  • شما مشتاق دانستن بیشتر در مورد شریک زندگی خود هستید .
  • هفته ها یا ماه ها احساس عشق کرده اید.
  • شما این حس را دریافت می کنید که شریک زندگی تان نیز نسبت به شما همین احساس یکسان را دارد.


پیدا کردن لحظه مناسب

همانطور که گفته شد، زمان درست یا نادرستی برای گفتن "دوستت دارم" وجود ندارد. با این حال، ایده خوبی است که مطمئن شوید که شرایط مناسب است و شریک زندگی شما در جایی است که این کلمات را دریافت می کند و در صورت امکان عمق معنای آنها را درک می کند.

به طور کلی، بهتر است زمانی که با هم تنها هستید، برای اولین بار به او بگویید "دوستت دارم"، همچنین بهتر ازت از گفتن آن در حین یا بلافاصله بعد از رابطه جنسی خودداری کنید.

جدای از آن، می توانید هر زمان که احساس کردید "دوستت دارم" بگویید.

فلیشمن می گوید: «اگر این میل و احساس شما قوی است، آن را دنبال کنید. اگر در مورد آن احساس اضطراب می کنید، نفس عمیق بکشید، هیجان خود را کنترل کنید و خوب است صبر کنید.»

اگر فقط برای مدت کوتاهی با هم بوده‌اید( کمتر از شش ماه) و رابطه در مسیر درستی قرار دارد، نیازی به عجله کردن نیست. با عشق واقعی، و صبوری کردن هم احساسات شما و هم احساسات آنها قوی تر می شوند.

فلیشمن می‌گوید: «گاهی اوقات، می‌توانید آنقدر از بودن در این رابطه جدید و همه احتمالاتی که برای شما دو نفر دارد هیجان زده شوید که نمی‌توانید آن را کنترل کنید و می‌خواهید فوراً آن را بگویید. او می گوید، در حالی که عشق واقعی و عمیق است، نیازی به عجله نیست.»

اگر خیلی زود دوستت دارم بگویید

در حالی که بیشتر مردم می خواهند عشق را احساس کنند، شنیدن این کلمه جادویی نیز می تواند بسیار ترسناک باشد. گفتن "دوستت دارم" نشان می دهد که رابطه در حال جدی تر شدن است و ممکن است نیاز به مراقبت و توجه بیشتری داشته باشد. در حالی که پیشرفت یک رابطه هیجان انگیز است، برای برخی ممکن است باعث شود کمی عقب بنشینند.

نائومی آنگوف چد، مدیر خدمات پشتیبانی مشاور در Counslr، خاطرنشان می‌کند: «شنیدن کلمات «دوستت دارم» می‌تواند نشان‌دهنده مرحله جدیدی در زندگی و در رابطه باشد؛ مرحله‌ای که صرفاً سرگرم‌کننده و معمولی نیست، بلکه به سمت تعهد پیش می‌رود. اگر یکی از طرفین احساس کند که این مسیر درست است، اما دیگری هنوز درباره آن مطمئن نیست، شنیدن آن کلمات می تواند پویایی را تغییر دهد و حتی باعث شود که شریک نامطمئن عقب نشینی کند یا به آن پایان دهد.»

اگر احساس می کنید که شریک زندگی شما کاملاً آماده نیست که عشق شما را متقابلاً ابراز کند، به خود و رابطه فضایی بدهید. این می‌تواند زمان خوبی باشد تا از شریک زندگی‌تان بپرسید که آینده رابطه را تا کجا می‌بیند، آیا شما با همدیگر همسو هستید یا خیر و به طور کلی احساس او نسبت به رابطه چیست.»

اگر شریک زندگی تان به شما نمی گوید «دوستت دارم» چه باید کرد

اگر به همسرتان گفتید که دوستش دارید و او پاسخی نداد، خودتان را کتک نزنید. مهم است که به احساسات و احساسات عمیق خود نسبت به شریک زندگی خود احترام بگذارید، حتی اگر آنها متقابل (یا هنوز متقابل نشده باشند).

به شریک زندگی خود فضایی بدهید تا این کلمات قدرتمند و معنای آنها را برای رابطه شما بپذیرد. حتی می‌توانید بپرسید که این کلمات چه احساسی در آنها ایجاد می‌کند و به آنها بگویید که اگر آماده نیستند لازم نیست به شما پاسخ دهند.

توضیح اینکه کلمات «دوستت دارم» برای شما چه معنایی دارند نیز مفید است، زیرا این تعریف از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت است.

با گذشت زمان، آنها ممکن است بهتر این کلمات را پردازش کنند و بگویند که شما را نیز دوست دارند. اما، اگر احساسات آنها هرگز به سطح احساسات شما نمی رسد، این نیز اشکالی ندارد. پردازش این می تواند دردناک باشد، اما در نهایت به شما پاسخی می دهد که آیا در رابطه رو به جلو حرکت می کنید یا خیر.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha